Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto BW-50 nie działa - jaka może być przyczyna?

OKI 25 Jan 2010 10:14 6693 17
  • #1
    OKI
    Level 18  
    Zamontowałem Webasto BW-50, które odremontowałem przed zimą.
    Działało przez tydzień i teraz milczy.
    Sprawdziłem zasilanie główne i startowe dochodzą po za tym nic się nie włącza, brak reakcji.
    - czy rozłączenie się przewodów pompki obiegowej może zablokować sterownik?
    Jakieś sugestie od czego zacząć sprawdzanie, jakiś reset błędów?
    Nie wyprowadziłem przewodów od diagnostyki złącze zalane silikonem po za tym nie mam interfejsu.
  • #2
    varrior87
    Level 18  
    Co do pompki to raczej nie jest przyczyna. Sprawdź sam sterownik, w nim może być problem. Przy nagłych zmianach napięcia te i podobne sterowniki się po prostu psują. A świeca jest dobra? Sterowniki mają kilka zabezpieczeń, np. jeśli odepniesz świecę lub świeca jest spalona to powinien od razu się wyłączyć (nawet bez włączania silnika przewiewu).
  • #3
    OKI
    Level 18  
    Dobrałem się do elektroniki i sprawdziłem co się dało zwierając na krótko wyjścia tranzystorów:
    - Swieca pobiera ok 9A, ala pompa wody działa, wentylator nadmuchu też, elektrozawór pyka.
    Nie wiedziałem jak sprawdzić sztyft temperatory.
    Napięcie mierozne 12V i sterowanie na złączu X18 pin nr1 wewnętrzny stabilizator podaje 5V
    Doszedłem do tego ze podając napięcie na pin nr3 webasto startuje, ale wygląda ze to jest jakiś tryb awaryjny bo tylko przewietrza komorę na cały gwizdek i się wyłącza.
    Działa przy tym pompka wody i cyka elektrozawór co mnie trochę ździwiło, ale nie podejmuje pracy.
  • #4
    piotruch
    Level 17  
    OKI wrote:
    Dobrałem się do elektroniki i sprawdziłem co się dało zwierając na krótko wyjścia tranzystorów:
    - Swieca pobiera ok 9A, ala pompa wody działa, wentylator nadmuchu też, elektrozawór pyka.
    Nie wiedziałem jak sprawdzić sztyft temperatory.
    Napięcie mierozne 12V i sterowanie na złączu X18 pin nr1 wewnętrzny stabilizator podaje 5V
    Doszedłem do tego ze podając napięcie na pin nr3 webasto startuje, ale wygląda ze to jest jakiś tryb awaryjny bo tylko przewietrza komorę na cały gwizdek i się wyłącza.
    Działa przy tym pompka wody i cyka elektrozawór co mnie trochę ździwiło, ale nie podejmuje pracy.


    Świeca żarowa
    Oporność przy 25° C: 0,3 ... 0,6 Ohm

    Czujnik płomienia PTC
    Oporność przy 25° C: 2,6 ... 3,4 Ohm

    Sprawdź czy podaje napięcie na elektrozawór. Mechaniczny podajnik paliwa też cyka.
    Sterownik powinien dmuchać na 50%, nagrzać świecę i wtedy podać paliwo (po ok 30 sek).
  • #5
    OKI
    Level 18  
    Nie wiem co mu odbiło ale dzisiaj po południu po jeździe spróbowałem ponownie uruchomić i o dziwo działa teraz poprawnie.
    Albo ma jakieś nie kontakty na elektronice albo coś go przyblokowało.
    Zobaczę co będzie rano.
    Zastanawiam się jeszcze bo poprzednio sterowałem +12 pin nr 1 według schematu jest to do sterownika sygnał W-BUS
    teraz podłączyłem pod pin nr 3 ale opisany jako NIE WYKORZYSTANY
  • #6
    skylark
    Level 25  
    w-bus nie działa przy tej wersji. Prawdopodobnie przymarzło paliwo.
  • #7
    varrior87
    Level 18  
    Nie zgadzam się z przedmówca. Jeśli nawet nie ma paliwa albo pompka nie dociągnęła go to i tak nawiew powinien się włączyć. W tym modelu nie ma czujnika czy jest paliwo, czy nie. A BW 50 to przeważnie jest na benzynę i nawet gdyby był ropniak to w najgorszym wypadku mogła się wytrącić parafina z ropy co blokuje pompkę i filtr. A tego poprzez jazdę nie da się naprawić.
  • #8
    piotruch
    Level 17  
    varrior87 wrote:
    A BW 50 to przeważnie jest na benzynę ...


    Raczej zawsze ;-)
    BW = Benzin, DW = Diesel

    Sprawdziłbym sam sterownik od spodu - lutowanie szpilek złącz. Mogą być zimne luty.
    Pozdrawiam
  • #9
    skylark
    Level 25  
    varrior87 wrote:
    Nie zgadzam się z przedmówca. Jeśli nawet nie ma paliwa albo pompka nie dociągnęła go to i tak nawiew powinien się włączyć. W tym modelu nie ma czujnika czy jest paliwo, czy nie. A BW 50 to przeważnie jest na benzynę i nawet gdyby był ropniak to w najgorszym wypadku mogła się wytrącić parafina z ropy co blokuje pompkę i filtr. A tego poprzez jazdę nie da się naprawić.


