Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Integra 128wrl - monitoring telefoniczny i SMS

StaMas 22 Sty 2010 21:31 8455 28
  • #1 22 Sty 2010 21:31
    StaMas
    Poziom 14  

    Jako że doświadczenia w konfiguracji monitoringu nie mam więc zapytam kolegów:

    Centrala jak w temcie.
    1 strefa.
    Wykorzystane 8 wejść (w tym 2 sabotażowe 24h)
    1 manipulator LCD.
    2 CA-64E

    w opcjach: wybieranie tonowe

    Próbuję ustawić monitoring:

    W karcie MONITORING zakładce STACJE MONITORUJĄCE
    Tylko stacja 1
    zaznaczam Conntact ID (wszystkie kody)
    podaję numer tel. i numer zapasowy.
    W identyfikatorach wpisuję 1. AAAA i Sys 2324

    W zakładce PRZY|DZIAŁ IDENTYFIKATORÓW
    dla strefy 1 określam identyfikator 1.
    dla wejść 1-8 określam identyfikator 1 (dla każdego)
    dla manipulatorów i ekspanderów identyfikator 1

    W zakładce KODY ZDARZEŃ
    dla ident. 1 określam
    dla Alarm z wejścia 1 (dla każdego z 8 wejść)
    dla Załączenie czuwania 1 (dla strefy 1)
    dla Wyłączenie czuwania 1 (dla strefy pierwszej)

    dla Systemowe i pozostałe
    Start Trybu serwisowego 9
    Koniec Trybu serwisowego 9


    W zakładce MONITOROWANIE SMS
    podaję numer telefonu 607 xxx xxx
    Format SMS IDENTYFIKATOR,KOD ZDARZENIA (odpowiednie symbole - duża kropka, mała kropka)

    I teraz jak puszczam to w ten sposób to monitorowanie telefoniczne wywala awarię:
    błąd transmisji.

    Monitorowanie SMS wywala dziwne kody:
    np. uzbrojenie AAAA,4A1; rozbrojenie AAAA,4A1
    alarm AAAA,132 lub AAAA,13A, przy czym sygnałów alarmowych wchodzi 8.
    wejście w TS 2324,627
    wyjście z TS 2324,628


    Skąd taka informacja o awarii dla monitorowania telefonicznego?
    Dlaczego włazi 8 sygnałów alarmowych po SMS?

    Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi kodami i identyfikatorami.... jakby ktoś tak w przystępny sposób wyjaśnił....co jest nie tak?

    0 28
  • #2 23 Sty 2010 19:55
    SMDmaniak
    Poziom 23  

    Witam!


    Prawdopodobnie wywala brak odbioru od stacji monitorujacej, a te kody to tak wygladaja w CID. Zebys otzymywal SMS textowe to musisz uruchomic powiadomianie pager.

    0
  • #3 23 Sty 2010 21:59
    StaMas
    Poziom 14  

    Powiadamianie SMS mam uruchomione. I nie wybieram typu PAGER tylko w 128WRL jest typ SMS.
    Powiadamianie działa i jest ok.

    Opcja monitoring SMS powinna działać.

    Ludzie ze stacji monitorującej dali mi kody:

    2 - włamanie
    3 - powrót włamania

    A - załączeni czuawania
    B - wyłączenie czuwania

    Z - awaria zasilania ..

    .... itp.

    rozumiem, że w takim razie musi być inny format niż CID, bo tu standard narzuca kody.

    A dlaczego wyrzuca 8 alarmów?


    Jeśli chodzi o powrót sygnału ze stacji monitorującej....
    no 128 WRL nie ma wejścia na analogową linię telefoniczną, tylko wszystko idzie przez GSM, może tu leży problem..... jak centrala odbierze sygnał powrotu??

    0
  • #4 23 Sty 2010 23:35
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Cytat:
    Ludzie ze stacji monitorującej dali mi kody:

    2 - włamanie
    3 - powrót włamania

    A - załączeni czuawania
    B - wyłączenie czuwania

    Z - awaria zasilania ..


    To są formaty sms? Jaka tam jest stacja monitorowania? Powinieneś wprowadzić podane dane jako format sms a nie contact ID.

    0
  • #5 24 Sty 2010 00:06
    SMDmaniak
    Poziom 23  

    Witam!

    str.84 inst. prog.

    Dla formatów innych niż Contact ID wysyłany jest tylko identyfikator i kod zdarzenia.
    W miejsce pozostałych informacji wysłane zostaną znaki zapytania.

