Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio I 1.4 94r. wysokie obroty na luzie

23 Jan 2010 19:10 8698 5
  • Level 10  
    Witam.
    Ostatnio podczas jazdy moje clio (wersja S, silnik energy, założony gaz) dostało wysokich obrotów rzędu 2500-3000 nawet na luzie. Myślałem, że linka gazu się zawiesiła, otworzyłem maskę pomachałem przepustnicą i spadły do 1500. W domu okazało się, że z linką wszystko ok,ale ja postał i go odpaliłem to znowu 3000. Zauważyłem, że silniczek krokowy tak otwiera przepustnicę, odłączyłem go i przy pomocy bateryjki całkowicie go wsunąłem, przepustnica też się zamknęła równo. Mimo tego po odpaleniu było 1500-1700 obrotów niezmiennie benzyna czy gaz. Co to może być jakiś czujnik padł, czy lewe powietrze zasysa, tylko gdzie?
    Pozdrawiam cocainerider.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • User removed account  
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 12  
    Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia czy któryś nie spadł. U mnie w R19 1,7 spadł jeden i obroty utrzymywały sie na poziomie 3000obr.
  • Level 10  
    Posprawdzałem wszystkie wężyki i uszczelki na wtrysku. Nadal nic, a nawet gorzej. Żeby odpalić muszę troche dodać mu gazu, bo tak to ani rusz, wchodzi na 2000 i powoli schodzi do 1200 obr. , na dodanie gazu reaguje ciut ospale, a potem znowu z osiągniętych obrotów powraca bardzo powoli do 1200. Po przełączeniu na gaz automatycznie gaśnie i koniec. Jak z czytać błędy komputera, muszę z tym do mechanika?
  • Level 11  
    Pytasz jak sczytać błędy... jedź do warsztatu na badanie komputerowe. Podłączą Ci autko pod komputer diagnostyczny, poprzez złącze diagnostyczne w clio. Złącze to jest w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami, pod deską rozdzielczą, od strony pasażera.
    Sam mam clio 1.4 E7J z 1991 roku. Kiedyś miałem problem podobny. Wymieniłem oryginalny nastawnik przepustnicy Bosch na zamiennik Energy (z którym jeżdżę już ponad 2 lata i ok), ale to nie jego przyczyną było. Ten oryginalny Bosch jest też sprawny, ale dla spokoju sumienia wymieniłem go.
    Objawy ustąpiły, po wyczyszczeniu złącza w nastawniku i złącza w TPS.
    Sprawdź czy, w ogóle, działa ci wyłącznik krańcowy biegu jałowego w nastawniku.
  • Level 10  
    Witam,
    trochę wody w Wiśle upłynęło zanim sobie z tym poradziłem. Generalnie to był walnięty reduktor od gazu i podawał lewe powietrze cały czas. Tylko teraz po zmianie wystąpił nowy problem. Na benzynie silnik chodzi ładnie, ale na gazie chodzi tylko na 4000 obrotów i to jak przełączy się ręcznie. Przy automatycznym przełączeniu przy 2000 obrotów gaśnie od razu. Chyba skończy się wizycie u gazownika, ale może macie pomysł co to?
    Pozdrawiam cocainerider