Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf lV 1.9 tdi AJM Stuki w okolicy głowicy

mercedesik 25 Sty 2010 21:31 10825 10
  • #1 25 Sty 2010 21:31
    mercedesik
    Poziom 25  

    Witam, borykam się z następującym problemem: Silnik stuka w okolicy głowicy (1-2 cylinder).
    Stuk podobny jest bardzo do stuku popychacza hydraulicznego i regularny do obrotów wałka lecz popychacze wymieniłem wszystkie na nowe i jak stukało tak stuka.
    Ciśnienie oleju sprawdziłem manometrem i na gorącym silniku wynosiło :2 bary na wolnych i 4 przy 3000obr.
    Olej przelewa wszystkie krzywki prawidłowo , wałek ładny bez śladów zużycia,pompowtryski wyregulowane wg elsy i śruby regulacyjne wraz z trzpieniami nowe.
    A stuka jak stukało, ręce mi opadają nie wiem czy któryś pompowtrysk może podobnie stukac,tu wspomne że zaczeło stukac samoistnie nikt nie grzebał ani nic się nie wydarzyło, silnik pracuje ładnie równo z tym że stuka.
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

    Dziś wykręciłem wszystkie świece i kręciłem rozrusznikiem to stuku nie ma a jeśli silnik zapali to stuka.:cry:

    2 10
  • #2 25 Sty 2010 21:54
    bula17
    Poziom 22  

    Jakies bledy na kompie ??

    jakie sa korekty na pompowtryski ??

    Nowe szklanki zostaly oproznione?

    1
  • #3 25 Sty 2010 22:08
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    Może sworzeń.

    0
  • #4 25 Sty 2010 22:26
    bula17
    Poziom 22  

    Moze bydz sworzen tylko ze samochod musial by miec z 400 - 500 tys .


    Ja bym sprawdzil jeszcze cisnienie na cylindrach jak to sworzen to benda przeklamania .

    Wazne sa korekty na poszczegulny cylinder jakie ma .

    Samo ustawienie wtryskiwaczy wedlig ksiazki nie mowi ze bendzie ok bo to zalerzy od wypracowania .

    Poza tym mam nadzieje ze luknoles sobie na mocowanie pompowtryska tam od gory idzie tak jakby kulka z regulacja i to lubi pekac do okola takie gniazdo .

    0
  • #5 25 Sty 2010 22:27
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Panowie podłącze się do tematu i bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł wkleić linka albo przesłać na maila peter11_1984(malpa)o2.pl instrukcje krok po kroku ustawienia pompowtrysków w silnikach vw. Mam problem z moim caddym (20054, 1.9tdi, kod silnika bjb). Mechanik po remoncie głowicy prawdopodbnie źle je ustawił i chciałbym wziąść sprawy w swoj ręce. Objawy samochodu:
    1. auto ciężko pali na ciepłym silniku.
    2. brak mocy i drgania (szczegulnie w zakresie 1400-2500 obrotów)
    3. fałszywe dane dotyczące spalania podawane przez komputer pokładowy (komputer zawyża spalanie o jakieś 2.5 litra w stosunku do rzeczywistego spalania.)

    Z góry dziękuje za ewentualne np. "pdfy"

    0
  • #6 25 Sty 2010 22:29
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    bula 17 jakie przekłamania?

    0
  • #7 25 Sty 2010 22:34
    bula17
    Poziom 22  

    Jak by to byl sworzen to sprezanie nie wyjdzie ci poprawne na danym cylindrze ,

    0
  • #8 25 Sty 2010 22:45
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    bula 17 ja nie pisałem że tam jest 5mm luzu, tylko sugerowałem koledze co powinien sprawdzić. A poza tym gdzieś ty widział takie luzy na sworzniu które miałyby znaczący wpływ na sprężanie.

    0
  • #9 25 Sty 2010 22:52
    bula17
    Poziom 22  

    Hyhyhy wlasnie nie tak dawno widzialem :)

    0
  • #10 26 Sty 2010 08:02
    mercedesik
    Poziom 25  

    Tak jak pisałem "śruby regulacyjne wraz z trzpieniami nowe"
    Korekty są mniej więcej takie -0.55 0.00 0.52 0.00
    I nie wskazuje tu na jakąś drastyczną przepaśc
    Błędów oczywiście nie ma a na tych nowych szklankach już troche pojeździłem więc musiały się napełnic.
    Co ciekawe to jak zimnego zapalę to chwile jest cicho i zaraz zaczyna przystukiwac regularnie.

    0
  • #11 09 Kwi 2010 21:02
    mercedesik
    Poziom 25  

    Problem rozwiązany OKAZAŁO się jednak że to tulejka w korbowodzie (w sumie dwa korbowody).

    2