Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drgania i brak mocy, vw caddy 2005 r 1.9tdi

peter11_1984 23 Sty 2010 14:46 16896 50
  • #1 23 Sty 2010 14:46
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Witam serdecznie. Jestem na forum nowym uczestnikiem i od razu muszę powiedzieć, że kilka razy elektroda okazała mi się bardzo pomocna i za to dzięki wielkie forumowicze;-).
    Mam problem z vw caddy 1.9 tdi 2004 ( kod silnika bjb) przebieg 240000km . Problem z autem jest następujący: jakiś czas temu samochód zaczął pracować na 3 cylindrach (wytarła się krzywka na wałku rozrządu). Zrobiłem kompletny remont głowicy plus regeneracja turbiny i od tamtej pory auto nie ma mocy w zakresie 1400-2500 obrotów (szczególnie jest to odczuwalne na 4 i 5 biegu). Ponadto przy przyśpieszaniu silnie odczuwalne są drgania przenoszące się na kierownice i całą karoserie . Dodam tylko, że filtr paliwa jest nowy, vag nie pokazuje żadnych błędów, pompka wstępna w baku podaje paliwo do filtra , dwu masa jest także nowa. Wydałem kupę kasy na remont i samochód po prostu nie jeździ tak jak powinien. Czy ma ktoś może pomysł co może przyczyną takich objawów, bo nawet autoryzowany serwis się poddał.

    0 29
  • #2 24 Sty 2010 22:02
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    biorę pod uwagę że rozrząd jest dobrze ustawiony. Drgania mogą być od koła pasowego dwumasy ale ponoć nowa, \ poduszek silnika. brak mocy no cóż sterowanie turbiną.

    0
  • #3 24 Sty 2010 22:36
    confect
    Poziom 9  

    wybierz sie do mechanika i sprawdz ustawienie pompy wtryskowej z rozrzadem, mialem taki przypadek ze po wymianie rozrzadu auto jezdzilo ale bylo troche slabe i wpadalo w drgania, przyczyna bylo niedokladne ustawienie pompy

    0
  • #4 25 Sty 2010 18:26
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie za podpowiedź. To może rzeczywiście jest sprawa pompy, bo zauawżyłem, że strasznie komputer pokładowy zawyża spalanie. Na kopie pokazuje średnie w granicach 10l gdzie w rzeczywisości auto pali w granicach 7,5 litra (mierzone na odcinku 2000 km.) Dziś byłem u znachora i podmienili mi główny sterownik i w efekcie auto lepej pali na ciepłym silniku (dotychczas trzeba go było strasznie długo kręcić jak był ciepły). Z drugiej zaś strony auto nadal wpada w drgania w zakresie 1400-2500 obr. i nadal brak mu mocy. Tak na marginesie mam pytanko , z których czujników komputer pokładowy dostaje informacje na temat spalania chwilowego i średniego? Jak tylko uda mi się reaktywować to niemieckie, "niezawodne" auto made in Poland to dam znać, chyba że ktoś z was ma jeszcze moze jakiś pomysł ;-(

    0
  • #5 25 Sty 2010 20:26
    bandi21
    Poziom 29  

    Ludzie co wy tu piszecie,tam są pompowtryski.

    0
  • #6 25 Sty 2010 20:49
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Zakładam, że koledze chodziło pompe paliwa VACUM i jej ustawienie względem rozrządu. Widze, że ciężki temat z tym moim złomem.

    0
  • #8 25 Sty 2010 21:29
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Dzięki serdeczne bandi za linka. Mechanik, który składał głowice zarzeka się, że pompki ustawił wedle sztuki zawodu, ale czy to prawda, to tylko on i jego sumienie wie. Słyszałem ,że jak pompki są źle ustawione, to aucisko wogole ciężko pali, a u mnie jak jest zimny silnik lub jak temperatura cieczy chłodzącej nie przekracza 70 stopni, to wówczas pali od tzw. strzała. Bandi, czy myślisz, że błędne wskazania komputera pokładowego co do spapania chwilowego i średniego mogą być wynikiem źle ustawionych pompowtryskiwaczy?

    1
  • #9 25 Sty 2010 22:01
    bandi21
    Poziom 29  

    Trudno powiedzieć,nie mam wiedzy na ten temat i nie chcę wprowadzić cię w błąd.Może ktoś inny coś wie i napisze.

    0
  • #10 26 Sty 2010 00:05
    bula17
    Poziom 22  

    Cisnienie doladowania dobre ??

    korekty poszczegulnych pompowtryskow prawidlowe ??

    Ewentualnie pomylone podcisnienia , zle wyregulowana banka turbiny ,

    0
  • #11 26 Sty 2010 17:47
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Witam ponownie. A więc tak, mechanik sprawdził praktycznie wsztyko co było możliwe:
    1.pompowtryski dają dobre ciśnienie.
    2. turbina ma dobre sterowanie i doładowuje w odpowiesdznich momentach.
    3. wszystkie możliwe czujniki pracują prawidłowo.
    4. przewody od podciśnienia podłączone są prawidłowo.
    5. pompowtryski ustawione są prawidłowo.