    Zastosuj Ademco Express

    pozdr

    -1
  • #6 24 Sty 2010 08:16
    StaMas
    Poziom 14  

    No właśnie o coś takiego mi chodziło - sprawdzę to Ademco Express.

    A symbole podane przez stacje monitorującą mają być zawarte w treści SMS'a.

    Więc logiczne byłoby przypisanie tych kodów do poszczególnych zdarzeń i wysyłanie do stacji monitorowania SMS w którego treści byłby kod zdarzenia.

    A czy ma ktoś może jakiś pomysł na to dlaczego wchodzi 8 alarmów.
    Cz to też jest związane z formatem CID??

    A co z monitorowaniem telefonicznym?
    Jak naprawić błąd komunikacji (czyli odczytywania odpowiedzi ze stacji - najprawdopodobniej)?
    Wiem, że w przypadku Integry 128WRL powiadamianie telefoniczne z wykorzystaniem telefonu GSM nie jest alternatywą (brak zasięgu lub zajęta sieć) w obu przypadkach odcinają monitoring.

    Ale problem mnie nurtuje.

    0
  • #7 24 Sty 2010 11:38
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Cytat:
    A co z monitorowaniem telefonicznym?
    Jak naprawić błąd komunikacji (czyli odczytywania odpowiedzi ze stacji - najprawdopodobniej)?
    Wiem, że w przypadku Integry 128WRL powiadamianie telefoniczne z wykorzystaniem telefonu GSM nie jest alternatywą (brak zasięgu lub zajęta sieć) w obu przypadkach odcinają monitoring.


    Jeżeli wdzwaniasz się na stację to nie na moduł GSM a na moduł telefoniczny on daje powiadomienie o przyjęciu i błąd nie występuje. Jeżeli wdzwaniasz się w muduł GSM to nie daje on powiadomienia, wtedy alarm wdzwania się 8 razy (tak zaprogramowane masz)

    Jak przestawisz na ademco to ci nic nie da. Ty musisz wysłać sms a nie wdzwonić się. Wyłącz monitorowanie telefoniczne i przejdź do zakładki sms.

    0
  • #8 24 Sty 2010 16:19
    StaMas
    Poziom 14  

    Wysyłanie 8 ALARMÓW występuje gdy mam wyłączony monitoring telefoniczny.

    Najpierw testowałem tak jak to opisałem monitoring zarówno telefoniczny jak i SMS.

    Później już osobno testowałem telefoniczny i SMS.

    W telefonicznym wychodził błąd transmisji.

    W monitoringu SMS przy formacie Contact ID (wszystkie kody) wysyła:
    - zazbrojenie AAAA,4A1 (stacja monitorująca sobie to oznaczyła jako zazbrojenie i jest OK)
    ale w przypadku alarmu wysyła 8 kodów typu:
    AAAA,132 lub AAAA,13A lub AAAA,134 (dlaczego??)

    Tutaj:
    https://securecs.azsecurity.com/Lists/viewCIDCodes.asp
    znalazłem wyjaśnienie niektórych kodów

    no 627 i 628
    czy 132

    ale dlaczego system wysyła zamiast 1 alarmu aż 8?

    0
  • #9 24 Sty 2010 17:09
    SMDmaniak
    Poziom 23  

    Witam!

    Przesyla aktualny stan wejsc na plycie 8 szt.

    pozdr

    0
  • #10 24 Sty 2010 20:56
    StaMas
    Poziom 14  

    To zawsze w CID(wszystkie kody) tak jest?
    Jak zrobić aby wysyłany był tylko jeden kod?

    Akurat 2 wejścia mam podpięte pod expander wejść (i to z nich idzie alarm).
    Może system wysyła nie stan wejść z centrali tylko stan wszystkich wykorzystanych wejść?
    No to jak rozbuduję system docelowo do około 20 wejść to przy alarmi będzie wysyłał 20 SMS?
    Stacja monitorująca już kręci nosem na te 8 SMS'ów.

    Powinien wchodzić jeden rozpoznawany przez nich jako alarm i już.


    A czy jeśli monitoring SMS zrobię w innym niż CID (wszystkie kody) formacie np.
    Ademco Express i określę dla alarmu z wejścia (każdego) kod 3 to wyśle tylko jedną informację?


    Chodzi o to, że wysyłanie serii SMS po 8 sztuk to lekka przesada.

    0
  • #11 24 Sty 2010 21:47
    BENO99
    Poziom 26  

    StaMas napisał:


    Ludzie ze stacji monitorującej dali mi kody:

    2 - włamanie
    3 - powrót włamania

    A - załączeni czuawania
    B - wyłączenie czuwania

    Z - awaria zasilania ..


