Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

subwoofer - proszę o pomoc w budowie

20 Lip 2004 13:18 1965 15
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie

Od samego początku proszę o wyrozumiałość i tolerancję.
    Chcę mieć w domu suba, ale nie mam ok. 1000 zł żeby go kupić. Dlatego pomyślałem że spróbuje go zbudować (oczywiście nie sam).
    I tu się zaczyna problem. Nie znam się na elektronice, ani akustyce, i prawdę powiedziawszy nie jestem w stanie się w tym temacie uczyć z powodu braku czasu. Zajmuję się rodziną, pracuję i uczę się w tej chwili programowania - zajmuje mi to masę czasu.
    Dlatego też proszę Was o pomoc. Wy się na tym znacie - wam to idzie lepiej. I proszę nie krzyczeć na mnie że mi się nie chce, że jestem leniuch, czy też do góry mam link szukaj, albo że podacie mi rozwiązanie a ja później napiszę że mi to nie gra tak jak chciałem (czytałem trochę to forum). Nie piszę tego posta z tych przyczyn. Podchdzę do tego trochę na wyzysk, ale mam nadzieję że mnie rozumiecie. Przepraszam za to.
    Jeżeli znalazłby się ktoś kto by mi pomógł (czytaj: podał na tacy) jakie duże pudło, z czego je zbudować, jakie bass-reflexy, jaki głośnik, jaka zwrotnica, i jak to wszystko sklecić do kupy, to podaję kilka moich wskazówek:
    - pomieszczenie 36 m2,
    - amplituner yamaha 430,
    - słucham filmów i różnej muzyki
    - sugerowany przeze mnie koszt suba ok. 500 zł.

Z góry THX za każdą wypowidź i pomoc
  • Poziom 43  
    ma być aktywny czy pasywny - ja od razu radze aktywny - do tego solidny wzmacniacz, dla tych którzy tego raczej za dużo nie konstruowali radze jakiś mostek na darmowych próbkach ze stanów zjednoczonych + filtr aktywny który tanim kosztem bedzie lepiej regulował pasmo niz pasywny (pasywny wymagałby gigantycznych cewek)

w aktywnym - tu bym zastosował nawet jakiegoś KITA jesli o to chodzi np. z Nowego elektronika.