Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2,2D'96 nie kręci rozrusznik -ze stacyjki-demontaż :(

23 Sty 2010 23:12 7239 7
  • Poziom 12  
    Witam.

    Imobilajzer fabryczny taki na przytyk (2piny) na kanale nawiewu między fotelami.
    Dziś rano -18°C auto pod chmurką i nie wystartował rozrusznik mimo że trzymałem kilka razy nawet około minuty przekręcony kluczyk (wcześniej pomagało- pewnie cewka nagrzewając się zmiękczała kleistą maź na rdzeniu.
    Zdjąłem cewkę, wyczyściłem brązową "maź kleistą" w wewnętrznej części cewki i z rdzenia zastępując ją cienką warstwą oleju silnikowego10W40, nie zdejmowałem, całego rozrusznika, gdyż cewka pobierała prąd a nie słyszałem ruchu przyciągnięcia "rdzenia" i nie podawało "+" na rozrusznik. Podczas demontażu znalazłem 2 kulki cyny na peszlu kabli do rozrusznika, brak spoiwa na jednym z lutów cewki uzupełniłem.
    Przed złożeniem test - i cisza jak rano, aku sprawny na 100% (11,7V podczas grzania świec, po 12,9V) masy i klemy też poza podejrzeniem, na "krótko" pali bez zarzutu. Bezpieczniki w kabinie sprawne o tych w komorze silnika zapomniałem :( ,na szybko wykonany zapłon "awaryjny" pod maską (jakiś przycisk od ciągnika - może klakson).

    Problemy zaczęły się wraz z pierwszymi mrozami -10°C i im większy mróz tym dłużej kazał czekać na zakręcenie rozrusznikiem, nawet 20-30sekund, ale jak zakręci to w 0,5 sekundy uruchamia silnik.

    Pytanie brzmi - czy biały kabelek z czerwonym paskiem do cewki jest zabezpieczony topikiem i czy w jego obwodzie jest jakiś przekaźnik lub imobilajzer, jeśli to nie będzie bezpiecznik w skrzynce obok aku to może wypalone styki przekaźnika lub złącza stacyjki? Duże mrozy nie sprzyjają poszukiwaniom po omacku a z instalacjami samochodowymi mało działam. Zadowolę się schematem :)

    Proszę o pomoc. Ja do wiosny dotrwam ale ŻONA boi się prądu i mówi że nie będzie tak odpalać bo ja porazi a może nawet zabije. I mówi poważnie, boi się bardziej niż ognia.

    Pozdrawiam: Marek Sondej
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Lepszego opisu usterki w życiu nie widziałem !!:)) Jak byś jeszcze wyjaśnił zagadkę co te dwie kulki cyny na tym peszlu robiły to było by git :))))
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    A te dwie cynowe kuleczki... i umarł :) (stary dowcip o 3 złotych kuleczkach).

    Dla mnie to oczywiste, leżały sobie i odpoczywały, bo wcześniej mocno się nagrzały gdy przez minute trzymałem włączony zapłon i cyna zmieniała stan skupienia.

    Z dnia 24-01-2010r.
    Dziś rano odpalił "na krótko" bez problemu, a o 22 zakręcił ok 1sek i zamilkł (-19°C nie zdążyłem dodać "gazu"), cewka i bendix chwyciły jeszcze ze 3 razy ale nie zakręcił, jutro zaglądam do rozrusznika - może szczotki. To będzie jazda, dostęp makabryczny, którędy wyjąć dołem czy górą, podzielcie się doświadczeniem.

    Pozdrawiam: Marek Sondej
  • Poziom 12  
    Usterki ciąg dalszy:

    Winna braku zapłonu była cewka elektromagnesu, którą wymieniłem (miała kaprysy, na szczęście nie zabrałem się za rozrusznik).

    Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie).

