Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 2.0 C20NE problemy z ogrzewaniem.

25 Sty 2010 20:55 8623 15
  • Poziom 16  
    Problem wygląda następująco: Samochód który ostatnio zakupiłem nie dogrzewa się na zegarze ok 70 stopni C i powietrze z nagrzewnicy leci ciepłe, lecz nie tak bardzo jak powinno być (sprawdzałem w innych Vectrach). Gdy stoję samochód nagrzewa się do ok. 80 stopni C i włącza się wentylator, wtedy o dziwo z nagrzewnicy leci zimne powietrze!... samochód nagrzewa się powoli i z reguły temperatura jest troszkę powyżej niebieskiego paska.
    Co panowie może być popieprzone?
    Powiem jeszcze że termostat jest roczny, sprawny i oryginalny (wymieniłem z poprzedniej Vectry którą miałem), czujnik temperatury (z przedniej ściany silnika) wymieniłem, czujnik na chłodnicy też wymieniony. Deska rozdzielcza może być od innego modelu, bo powinna mieć obrotomierz jak wszystkie Vectry z silnikiem 2.0, lecz u mnie nie ma (mam wbite w dowód że to składak). Dodam że w samochodzie jest instalacja gazowa i reduktor podłączony jest równolegle z nagrzewnicą trójnikami.
    W poprzedniej Vectrze bardzo dobrze sprawiało się podłączenie szeregowe, w kolejności: magistrala - nagrzewnica - reduktor - magistrala.
    Nie mam teraz warunków na eksperymenty z braku garażu, a mróz siarczysty na zewnątrz.

    Może ktoś by mi pomógł w innej sprawie z tym samochodem? Oto link do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1549576&highlight=

    Proszę o pomoc.
  • Poziom 22  
    A czy przewod wyjsciowy z nagrzewnicy masz goracy ? Mialem kiedys cos podobnego z Peugotem ila to ja sie nasiedzialem termostat czujniki wszystko wymienione sprawdzalem nagrzewnice plyn przeplywal. Meczylem sie dlugi czas a mialem podobne objawy probowalem odpowietrzac i nic dopiero posluchalem rady kolegi rurka wyjsciowa z nagrewnicy na ziemie a druga podlaczylem przewod od karnu z 5 min tak ja plukalem sporym cisnieniem i o dziwo ogrzewanie powrocilo mocne i gorace
  • Poziom 16  
    Ja mam nagrzewnicę w zapasie, tylko to jest bardzo dużo roboty z wymianą, ściąganie całej deski rozdzielczej... Nie mam pewności że to nagrzewnica jest zapchana, a mechanik znajomy mówi że czyszczenie to podcieranie d..y szkłem i krótko działa.
    Ciekawostką jest to że jak samochód się rozgrzeje do włączenia wentylatora to wtedy wieje zimnem z nagrzewnicy...
    Sprawdzę czy wąż wyjścia jest ciepły i się odezwę.
  • Poziom 15  
    Witam, ja posiadam vectrę b i miałem tez problem z ogrzewaniem. Najpierw wymieniłem termostat, potem zawór, który zamyka obieg na nagrzewnice, wymieniłem nawet nagrzewnice, na nową, jednakże nic to nie dało. Dopiero jak wymieniałem rozrząd, gdy wyjąłem pompę wody, okazało się że skrzydełka co popychają wodę są po prostu urwane. Wymieniłem na nowa no i teraz grzeje tak jak powinno, więc ja proponuje sprawdzić termostat, potem sprawdzić czy przewód powrotny od nagrzewnicy jest gorący, a jeśli to nie pomoże, no to zostaje pompa wody.
  • Poziom 22  
    Nie wiem jaki mechanik ci mowil ale u mnie kolega jezdzi tym Pugotem juz dlugi czas i nie narzeka nie upieram sie ze pomoze czyszczenie ale jesli tak bedziesz wiedział na czym stoisz i wtedy mozesz wymienic sobie nagrzewnice na nowa wiec radzil bym najpierw czyszczenie to nic nie kosztuje a moze zaosczedzic troche nerwow jak to nie pomoze to moze ten sam problem co u przedmwcy Pozdrawiam i owocnej pracy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    węże obojętnie - i tak musisz obydwa odłączyć i dać wodę raz w jeden a potem w drugi i tak kilka razy
    odnośnie nawiewu to owszem ze środkowej kratki leci zimne bo to taka konstrukcja a z pozostałych leci zimne jeśli silnik jest mocno nagrzany bo termostat zamyka przepływ przez nagrzewnicę i puszcza pełny przepływ na chłodnicę żeby szybciej ostudzić silnik - też taka konstrukcja
    mocno ciekawskim i niedowiarkom polecam pooglądać obudowę termostatu i przeanalizować jak przepływa płyn przy max otwarciu termostatu
  • Poziom 20  
    ten typ tak ma
    aa nie porównujcie do vectry B tam jest inaczej sterowanie
  • Specjalista od sprzętów RTV
    tumak5 napisał:
    Ja mam nagrzewnicę w zapasie, tylko to jest bardzo dużo roboty z wymianą, ściąganie całej deski rozdzielczej..

    Zmień mechanika, bo głupoty opowiada.
  • Poziom 10  
    Witam. A może suwak od ciepłego nie pociąga całkowicie dżwigienki w nagrzewnicy , ja tak miałem. Pancerz linki obluzował się w mocowaniu i niecałkowicie otwierało ciepłe.
  • Poziom 16  
    Jedyne co sprawdziłem to to że jak samochód się mocno rozgrzeje tak do ok 90 stopni to przewody od nagrzewnicy zimne a do reduktora (parownika) gorące jak szlak.
  • Poziom 22  
    No jesli przewody od nagrzewnicy zimne to ja stawiam na nagrzewnice mialem identycznie w peugot 406 lecialo zimne czasami letnie po naprawde porzadnym wyplukaniu wszystko wrocilo do normy wiec radze sprobowac z plukaniem jesli juz tego probowales uwazam ze nagrzewnica do wymiany i nie jest to wcale takie skompliowane wystarczy zdrowy rozsadek czas i myslenie
  • Poziom 2  
    A ja mam inny problem. Mam vectrę A 95r 1,6i i dziś przestał mi się kręcic wentylator z nagrzewnicy, ciepłe powietrze leci, sprawdzałem bezpiecznik i jest ok. Gdzie szukac przyczyny awariii. Pomóżcie, bo lipa tak przed zimą miec niedziałający wentylator
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Nie działa wogóle na żadnym z czterech biegów. Jest możliwośc że rozsypało się pokrętło od załączania nawiewu, ale to jutro sprawdzę za widnego. A gdzie znajduje się ten bezpiecznik bo jakoś nie kojarze. Pozdrawiam :)
  • Użytkownik usunął konto