    Jedyne co pozostaje, to sytuacj a, w której firma regenerująca moja głowice założyła niewłaściwy wałek. Tutja moje kolejne pytania do was.
    1 czy pomylony wałek moze miec wpływ na moc i drgania silnika.
    2. czy gdybym podmienił głowice z innego 1.9 tdi , to czy będzie pasowała głowica z innego silnika ( BKC, BLS). Kod mojego silnika to BJB.


    Zauważyłem dziś , że silnik wyrzuca olej odmą i w sytuacji kiedyna zapalonym silniku wyjme bagnet od poziomu oleju, to wówczas dosyć sporo chlapie olejem. Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł lub sugestie co moze byc grane z tym caddym??

    0
  • #12 26 Sty 2010 17:52
    bula17
    Poziom 22  

    Niestety pomylony walek moze dawac efekt braku mocy z dolnych obrotow
    Jeszcze mnie zastanawia przeplywomierz jak by samochod chodzil na wypietym mozna go spokojnie wypiac i przejechac sie .


    Co do chlapania to jest to normalne.

    0
  • #13 26 Sty 2010 17:59
    peter11_1984
    Poziom 9  

    robiłem już tak jak mówiłeś i kiszka. Jestem już prawie pewien, ze to wina wałka. Jak mi zrobiono głowice, to oddali mi stary wałek i na nim były wybite numery seryjne. Na wałku, który został założony po remoncie nie ma wybitych żadnych numerów. Czy możliwe jest, że te dziady założyli mi wałek np od silnika 2.0 sdi. Czy ma ktoś może wiedze na temat, czy te wałki są takie same, czy się różnią?

    0
  • #14 26 Sty 2010 19:20
    bula17
    Poziom 22  

    Wałki z tego co wiem roznia sie problem jest taki ze nie masz numeru na nowym wałku jak był by numer to by sie luknelo z jakiego silnika jest .


    Moze wizyta u panow gdzie byla robiona glowica wyjasnila by troche ?? .

    0
  • #15 26 Sty 2010 20:03
    peter11_1984
    Poziom 9  

    A no właśnie, byłem u nich i pan z firmy MOTO CAR w Łodzi (niby 40 lat tradycji) powiedział mi, że został założony regenerowany wałek (o tym fakcie, że założony wałek jest używany regenerowany mi po zdaniu głowicy nie powiedzieli), a jak się zapytałem dlaczego na nim nie ma żadnego numeru wybitego, to powiedział mi, że to nie ma nic do rzeczy (parodia !!!) i ogólnie to mój problem bo oni to już robią od 40 lat i tak dalej i tak dalej. Wygląda na to, że bez rzeczoznawcy i sądu się nie obejdzie, ale to są dodatkowe koszty.

    Mam jeszcze dwa pytania o odmę. Czy normalne jest, że wali z niej olej do układu dolotowego, czy kompletna głowica od silnika z innym kodem będzie pasowała do mojego bjb? Z tego co się orientuje, to koła rozrządu mogą się różnić i czujnik położenia wałka rozrządu może wariować, w efekcie auto będzie bardzo ciężko paliło.

    Tak czy inaczej, bula17 doceniam twoja wiedzę i jeśli przypadkiem jesteś z Łodzi, to masz u mnie dług wdzięczności.

    0
  • #16 26 Sty 2010 20:19
    bula17
    Poziom 22  

    Dzieki za uznanie:) Jestem z Krakowa :)

    Podaj mi numer orginalny wałka twojego a ja ci powiem do jakich kodow silnikow były montowane . Wtedy mozesz dobrac z innej glowicy .

    Szkoda ze na nowym nie ma numeru bo wtedy by sie potwierdzilo w 100 % .


    Co dotradycji firmy itp mialem przypadek zaspawania kanalu paliwowego w Silniku PD tez glowica robiona w firmie ponad 20 lat tradycji a jednak wtopa .

    Ciezko bendzie ugrac jakis wzrot

    0
  • #17 26 Sty 2010 20:34
    peter11_1984
    Poziom 9  

    No to lipa, ze z Krakowa, bo szukam wspólnika z dużą wiedzą do założenia własnego warsztatu z prawdziwego zdarzenia z normalnym podejściem do klienta i myślałem, że może byłbyś chetny ;-) , a w Łodzi takich jest jak na lekarstwo.

    Wałek mam w garażu. Jutro go sprawdze i numery wkleje na forum około godz 16 :00 jak wróce z pracy. A podpowiedział byś mi jeszcze jak to jest z tą odmą. Czy to normalne, że wyrzuca olej do układu dolotowego. Spod EGRa leci olej , a przy turbinie jest suchutko, natomiast w przewodzie wychodzącym z odmy do układu dolotowego są wyraźne ślady oleju .

    0
  • #18 26 Sty 2010 20:47
    bula17
    Poziom 22  

    peter11_1984 napisał:
    No to lipa, ze z Krakowa, bo szukam wspólnika z dużą wiedzą do założenia własnego warsztatu z prawdziwego zdarzenia z normalnym podejściem do klienta i myślałem, że może byłbyś chetny ;-) , a w Łodzi takich jest jak na lekarstwo.

