Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher D2l ogrzewanie postojowe

klamotolo 25 Jan 2010 21:03 6257 11
  • #1
    klamotolo
    Level 12  
    Witam szukam obsługi technicznej tego ogrzewania w wersji polskiej lub dobrych wskazówek znawców. Czy idzie ten piecyk podpiąć pod diagnozę, czy też trzeba szukać usterek.
    Problem polega na jego dziwnej pracy. Raz chodzi normalnie jak się należy, na drugi dzień zastartuje ale jego moc grzewcza daje wiele do żądania. Po jego wielokrotnym starcie reakcje są bezskuteczne. Na pierwsze rozpoznanie myślę, że to czujnik temperatury ale nie posiadam danych do jego sprawdzenia jak i innych podzespołów.
    Z góry dziękuję za dobre rady pozdrawiam serdecznie
  • #2
    skylark
    Level 25  
    Ogrzewanie nie posiada diagnozy. Pozostaje weryfikacja na piechotę.
  • #3
    klamotolo
    Level 12  
    Co może być przyczyną tak wadliwego działania? miałem wszystko rozebrane do tzw. przeczyszczenia, wstępne rozpoznanie nic nie wykazuje, pompka, świeca itp. potrzebowałbym jakiś wskazówek pomiarowych może wtedy znajdę przyczynę
    Pozdrawiam
  • #4
    montertb
    Level 22  
    A czy ten model ogrzewania potrzebuje zewnętrzny sterownik czy jest możliwość podpięcia go bezpośrednio do zasilania i będzie grzało?

    Pytam bo dostanę to webasto niebawem, ale wychodzi z niego tylko wiązka. Nie ma żadnych dodatkowych urządzeń... :(
  • #5
    klamotolo
    Level 12  
    Jest do tego osobny sterownik kiedyś widywałem na allegro
  • #6
    montertb
    Level 22  
    Prześledziłem schemat i wynika że potrzeby jest sterownik oraz termostat. I jak termostat chyba dało by się ominąć (jest pokazany jego schemat) to ten sterownik chyba nie bardzo... :(
  • #7
    klamotolo
    Level 12  
    Chyba znasz zasadę działania ogrzewania?
  • #8
    montertb
    Level 22  
    Niestety na co dzień jestem specjalistą od rakiet naprowadzanych, a nie webasto, ale mniej więcej wiem o co chodzi.
    Nie jestem taki kozak żeby patrząc na schemat gdzie nie ma szczegółów elektrycznych powiedzieć czy da się uruchomić tą nagrzewnicę bez zewnętrznych modułów które przewiduje producent.

    Rozumiem, że:
    -muszę nagrzać świecę (wyłącza się ją potem, po uruchomieniu spalania?)
    -podać paliwo (nie wiem czy jest tam pompka zasysająca czy muszę dodać zewnętrzną, albo wystarczy spływ grawitacyjny?)
    - uruchomić silnik wentylatora
    ... i będzie już się samo nakręcało, aż wyłączę zasilanie...

    notabene znalazłem sterowenik na allegro za bagatelka 600zł, termostat elektroniczny 150zł, a webasto mnie kosztowało 300zł... rozumiesz dlaczego kombinuję...
  • #9
    klamotolo
    Level 12  
    Notabene po części masz rację
    w pierwszej kolejności następuje przewietrzenie zaczyna chodzić wentylator
    potem nagrzewanie świecy i podanie paliwa ( zewnętrzna pompka tłoczkowa pulsacyjna na tzw.zwarcie)
    Gdy już piecyk osiągnie jakąś tam temperaturę rozłącza świecę, gdzie płomień kula samoistnie. Wszystkiego pilnują czujniki (przegrzania itp) i dlatego jest potrzebny sterownik chyba jasne
    D/B2l jest dedykowany do kabin czyli tzw.ogrzewanie suche dlatego jest do niego dedykowany tzw. termostat regulujący zakres temperatur nie bez powodu bo pilnuje byś nie zamarzł lub się ugotował
    Każde ustrojstwo czyli sterownik, piecyk,pompka czy też termostat jest przypasowane do siebie o do odpowiednich wydajności, dlatego nie ryzykował bym dopasowywaniem jakiegoś tam podzespołu
    Chyba, że jesteś dobrym elektronikiem i znasz parametry
    dlatego zazwyczaj kupuję się towar kompletny,żeby pominąć kombinowanie
    Pozdrawiam
    P.S znalazłem ogłoszenie kompletnego B2L czyli benzyna
    http://allegro.pl/webasto-eberspacher-ogrzewanie-i2953332425.html
  • #10
    montertb
    Level 22  
    OK, dzięki za pomoc.
    Rozeznam się szerzej w temacie i myślę że coś wybiorę.
    W garażu mam jeszcze takie stare, niemieckie, chyba SIROKKO Typ 255, takie jak to:
    http://allegro.pl/webasto-suche-12v-diesel-dewasto-nagrzewnica-i2966643891.html
    I tam uruchomienie jest proste, dwa przełączniki, transformator, prostownik i działa, prosta automatyka jest w środku.
  • #11
    klamotolo
    Level 12  
    Coś w stylu widzę BN2 lub 4 chłapiące żelastwa montowane bodajże w garbusach albo serii T2, T3
    Jeśli mogę jeszcze w czymś pomóc , to jak najbardziej, moje B2L było rozebrane w mak bo nie chciało chodzić i żaden cudotwórca (nawet w serwisach chyba potocznych z nazwy) nie potrafił mi pomóc, drogą elektrody i walki ze schematami uruchomiłem to cudo i chodzi bez zarzutów do dziś w moim T4
    Pozdrawiam
  • #12
    User removed account
    User removed account