    Po uruchomieniu silnika przy ~-10°C start w ciągu 0,5s ale po 2-3 sek zaczyna szarpać i kopcić, zaobserwowałem brak zadziałania przesunięcia "kąta wtrysku?" na pompie - taki ficzer nie dostaje podciśnienia z elektrozaworu na którym również go nie ma(tego podciśnienia), ręczne ugięcie ciegna kąta wtrysku w małym stopniu stabilizuje pracę silnika.
    Świece chyba grzeją, bo rozruch błyskawiczny (jutro na kanale sprawdzę).

    Dokąd biegnie kabel zapłonu od stacyjki nadal nie wiem, może do sterownika świec/zapłonu (za prawym reflektorem?)

    Ponawiam prośbę o schemat elektryczny układu zapłonu Laguna 2,2D '96.
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie


    Pewnie przy tym "grzaniu" cewki spaliłeś styk w stacyjce - wymiana kostki....
    Pozdr.J.
  • Poziom 12  
    rengers napisał:
    Witam !!
    Schemat znalazłem tu chomikuj.pl rengerss


    A który to schemat? (chociażby zapłonu)

    "Sam naprawiam renault Laguna" de facto instrukcja dla użytkownika laguny, oszustwo.

    A "sam naprawiam elektryka renault laguna I pl.pdf" dotyczy wyłącznie kaset bezpieczników, reflektorów, deski rozdzielczej i wskaźników.

    Transfer ok 3Gb poszedł w styczniu na takie oszustwa w chomiku, jedyne co mi się przydało to: Serwis_wka_dla_warsztat_w_do_Renault_Laguna.rar ok. 42Mb (rar).

    Masz - prześlij dam punkty.

    Pozdrawiam: Marek Sondej

    BTW czy to zbieżność nick'ów czy naciąganie na transfer?

    Dodano po 8 [minuty]:

    adamjur1 napisał:
    Cytat:
    Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie


    Pewnie przy tym "grzaniu" cewki spaliłeś styk w stacyjce - wymiana kostki....
    Pozdr.J.


    Czyli sugerujesz czy masz pewność że idzie bezpośrednio do cewki?

    Pozdrawiam: Marek Sondej
  • Poziom 43  
    Nie ma bezpiecznika, leci na sztywno stacyjka-rozrusznik. Zrób fotkę kostki stacyjki bo chyba mam takie coś
  • Poziom 12  
    milejow napisał:
    Nie ma bezpiecznika, leci na sztywno stacyjka-rozrusznik. Zrób fotkę kostki stacyjki bo chyba mam takie coś


    A jednak kabelek wiódł do immobilizera
    Laguna 2,2D'96 nie kręci rozrusznik -ze stacyjki-demontaż :(

    a od IMMO. po drodze się przysmażył do masy pod paskiem mocującym nad tablicą bezpieczników
    Laguna 2,2D'96 nie kręci rozrusznik -ze stacyjki-demontaż :(
    dziwne że zwarcia nie dawał? Zanim go oderwałem sprawdziłem żarówką na konektorku do cewki elektromagnesu, była pełna masa (wcześniej oczekiwałem tam plusa). Zanim obszedłem IMMO sprawdziłem brak impulsu na cewkę.
    Ten immobilizer to fabryczny chyba nie jest bo miejsce wpinki taką tandetną taśmą owinięte.
    IGN. z kostki stacyjki biegnie pomarańczową żyłą przekrój 4mm do IMMO~1mm i kostki przyłączenowej, od niej również podobny przekrój ~4mm ale czerwony a do cewki dochodzi ~1,5mm BIAŁY czyli gdzieś po drodze jest coś? (EGR- jeśli jest i jakkolwiek działa, pre/post heating - może?)

    Auto odzyskało pełną sprawność, nie tylko uruchomienie ze stacyjki ale grzanie paliwa i wyprzedzenie kąta wtrysku również (nie kopci i nie szarpie na zimnym).

    Dla zainteresowanych, Pełna elektryka (RENAULT LAGUNA wiring diagrams.pdf) od "jakiejś" Laguny, która bardzo mi przybliżyła instalacje samochodową.

    Próbka zawartości:
    Laguna 2,2D'96 nie kręci rozrusznik -ze stacyjki-demontaż :(

    Pozdrawiam: Marek Sondej