    Wałek mam w garażu. Jutro go sprawdze i numery wkleje na forum około godz 16 :00 jak wróce z pracy. A podpowiedział byś mi jeszcze jak to jest z tą odmą. Czy to normalne, że wyrzuca olej do układu dolotowego. Spod EGRa leci olej , a przy turbinie jest suchutko, natomiast w przewodzie wychodzącym z odmy do układu dolotowego są wyraźne ślady oleju .




    Hyhyhy moze bydz ciezko ale zapewne znajdziesz fachowca :):)

    A numer wyslij tylko ze ja jutro tez pracuje do 16 stej potem jeszcze domu troche musze porobidz wiec zalatwie ci te dane na czwartek .

    0
  • #19 27 Sty 2010 17:48
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Bula17 numer wałka słabo zczytywakny ale chyba jest następujący:101RP436196288Z albo zamiast 3 w tym numerze jest 8semka (słabo czytelne). Dzis byłem u ludzi , którzy robili mi głowice i mam auto zaprowadzic w poniedzialek to mi wałek podmienia i zobaczymy co dalej. Mam jeszcze raz pytanie co do odmy wychodzącej w tym silniku z pokrywy zaworów- czy to normalne, że silnik wyrzuca nia olej, który dostaje się do dolotu w takiej ilości, że aż na łączeniu EGRa z dolotem go widać jak się poci?

    0
  • #20 27 Sty 2010 19:32
    bula17
    Poziom 22  

    OK niech zmieniaja .


    A co do oleju na dolocie to normalne turbina troche puszcza oleju dlatego tak jest czesto nawet leje sie z zaslepki w EGR .

    0
  • #21 27 Sty 2010 20:01
    Megawe
    Poziom 30  

    Zmierz ciśnienia na cylindrach.
    Zaglądnij do filtra powietrza

    1
  • #22 28 Sty 2010 18:08
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Witam ponownie .Cisinienie będe mierzył jutro z samego rana po mroźnej nocy. Filtr jest nówka. Jeśli kompresja będzie ok , to chyba pozostaje tylko pomylony wałek?

    1
  • #23 28 Sty 2010 21:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 29 Sty 2010 12:53
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Zloty, rozrząd był ustawiany w ASO, dwumasa jest nowa (LUK -nie ma żadnych drgań na biegu jałowym). Turbo pokazuje poprawne wartości doładwoań. Przepływka podmieniana była i bez efektów. Czy możliwe jest, że dwa zakłady mechaniczne, które miały to auto w swoich rękach się aż tak pomyliły?

    0
  • #25 30 Sty 2010 14:50
    mario_marini
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam dokładnie takie same Caddy o tym samym kodzie silnika.U mnie serwis zdiagnozował to w sposob następujący:

    Powodem usterki był pompowtryskiwacz który w skutek złego zamocowania(wada konstrukcyjna) zrobił jajo w gnieździe pompowtrysku.Skutek byl taki,że pompowtrysk nie otrzymywał wlaściwej dawki paliwa.

    P.S.Czy przy pracy na biegu jałowym silnik nagle podnosi obroty ok1100rpm?

    0
  • #26 30 Sty 2010 15:33
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Silnik na jałowym chodzi równiutenko (obroty na poziomie 800 i nie falują w żadną strone). Dziś go jeszcze raz oglądałem i zauważyłem, że wąż wychodzący od turbiny do intercoolera zamiast puchnąć, to jest miękii a nawet go zasysa. Co dziwne pod vagiem i pod obciążeniem vag pokazuje poprawne doładowanie. Ogólnie sytuacja patowa.

    A jeszcze jedno, przy prędkości około 80 na piątym biegu po puszczeniu nogi z gazu jeden pompowtrysk pokazuje za małła wartość (tak stwierdził znachor z VAGiem )

    Ma ktoś jakiś pomysł????

    0
  • #27 30 Sty 2010 16:13
    bula17
    Poziom 22  

    Waz bendzie mietki na wolnych obrotach sprawdz czy puchnie przy 4 tys wtedy ma bydz twardy .

    0
  • #28 30 Sty 2010 18:55
    peter11_1984
    Poziom 9  

    NO WŁAŚNIE PRZY 4 TYS WAŻ NIE PUCHNIE TAK JAK POWINIEN, A TURBO WEDŁUG KOMPA PODAJE DOBRE CIŚNIENIE.

    0
  • #29 30 Sty 2010 20:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 30 Sty 2010 20:35
    bula17
    Poziom 22  

    Tylko ze na skopanym rozrzadzie wychodzi synchronizacje wałka rozrzadu a tu tego bledu nie ma , poza tym mowi ze dawki na PD ma dobre wiec tez nie bardzo ,


    Napisz jeszcze czy podmieniles ten walek ktory moze bydz nie wlasciwy bo to wlasnie moze bydz przyczyna .

    1