Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1.5 1994 gaz

dr_boczek 25 Sty 2010 14:26 1923 6
  • #1 25 Sty 2010 14:26
    dr_boczek
    Poziom 10  

    Witam

    problem mam taki że mi nagle poldek - z dnia na dzień zaczął stukać, cała akcja na mrozie. Wygląda to tak że stuka przy obciążeniu/przyspieszaniu a właściwie to próbie przyspieszania, bo stracił moc. Stuk jest bardzo głośny, silnik się szybciej grzeje, do tej pory miałem problem go rozgrzać do 90st a teraz bardzo szybko się nagrzewa. Rozrusznik kręci tak jakby na którymś tłoku nie miał ciśnienia.

    tymczasowo problem rozwiązałem kupując wczoraj poloneza 1,6 GLI 1997r za 600zł z gazem. trochę pordzewiały ale jeździ, natomiast może ten poprzedni będzie jeszcze żył.

    jakieś sugestie?

    0 6
  • #2 25 Sty 2010 15:39
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego na tym starym można zmierzyć ciśnienie ale skoro masz drugi silnik sprawny a my nie wiemy jakie stuki dochodzą z twojego silnika (gdzie są umiejscowione) to najlepiej przekładka! Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #3 25 Sty 2010 20:12
    Grzesiu_K
    Poziom 12  

    Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.

    0
  • #4 26 Sty 2010 12:38
    dr_boczek
    Poziom 10  

    Grzesiu_K napisał:
    Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.


    to dość ciekawa sugestia i wtedy może być słaby...

    Bo nie stuka bez obciążenia albo przy zwiększaniu obrotów żebym go mógł osłuchać tylko podczas przyspieszania, kiedy jest obciążony. Teoretycznie to objaw wywalonej panewki, ale wierzyć mi się nie chce że panewki tak z dnia na dzień siadają i silnik nagle traci moc.

    dodam że panewki w wakacje słyszałem przy dobrze rozgrzanym silniku - delikatnie dawały o sobie znać, natomiast teraz mam stuki nawet na zimnym no i przypomnę że zaczął się mocno i szybko grzać i stracił moc.

    jak się cieplej zrobi ściągnę głowicę.

    jeszcze sie zastanawiam nad jedną rzeczą. jak w tym drugim polonezie 1.6 GLI jak odkręcę korek przy włączonym silniku to dmucha mi ciepłym powietrzem spod pokrywy zaworów, nie wiem czy to normalna rzecz, nie ciągle i nie mocno, trudno nazwać ten odgłos, to takie jakby impulsowe ciche dudnienie, wyczuwalne też ręką.

    0
  • #5 06 Lut 2010 16:46
    dr_boczek
    Poziom 10  

    Grzesiu_K napisał:
    Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.


    kolega miał rację, zmieniłem silnik, ale dziś w starym zdjąłem głowicę i przepalona uszczelka między dwoma cylindrami, wału jeszcze nie oglądałem, ale może ktoś doradzi, czy można założyć "większe" panewki bez konieczności szlifowania wału?

    0
  • #6 06 Lut 2010 17:01
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie da się. Jeżeli czopy mają niezużytą i gładką powierzchnię, to możesz założyć nominalne panewki, choć w Polonezie wątpię, aby wał był gładki.
    Opisywane stukanie nie musi wcale pochodzić od panewki, zużytą panewkę słychać również bez obciążania silnika. Proponuję Ci, abyś pozwolił komuś doświadczonemu osłuchać silnik.
    Uszkodzenie uszczelki głowicy, to nie jest rzadkość w tych samochodach. Może to być przyczyną hałasu, interpretowanego jako stukanie.

    0
  • #7 08 Kwi 2010 21:51
    dr_boczek
    Poziom 10  

    ok, sprawę uważam za zakończoną - silnik oddany na złom, kupiłem 3-go poloneza z bardzo dobrym silnikiem. Ale jeśli komuś przytrafi się coś podobnego - nagły brak mocy + silne stukanie to może śmiało o przerwanej uszczelce między cylindrami.

    0
  Szukaj w 5mln produktów