    Witam.
    Czy ty nie widzisz ,że oni chcą to tylko po SMS.
    I nie musisz dodawać do tego żadnych kodów zdarzeń bo to oni ""robią ""sobie na stacji.
    Ty masz tylko przypisać dane SMS do zdarzeń w centrali ale nie w monitoringu tylko np stan wyjść itp

    Pozdrawiam

    0
  • #12 24 Sty 2010 23:08
    StaMas
    Poziom 14  

    [quote="BENO99
    Witam.
    Czy ty nie widzisz ,że oni chcą to tylko po SMS.
    I nie musisz dodawać do tego żadnych kodów zdarzeń bo to oni ""robią ""sobie na stacji.
    Ty masz tylko przypisać dane SMS do zdarzeń w centrali ale nie w monitoringu tylko np stan wyjść itp

    Pozdrawiam[/quote]

    Chyba nie bardzo rozumiem .....

    To jak to należy oprogramować w integrze??
    Co mam wysyłać i w jaki sposób??

    System ma pewne priorytety i chyba należałoby się tego trzymać.
    Monitoring jest chyba jednym z nich. Zawiesza np. Powiadamianie.

    Wiec jeśli jest to tak ważna funkcja to nie trzeba się tego trzymać?


    Zabierając się za monitoring wyobraziłem sobie to tak:
    Interesuje mnie kilka zdarzeń:
    - załączanie czuwanie
    - wyłączanie czuwania
    - alarm (z uwzględnieniem nr strefy)
    - wejście w tryb serwisowy
    - wyjście z trybu serwisowego
    - awaria zasilania
    - i może jeszcze kilka innych

    Oprogramowując robię to tak:
    - pierwsza strefa - id. 1111
    - druga strefa - id 2222 (itp.)
    -
    - zdarzenia systemowe - id 1234

    alarm wejścia - kod zdarzenia - 11
    załączenie czuwania - kod zdarzenia - 22
    wyłączenie czuwania - kod 33

    I teraz jeśli np. załączam czuwanie strefy 1 to do stacji idzie komunikat SMS:
    1111,22

    załączam czuwanie drugiej strefy:
    2222,22

    Alarm z wejścia 1 strefy:
    1111,11

    Alarm z wejścia z drugiej strefy:
    2222,11

    I wszystko jasne.

    Ale jak to zrobić poprzez Monitoring SMS?

    0
  • #13 25 Sty 2010 00:38
    BENO99
    Poziom 26  

    Witam.
    Ty masz tą stacje monitorowania czy agencja ochrony ???
    No chyba ,że to ty jesteś właścicielem tej AO ??

    Ustaw to tak jak oni chcą .To oni dają Ci wytyczne co masz ustawiać.
    W jakim formacie , jakie kody itp.


    Pozdrawiam

    0
  • #14 25 Sty 2010 08:10
    StaMas
    Poziom 14  

    Ja jestem tylko instalatorem.

    Ludzie ze stacji monitorowania podali kody które napisałem i numer telefonu dla monitoringu SMS.
    Dodatkowo wziąłem od nich numery do telefonicznego monitoringu i tu już powiedzieli, że mają format CID - i to by nawet chodziło gdyby centrala nie wyrzucała komunikatu o błędzie komunikacji, bo do nich informacje dochodziły.


    W tej chwili wszystko byłoby już do przyjęcie jeśli nie wysyłałoby się tych SMS z alarmem aż 8.

    Może to faktycznie wina CID (wszystkie kody) - raportuje stan całego systemu - 8 wejść - 8 SMS'ów.

    0
  • #15 25 Sty 2010 08:41
    BENO99
    Poziom 26  

    StaMas napisał:

    Dodatkowo wziąłem od nich numery do telefonicznego monitoringu i tu już powiedzieli, że mają format CID -


    Witam.
    A identyfikatory ci dali ??

    Pozdrawiam

    0
  • #16 25 Sty 2010 09:11
    StaMas
    Poziom 14  

    Do telefonicznego monitoringu w CID identyfikator jeden dostałem.

    0
  • #17 25 Sty 2010 14:02
    BENO99
    Poziom 26  

    StaMas napisał:

    Ludzie ze stacji monitorującej dali mi kody:
    2 - włamanie
    3 - powrót włamania

    A - załączeni czuawania
    B - wyłączenie czuwania

    Z - awaria zasilania ..

    .... itp.


