Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez ATU 1.6GLI ABLIMEX świece

danieldeni20 23 Jan 2010 14:14 3377 18
  • #1
    danieldeni20
    Level 11  
    Witam. Mam problem z moim atu 96r 140tys.przebiegu. Co może być przyczyna takich świec na 1 i 4 cylindrze na 2 i 3 są ok. Silnik nie równo chodzi, gdy jest zimny. Buja autem, jakby nie palił właśnie na te świece. Już robiłem 2 wymiany świec. Przez pierwsze 100km jest normalnie, równo i płynnie chodzi gdy zimny czy ciepły...a później gdy odpalę, buja autkiem gdy zimny a jak się zagrzeje do 70 to jest już ok...do tego trzyma mi 2tys obr. Krokowiec i czujnik położenia przepustnicy nowy. Gdy się zatrzymam, obroty z chwila spadają do 1,2tys. Po małym przepaleniu, jak np trasa 140m gdy stanę to zapali się check engine a gdy ruszę, po chwili gaśnie..co może być.
    Polonez ATU 1.6GLI ABLIMEX świece

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha i dodam ze od wymiany do wymiany silnik nie bierze nic oleju
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach, to tak na początek. Ja bym postawił na wałek rozrządu bo to często się zdarza ale najpierw ciśnienie.
  • #3
    danieldeni20
    Level 11  
    jak to zrobic??

    Dodano po 5 [minuty]:

    i co to ma do czrnych swiec?? bo jezeli nie bierze mi nic oleju to cisnienie musi byc ok!

    Moderated By Błażej:

    A co to za bzdury? Wiesz, co to są zawory i jak działają? I jak się uszkadzają?

  • #4
    doctor81
    Level 17  
    Witam.Jeśli masz 2 podwójne cewki,to zamień je miejscami.Będziesz wiedział czy kończy się cewka.Zawsze możesz podmienić cały cewkomoduł.Mogą jeszcze być podparte zawory na 1i4,ale obstawiam zapłon.
  • #5
    danieldeni20
    Level 11  
    podmienic??w jaki sposob??czy tylko kable czy je całe??i czY modol moze powodowac ze ma awaryjne obroty ponad 2 tyś??
  • #6
    piteR-ek
    Level 11  
    A może kopci je z tego powodu że robisz krótkie odcinki i świeca nie rozgrzewa się do takiej temp. żeby się oczyściła, ja też mam taka sytuacje w swoim vw polo, albo przewody WN masz już słabe
  • #7
    danieldeni20
    Level 11  
    hmm...kable nom do wymiany..nie jezdze w trasy ale po przejechaniu 150km na drogi dzien nie bylo roznicy....
  • #8
    mickac601
    Level 10  
    moim zdaniem to zle masz zapłon ustawiony!! a i sprawdzic uszczelke pod glowica zoba czy nigdzie nie widac oleju. i sprawdz zawory.. moze sie niedomykaja bo zrobił sie nagar
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    danieldeni20
    Level 11  
    tu sie zgodze.silnik suchy i kolejny raz mowie.olej ma taki sam stan od wymiany do wymiany.w silniku nic nie stuka puka ani nic...jakiej firmy zakupic modół zapłonowy jesli juz??bo słyszałem o podrubkach...(najlepiej link z allegro).a co do ustawiania zapłonu to sie chyba nie da...
  • #11
    mickac601
    Level 10  
    no tak:/ w abimexisie sie nieda, o rorginalny modół kosztuje ok 2 stówy.. ale zanim kupisz to sprawdz jeszcze raz swiece.. i przewody.. check engine- za zawyczaj zapala sie gdy jest awaria przewodów elektro.. mogą wyglądać na dobre., a wcale niesą,, popatrz jeszcze raz. trzeba kombinować
  • #12
    qazar2
    Level 11  
    Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
  • #13
    danieldeni20
    Level 11  
    zamierzam upic nowa cewke i kable...niestety chwilowo nie mam oszczędnosci na nic wiec musze troszke poczekac...jesli to nie pomoze to kupie cały modół..a co do zaplonu to mam wrazenie ze cos jest nie tak bo gdy depne mu do podłogi to idzie nieco słabiej niz gdy dam nieco mniej..(ogolnie to kupilem go od dziadka jedyny wlasciciel..wymieniał płyny co 5 tys wszystkie..buta ma takiego ze nie jeden kumpel sie po glowie podrapał 178Vmax z 5biegu
  • #14
    Dandi26
    Level 12  
    Nic w nim nie pogrzebiesz przy zaplonie ponieważ masz czujnik położenia wału i on steruje zapłonem.Ja najpierw bym sprawdzłprzewody(np. w nocy)czy nie mają przebicia apotemjak piszą poprzednicy to może być moduł.
  • #15
    danieldeni20
    Level 11  
    luknełem teraz nic nie widac zeby bila gdzies jakas iskra czasem...
  • #16
    danieldeni20
    Level 11  
    Własnie wymieniłem kable..polecano mi te z EŁka,robie reset kompa i zobacze jak długo bedzie chodzil bez trybu serwisowego ponad 2 tys na biegu jałowym.w poniedziałek robie traske 65km i zobacze czy swiece przepali bo niby powinny sie same praktycznie oczyscic .pozdrawiam
  • #17
    danieldeni20
    Level 11  
    No więc rezultat z komputera.. komp nie pokazuje błędów, świece czarne, dodam że wszystkie, a silnik trzyma serwisowe obroty. Jestem załamany, bo chyba nie znajdę przyczyny.

    Co do swiec mam jakies Firmy beru..nowe.w sklepie powiedzieli ze lepsze do poldka od tych co miałem wczesniej(iskry z takim rowkiem posrodku ale 1 elektrodowe

    a tak wyglądaja obroty http://www.youtube.com/watch?v=cfvYgjM1JPc

    Help
  • #18
    danieldeni20
    Level 11  
    problem z obrotami rozwiązany bo po odpieciu czujnika predkosci i zrobieniu resa obroty pieknie spadaja...ale co z czarnymi swiecami??pomocy
  • #19
    danieldeni20
    Level 11  
    Problem czarnych swiec rowniez rozwiazałem.wymieniłem czujnik dla ecu ktory znajduje sie u mnie w kolektorze ssacym.Swiece sie oczysciły i jest juz dobrze ;)