Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira 2.0 DTI Temperatura silnika i kontrolka z kluczykiem

23 Sty 2010 10:27 6985 6
  • Poziom 20  
    Witam mam takie pytanko poniewaz dieslem jeżdze od niedawna. Ostatnio zauważyłem że przejade np. 40 km a wskaźnik od temperatury silnika ledwo co drgnie.
    Ogrzewanie w samochodzie jako takie. Jak sie zrobi wiecej km i barzdiej się go gniecie to wzrasta do prawie 80 stopni a jak sie zatrzymam i pracuje na postoju to spada znowu do zera w mieście jak jeźdze tez mało co się podnosi.Koledzy czy to może byc termostat. Jak najlepiej to sprawdzic. I jeszcze jedno pytanko czasem zdarza sie że zapali się kontrolka z kluczykiem (check) i wtedy samochód niema mocy jedzie się jak maluchem.Poradźcie co robic jechac na kompa w celu odczytania błędów ?
  • Poziom 28  
    Jak się pali ta kontrolka to występuje jakiś błąd trzeba by zrobić diagnostykę.
    A co do termostatu to sprawdż czy chłodnica czasem nie nagrzewa się z silnikiem.
  • Poziom 28  
    Tak.Morzesz sobie przysłonić chłodnice .
  • Poziom 20  
    Wiec sprawdziłem po odpaleniu i przejechaniu około 15 km leci letnie powietrze wewnątrz.Wąż od termostatu do chłodnicy ciepły chłodnica u góry ciepła wskaźnik leży wiec zrobiłem test i włożyłem jeszcze tekture przed chłodnice. Wtedy po przejechaniu około 15 km ( żwawa jazda ) temp. wskoczyła na około 80 stopni i nawet jak wyjąłem później tekture i jeździłem dalej to temp. nie spadała tylko jak się zatrzymałem na parkinku na 10 min to wtedy wskaźnik zaczął spadac. Koledzy czy to będzie termostat.
  • Poziom 28  
    Termostat do wymiany.
  • Poziom 13  
    " jak się zatrzymałem na parkinku na 10 min to wtedy wskaźnik zaczął spadac. Koledzy czy to będzie termostat."

    mam dwa Diesle Vectre 2.0DTi i VW t4 i według mnie jest to normalny objaw w każdym Dieslu, żaden się nie nagrzeje na postoju, chyba że ma dogrzewacz postojowy jak w mojej firmowej T5 1.9tdi, przy termostacie byłby całkiem odwrotny objaw, na postoju w korkach łapał by temperaturę a w czasie jazdy pęd powietrza schładzał by silnik do tego stopnia że nawet do kabiny by chłodne leciało.
    Masz wszystko O.K. jest to jedna z różnic między benzyniakami :)