    Witam.
    Te kody co powyżej ustaw jako "powiadamianie" SMS do stacji (nie jako monitoring)
    A jeżeli dodatkowo chcesz po Contact ID to wybierasz tylko monitorowanie telefoniczne wpisujesz ten identyfikator który otrzymałeś od nich do "Partycji 1" i jako systemowy i wybierasz np. Contact ID wszystkie kody.
    Nie ustawiasz ,żadnego monitorowania SMS bo z tego co czytam AO od Ciebie tego nie wymaga.

    Pozdrawiam

    0
  • #18 25 Sty 2010 14:32
    StaMas
    Poziom 14  

    A jak przekazać poprzez powiadamianie następujące informacje:
    - wejście w tryb serwisowy
    - wyjście z trybu serwisowego
    - załączenie czuwania strefy
    - wyłączenie czuwania strefy

    W zdarzeniach MONITORINGU takie są.
    W zdarzeniach POWIADAMIANIA tego nie ma a stacja monitorująca tych informacji wymaga. Bo jak nie wchodzi im zazbrajanie to od razu dzwonią.


    Pozdrawiam

    0
  • #19 25 Sty 2010 14:44
    BENO99
    Poziom 26  

    Witam.
    Typy wyjść
    38. WSKAŹNIK TRYBU SERWISOWEGO – sygnalizuje załączenie trybu serwisowego na jednym z manipulatorów LCD centrali.
    21. WSKAŹNIK CZUWANIA
    83. KONIEC SYGNALIZACJI WYJŚĆ

    Ustawić odpowiednio i będzie działać .
    I chyba trochę więcej własnej inicjatywy, w instrukcjach jest wszystko , do tego trochę pomyśleć.


    Pozdrawiam

    0
  • #20 25 Sty 2010 15:04
    StaMas
    Poziom 14  

    No szczerze to od tej strony do tematu nie podchodziłem.
    A to ciekawe jest.....

    Powiadamianie działa na 100% i to na dobrze więc może tutaj należy poszukać.

    Wielkie dzięki.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Idąc tym tropem to możnaby nie wysyłać do stacji alarmów z wejść, tylko stan wyjścia (sygnalizatora) oprogramowanego jako:

    TYP: 1 Alarm włamaniowy
    Oczywiście to mocno ograniczyłoby informacje na temat tego z której strefy jest alarm itd. ale w tym konkretnym przypadku gdy stacja wymaga tylko informacji o alarmie w formie: 2 (to odczytają jako alarm)

    Rozumiem, że ustawianie monitoringu telefonicznego daje dużo większe możliwości można w komunikacie przekazać (przypisując odpowiednie zdarzenia) dokładnie które wejście lub wyjście co nabroiło.

    Dobrze myślę??

    0
  • #21 25 Sty 2010 15:33
    BENO99
    Poziom 26  

    Witam.
    W Integrze (chociaż w niej jest tego sporo) a także w jakichkolwiek modułach GSM ogranicza ciebie ilość rożnych SMS jakie możesz wysłać powiadamianiem do stacji AO.Po za tym każde zdarzenie to jeden SMS -- koszt.
    Przy monitorowaniu SMS jest już inaczej ale nie wszystkie stacje są do tego przygotowane podobnie jak z GPRS.
    W monitoringu telefonicznym jest tych zdarzeń sporo jak sam możesz zobaczyć ale tutaj tez jest kwestia kosztów jeżeli ty chcesz przesłać to po łączu GSM a stacja ma np numer na linii komutowanej dla Contact ID.Przy łączu komutowanym przy centrali i stacji koszta nie są wysokie .Dla mnie koszta nie maja znaczenia ((ale dla klienta już tak ))bo im więcej stacja wie o twoim obiekcie tym lepiej.

    Chyba nic nie pokręciłem.

    Pozdrawiam

    0
  • #22 25 Sty 2010 17:02
    SMDmaniak
    Poziom 23  

    Witam!

    Sprobuj to:

    Dla formatu E - Contact ID (wybrane kody) wysylane sa tylko te zdarzenia, dla których zaprogramowano przydzial identyfikatorów i kody tak, jak dla formatów impulsowych, przy czym nie jest istotne jaki konkretnie kod zaprogramowano, poniewaz centrala wysyla kody zgodne ze specyfikacja formatu. Zdarzenia systemowe wysylane sa zawsze z identyfikatorem zaprogramowanym jako systemowy.

    pozdr

    0
  • #23 25 Sty 2010 21:35
    StaMas
    Poziom 14  

    Witam

    Chyba jednak poustawiam odpowiednio powiadamianie SMS.

