Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz nie jedzie do tyłu - silnik gaśnie po wrzuceniu biegu

krzycho124 23 Jan 2010 13:27 5987 19
  • #1
    krzycho124
    Level 10  
    Witam.
    Mam mega problem!
    Otóż matiz odpala dobrze, podczas gwałtownego wciskania gazu zapala się kontrolka check.
    Wolne obroty niekiedy falują ale najgorsze to jest to,że puszczając sprzęgło na biegu wstecznym auto gaśnie, zapala się check, nie słychać pracy pompy paliwowej?
    Ciężko uwierzyć ale tak jest!
    Proszę o pomoc.
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Było coś robione przy pompie paliwowej?
  • #3
    krzycho124
    Level 10  
    Pompa była wymieniona ale na używaną . Co sugerujesz?
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Została mechanicznie zle zamontowana i jako że używana może się "zawieszać."
  • #5
    krzycho124
    Level 10  
    Przepraszam ale tylko na wstecznym biegu? Proszę ale jeżeli masz cierpliwość wytłumacz mi to . Z góry dziękuję!!!
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Dawno nie robiłem przy pompie Matiza , ale miałem podobne zjawisko w Fordzie 2,6 benzyna. Odwrotnie było jak u Ciebie , jechał dobrze do tyłu a do przodu dwa metry ,przerywał i stop.
    Mocowanie pompy , wężyk wysokociśnieniowy był żle zamocowany /ukośnie/ oraz nie zamocowana dobrze pompa w "koszu" , latała do przodu i tyłu. Do tego filtr /smok/ sitkowy nie wciśnięty do końca , opierając się o dno zbiornika zatykał ssanie pompy.
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    A jak wyglądają wiązki w okolicy dźwigienek na skrzyni biegów,nie oberwane z zaczepów mocujących??
  • #8
    krzycho124
    Level 10  
    Czyli wg Ciebie może być przetarty jakiś przewód?
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    w/g mnie i emeryt 2 trzeba sprawdzić prawdopodobne miejsca usterki sadząc po objawach które podałeś-a co do tej pory sprawdziłeś?
  • #10
    Pfemek
    Level 23  
    Sprawdź czy przewód od czujnika położenia wału nie jest zbyt napięty. Wygląda jakby silnik przechylał się przy obciążeniu i rozłączał jego obwód. Miałem podobny przypadek ale we fieście i ona jechała tylko do tyłu, do przodu szarpała i gasła.
  • #11
    jurekk55
    Level 36  
    Pfemek wrote:
    Sprawdź czy przewód od czujnika położenia wału nie jest zbyt napięty. Wygląda jakby silnik przechylał się przy obciążeniu i rozłączał jego obwód. Miałem podobny przypadek ale we fieście i ona jechała tylko do tyłu, do przodu szarpała i gasła.

    Czujnik wału w Matizie??!!
  • #12
    BRYS_
    Level 22  
    Sprawdź jak samochód się zachowuje mocno przechylony do przodu lub tyłu.
    Wypnij kable od czujnika światła wstecznego przy skrzyni biegów,może masz aż tak przekombinowaną instalację,że w momencie zapalania światła wstecznego odłącza pompę.
    Kiedyś miałem podobne cuda gdy została odkręcona(nie wiem przez kogo i w jakim celu)"uderzeniówka"i wisiała na samych kablach.Nie pamiętam czy w Matizie jest taki wyłącznik a po nocy już mi się nie chce szukać.
  • #13
    krzycho124
    Level 10  
    Pompę rozłącza dopiero gdy puszczam sprzęgło na wstecznym biegu . I tu nie trzeba energicznie ruszać nawet przy delikatnym puszczaniu sprzęgła pompa zostaje wyłączona
  • #14
    emeryt2
    Level 42  
    Ciekawy przypadek . Czym to sprawdzałeś , że pompa się wyłącza , podłącz żarówke , małą , na zasilanie pompy i sprawdz , czy gaśnie przy ruszaniu do tyłu.
    Może wsuwka na silniku pompy jest lużna , lub jak ktoś sugerował przechył silnika powoduje nie kontakt na kabelkach.
  • #15
    Pfemek
    Level 23  
    jurekk55 wrote:
    Czujnik wału w Matizie??!!

    Co prawda w aparacie ale jest...
  • #16
    krzycho124
    Level 10  
    Próbowałem żarówka gaśnie razem z pompką .? Na biegach do przodu i na neutralnym
    tylko jak nagle wcisnę gaz.?
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    Nie grzebał nikt z tyłu auta?masa pompy pewna?
  • #18
    nubi
    Level 12  
    Ja znam przypadki matiza z drugiej strony czyli na wstecznym ok a do przodu dławienie duszenie no i gaśnięcie .Przypadki za każdym razem identyczne no i identyczne usterki czyli ocierąjący się przewód W/N(miedzy cewka a aparatem) o linkę gazu.
  • #19
    krzycho124
    Level 10  
    Gdyby ktoś jeszcze coś miał proszę o podpowiedź. Jak coś wymłodzę to na pewno dam
    znać . Na 100% będzie to jakaś pierdoła!!!
  • #20
    krzycho124
    Level 10  
    Jest już OK. Była poluzowana masa na silniku.....Dzięki za podpowiedzi ..