Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 gaśnie na wolnych obrotach..

24 Sty 2010 18:05 14707 11
  • Poziom 9  
    Witam. Od kilku dni mam poważny problem z samochodem, byłem u mechanika ale nic nie zdziałał. Mianowicie pewnego dnia rano zapalił normalnie, przejechałem kilka kilometrów, po czym zgasiłem silnik, po kilku minutach wróciłem do auta i się zaczęło.. najpierw miał bardzo wysokie obroty ( ok. 3tyś), i nawet podczas jazdy tak się utrzymywało. po przejechaniu kilku kilometrów wszystko się unormowało, ale... dojechałem do skrzyżowania i puściłem nogę z gazu.. i tak już zostało. Nie odpalę samochodu jeśli nie wcisnę gazu i jak tylko spada na wolne obroty to gaśnie...
    mechanik wyczyścił przepływomierz, sprawdził czy nie ma gdzieś "lewego" powietrza ale niby wszystko jest ok. Sam sprawdziłem świece(prawdopodobnie są od nowości auta) i każda z nich ma przebicie i nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie jeśli o to chodzi. Druga sprawa to brak filtra powietrza..(jak kupiłem to po prostu nie sprawdziłem:/).
    Dane samochodu :
    Audi A3, 1.8 benzyna(125km), + gaz(sekwencja) rok 97
    Póki co nie jeżdżę na gazie bo jest z duży mróz.. ale są takie same objawy na gazie i benzynie..
    Jeśli ktoś może pomóc będę bardzo wdzięczny.
  • Poziom 18  
    Witam.Wymień świece i sprawdź sprężanie w silniku.
  • Poziom 9  
    Jeszcze dodam że jak była rozkręcona przepustnica to było widać skroploną wodę.
  • Poziom 10  
    zobacz czy nie masz czasem wody w filtrze paliwa, zatankuj paliwo na innej stacji, albo filtry są zapchane
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Witam, wygląda na uszkodzony układ sterowania obrotami biegu jalowego, uszkodzony może być silniczek krokowy lub potencjometr, w tym samochodzie jest to scalone w jedność i nazywa sie fachowo nastawnik przepustnicy. Znajduje się on przy przepustnicy zamontowany lekko pod kątem widać go od strony przodu samochodu. Najlepiej podepnij vaga i zobacz co on pokaże. Część ta mogła sie uszkodzić z powodu wilgoci w układzie dolotowym która zebrala sie przez to że nie ma filtra.
    teraz dla tego nie ma wolnych obrotów ponieważ nastawnik nie trzyma przepustnicy uchylonej tylko całkowicie ją zamyka.
    Paliwo lub filtry bym wykluczyl ponieważ na wolnych by chodził lecz byl by problem z wkręcaniem na obroty lub przerywal by przy obciążeniu przy niższych obrotach. (sam miałem takie objawy)
    Kolego zapnij Vaga i zobacz jakie błędy pokaże, bedzie wiadomo dużo więcej. Taka moja opinia na ten temat.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W tym samochodzie nie ma silniczka krokowego. W przepustnicy jest silnik prądu stałego, chociaż niektórzy nie mogą tego pojąć jak. Diagnostyka i pojęcie o niej jest w stanie wykazać, czy przepustnica jest uszkodzona, czy sprawna.
  • Poziom 13  
    Zloty 01 ma rację, można spróbować pod warunkiem że VAG nie pokazuje błędów. Choć troszke to dziwne ponieważ adaptacje wykonuje sie ponieważ brudzi sie przepustnica co jest procesem powolnym a tu mamy nagłą zmiane. Choć warto spróbować może pomóc.

    Dodano po 6 [minuty]:

    szogun0 napisał:
    W tym samochodzie nie ma silniczka krokowego. W przepustnicy jest silnik prądu stałego, chociaż niektórzy nie mogą tego pojąć jak. Diagnostyka i pojęcie o niej jest w stanie wykazać, czy przepustnica jest uszkodzona, czy sprawna.


    Inaczej mówi sie o tym nastawnik przepustnicy, zakupić go nowego można jedynie w komplecie z przepustnicą, możliwe że udalo by sie kupić samego ale nie mam pojęcia jak to wygląda od strony technicznej, nigdy tego nie demontowalem choć zapewne troche zdolności i się da samego wymienić.
  • Poziom 9  
    kolejny dzień poszukiwań problemu i ... SUKCES!
    mianowicie rano kupiłem świece i filtr powietrza. pojechałem do mechanika i... pod samym zakładem puściłem nogę z gazu i o dziwo samochód nie zgasł.. mechanik mówił że trzeba ustawić na komputerze przepustnice i umówiłem się z nim na środę, ale po co... od tego czasu obroty są idealne(900), wymieniłem świece i filtr pow. i teraz się zastanawiam czy jest sens by on tam coś grzebał jak jest wszystko ok... tylko pytanie co to było... samo się zepsuło i samo się naprawiło...
  • Poziom 2  
    Niestety panowie muszę odkopać ten temat bo idealnie pasuje do mojego problemu. Otóż mam ten sam problem co kolega powyżej. Też miałem taką sytuacje, że wszystko sie naprawiło i niestety wczoraj po pól roku normalnej jazdy krach. Auto nie trzyma na wolnych obrotach. Zdiagnozowałem problem VAGiem i oto lista błędów:
    17953 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17916 Nie znany kod błędu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338
    nie osiągnięta wartość kontrolna
    17953 Układ kontroli położenia przepustnicy - błąd, uszkodzenie
    17916 Obroty jałowe- duży zasięg regulacji (Idle speed - upper limit reached)
    Teraz pytanie. Czy trzeba wymieniać całą przepustnicę, czy da się to jeszcze jakoś odratować.

    Audi a3 1.8 125 KM Niestety nie wiem jakie mam oznaczenie silnika.
  • Poziom 27  
    podmień na szrocie przepustnicę
  • Poziom 2  
    czyli nie ma juz sans uratowac tej? Lub jest to kompletnie nieopłacalne?