    Z tego co pisał BENO99 wynika dla mnie że można będzie ustawić wszystko tak aby stacja była zadowolona, klient był zadowolony i ja też.


    Jeszcze tylko jednego do końca nie rozumiem:
    Dlaczego przy monitoringu telefonicznym w tej centrali wyrzucany jest błąd komunikacji?
    Czy problem jest z przyjęciem przez centralę potwierdzenia?

    Pozdr

    0
  • #24 25 Sty 2010 21:42
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Nadal nie napisałeś jaka to stacja.

    0
  • #25 26 Sty 2010 08:54
    StaMas
    Poziom 14  

    Stacja ma zainstalowane oprogramowanie Kronos.

    0
  • #26 26 Sty 2010 10:03
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    Wdzwaniasz się na numer stacjonarny czy komórkowy? Wyłączyłeś już monitoring i ustawiłeś formaty SMS?

    0
  • #27 26 Sty 2010 11:33
    StaMas
    Poziom 14  

    Witam,

    W tej chwili jest wyłączony monitoring telefoniczny.

    Monitoring SMS chodzi na takich ustawieniach jak napisałem na początku - CID (wszystkie kody).

    Wysyłane są informacje o wejściu w TS, wyjściu z TS, załączeniu czuwania, wyłączeniu czuwania, oraz alarmie (wysyłane 8 sztuk - z kodami CID).

    BENO99 - radzi zrobić to na Powiadamianiu SMS.


    Pozdrawiam

    0
  • #28 29 Sty 2010 21:13
    qbis19
    Poziom 20  

    CO do monitoringu telefonicznego i błedu . Męczyłem sie jakiś czas temu z CA64. Na jednej stacji działało a po przełaczeniu do innej firmy i innej stacji , wywalało błąd komunikacji ze stacją.
    Zastosowany wówczas format to CID.
    Straciłęm tam mnóstwo nerwów , tym bardziej że czas na grzebanie miałem ograniczony a jak się potem okazało , centrala non stop próbowała się łaczyć ze SM co nabijało koszty a ja nie miałem przez cały weekend dostępu.
    Rozwiązanie było oczywiście proste. Żeby ustalić o co chodzi wystarczyło uruchomić TESTY z menu i wybrać ręcznę transmisję testową. Na LCD pojawiały się kolejne kroki które wykonywała centrala i tak . Wybierała numer , potem nawiązywała połaczenie , wysyłała kod transmisji ale .... centrala nie otrzymywała sygnału potwierdzenia od SM i po chwili wywałało bład w centrali.
    Żeby problem rozwiązać wystarczyło W zakładce STACJE MONITORUJĄCE , kliknąc przycisk ZAAWANSOWANE zaznaczyć odpowiednie opcje. Nie chcę skłamać ale o ile pamiętam zaznaczyłem i "Długi sygnał potwierdzenia " i " Przedłuż oczekiwanie na zgłoszenie stacji " . Po tej operacji wszystko działa jak należy do dzisiejszego dnia.

    Obecnie też stoję przed problemem wysyłania do stacji SMSów z kodami w INTEGRA WRL( podanymi przez stację ) a system nie jest mały , 13 stref z czego alarmy włamaniowe i pożarowe muszą być wysyłane z kazdej strefy osobnym kodem , uzbrojenie i rozbrojenie także , więc SMSów w jednym dniu cała masa będzie.
    Mam też pytanie ( przyznaję sie ze nie czytałem całej instrukcji ) . Czy żeby wykorzystać do wysyłania SMSów ( o dowolnej treści - kody do SM ) Powiadamianie , mogę wykorzystać do zdarzeń systemowych i innych ktorych nie ma na liście powiadomienia, wyjścia centrali których fizycznie nie ma . Np. wyjscie 32 - wskaźnik czuwania w strefie11 . Wyjścia oczywiście fizycznie nie ma w systemie ale mogę w ten sposób do wyjścia 32 przypisać SMS o określonym kodzie który pójdzie do stacji tylko czy tak sie da ( wirtualne wyjscie ? ).

    0
  • #29 09 Mar 2010 14:03
    rafal_rx
    Poziom 25  

    qbis19 napisał:
    Wyjścia oczywiście fizycznie nie ma w systemie ale mogę w ten sposób do wyjścia 32 przypisać SMS o określonym kodzie który pójdzie do stacji tylko czy tak sie da ( wirtualne wyjscie ? ).


    Tak. Chociaż dokładnie sesemesów w ten sposób nie wysyłałem nigdy, ale operacje logiczne na wyjściach wirtualnych jak najbardziej z pozytywnym skutkiem.

    0