Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bravo 1.6 16V zimny silnik - ok, ciepły silnik - problemy

24 Sty 2010 18:58 3453 4
  • Poziom 2  
    Witam, mam Fiata Bravo 1997 1.6 16V ponad 190tyś. przebiegu, kupiłem go tydzień temu wszystko chodziło jak marzenie, po tygodniu zaczeły się problemy:

    Na zimnym silniku odpala bez problemu, ssanie ok 1300 obrotów, potem 800-900, jak go obciążam (światła długie,przeciwmgłowe itd.) krok dobrze trzyma obroty.
    Gdy się lekko nagrzeje to zaczynają falować bardziej obroty jak obciązam elektryke ale dalej w normie, tylko że jak go jeszcze bardziej nagrzeje to chce gasnąć (aż mu się pali kontrolka oleju tak ma niskie obroty) a jak go dobrzeje na maxa to obroty spadają po przegazowaniu zamiast do 800 to do zerra, auto gaśnie, trzeba 1-2 sek pokręcić rozrusznik i odpala, ale po paru odpaleniach rozrusznik zaczyna kręcić bardzo powoli jakby był słaby aku i nie odpala, takie same objawy na nowym i stary rozruszniku. Kiedy już rozrusznik słabo kręci to na pych też nie odpala.

    Inna sprawa - od zimnego do ciepłego słuchać mi zawory jak klekoczą a jak się podgrzeje to dochodzą panewki które słychać wyraźnie o 2,5 tyś.

    Auto 140 km/h rozpędza się bez problemu nie ważne czy 4 czy 5 bieg ale potem powolutku do 160 i to jest max

    Jak jechałem 150 to wskazówka temp w połowie, zwolniłem do 110 po chwili wskazówka 2 kreseczki pod środkową linią temp.

    Po jeździe czuć zapach palonej gumy od lewego przedniego nadkola

    Po szybkiej jeździe udało mi się go odpalić po zgaśnięciu, trzyma 800 obrotów bez wachań i lekko mruga kontrolka oleju

    Mam nowy akumulator, świece, kable, rozrusznik, bendix, czyszczony krokowy i przepustnica.

    Podejrzewam czujnik wału, czujnik halla, czujnik cieczy chociaż żadne do końca mi nie pasuje, może to pare rzeczy na raz? Jeszcze raz przeczyszcze przepustnice i krokowy silniczek, wymienie olej... chociaż nie wiem czy jest sens ładować kasę w ten silnik z powodu panewek czy go od razu wymienić... :/
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Witam. zapach- trzyma zacisk hamulcowy, co do reszty-to raczej do wymiany ,lub remont silnika.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Odnośnie zapachu to masz rację bo dzisaj zauważyłem że mam hill holdera :D
    Odpuszczam hamulec on jeszcze chwilę trzyma i powoli puszcza, wymiana płynu hamulcowego?
  • Poziom 10  
    Myślę,że wymiana płynu nic nie da ja miałem to samo w golfie doradzono mi wymianę wężyka(podobno potrafią się zaciskać w środku) i pomogło.
  • Poziom 2  
    Mam umówionego mechanika w Dąbrowie Górniczej Mustang Cars na wymiane silnika na taki sam za 1900 z montażem 3 miesiące gwarancji rozruchowej, myślicie że dobra cena? Może jeszcze coś ubije... poza tym dam mu do zrobienia te hamulce i ew. czyszczenie przepustnicy i kroka bo ja już mam tego dość...