    Jeśli weźmiesz pod uwagę, że BW50 nie posiada pompki paliwa i zasilane jest z własnego zbiorniczka doszedłbyś do wniosku, że w zbiorniczku tym może wytrącać się woda na jego dnie.

    Teraz zgodzisz się z przedmówcą?
  • #10
    varrior87
    Level 18  
    Fakt. Przepraszam - zwracam honor.
  • #11
    OKI
    Level 18  
    Ok paliwo paliwem, ale tak jak wspomniał varrior87 webasto nie uruchamiało się wogóle, pompa obiegu czy wentylator nadmuchu stały.
    A propo zimnych lutów, oblutowałem wszystkie złącza już wczesniej.
    Inna kwestia ze webasto ruszyło z pinu nr 3 a na sterowanie pinu nr 1 jest głuche a wczesniej działało.
    Nie przyjrzałem się czy pin nr 1 idzie bezpośrednio na procesor czy może poprzez jakiś tranzystor sterujący, ale pogoda nie sprzyjała na dokładniejsze oględziny.
    Do tego zauwazyłem teraz ze pomimo ze działa to nie steruje wentylatorem nadmuchu kabiny.
    Więc wygląda na to ze uszkodzona jest elektronika i jakims cudem zaczeła działać.

    Jesli nie ma ktoś już nic do dodania to temat można zamknąć.
  • #12
    piotruch
    Level 17  
    OKI wrote:
    Ok paliwo paliwem, ale tak jak wspomniał varrior87 webasto nie uruchamiało się wogóle, pompa obiegu czy wentylator nadmuchu stały.
    A propo zimnych lutów, oblutowałem wszystkie złącza już wczesniej.
    Inna kwestia ze webasto ruszyło z pinu nr 3 a na sterowanie pinu nr 1 jest głuche a wczesniej działało.
    Nie przyjrzałem się czy pin nr 1 idzie bezpośrednio na procesor czy może poprzez jakiś tranzystor sterujący, ale pogoda nie sprzyjała na dokładniejsze oględziny.
    Do tego zauwazyłem teraz ze pomimo ze działa to nie steruje wentylatorem nadmuchu kabiny.
    Więc wygląda na to ze uszkodzona jest elektronika i jakims cudem zaczeła działać.

    Jesli nie ma ktoś już nic do dodania to temat można zamknąć.


    Ja dzisiaj swoje DW50 odpalałem i testowałem z Theromtesta.
    Trochę zasmrodziło, ale wiaderko wody zagrzało ;-)

    Jak masz kabelek do VAG-a, to spróbuj diagnostyki. Odczytaj błędy.
    Podłączasz kabelek pod pin 2 .

    pozdrawiam
  • #13
    OKI
    Level 18  
    Mam kabelek pod Vaga z jedną linją, ale interfejs jest pod RS232, czy oprogramowanie Thermotesta działa po RS232 bo sciągnełem najnowsze i w ustawieniach było pod USB :(
  • #14
    piotruch
    Level 17  
    OKI wrote:
    Mam kabelek pod Vaga z jedną linją, ale interfejs jest pod RS232, czy oprogramowanie Thermotesta działa po RS232 bo sciągnełem najnowsze i w ustawieniach było pod USB :(


    Testowałem z wersją Thermotest 2.08 - działa na 101% z kabelkiem na RS232.
  • #15
    meydey112

    Level 1  
    Witam serdecznie a który to pin 2 w tym webasto?
  • #16
    Ostry22
    Level 10  
    Podepnę się pod temat.
    Kupiłem auto z Webasto BW 50 i centralka Telestart T70, ale poprzedni właściciel nie dał mi od niego pilota. Wiem że do centralki T70 już nie dostanę pilota, a znajomy ma do sprzedania centralkę T91r z pilotem za 200zł. Jak myślicie piec BW 50 będzie współpracował z centralą t91r??. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
  • #17
    piotruch
    Level 17  
    Ostry22 wrote:
    Podepnę się pod temat.
    Kupiłem auto z Webasto BW 50 i centralka Telestart T70, ale poprzedni właściciel nie dał mi od niego pilota. Wiem że do centralki T70 już nie dostanę pilota, a znajomy ma do sprzedania centralkę T91r z pilotem za 200zł. Jak myślicie piec BW 50 będzie współpracował z centralą t91r??. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam


    BW50 ma sterowanie "analogowe" +12V. Szukaj modułu T90/T91, T91R nie podtrzymuje napięcia na wyjściu +12V.
  • #18
    _carlos-
    Level 15  
    Witam,
    zamontowałem w aucie webasto dw50. Uruchamiam je poprzez zwarcie przewodów czerwonego i czarnego od zegarka (programatora nie posiadam). Na początku słyszę szum wody w układzie chłodzenia i ciche tykanie, a po 35s webasto pracuje głośniej i słychać częste "cykanie", jakby pracował elektrozawór. Niestety po 2:10 min wyłącza się i tak się dzieje przy każdej próbie uruchomienia. Z tłumika czuć wydobywające się powietrze. Co może być przyczyną?