Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf lV 1.9 tdi AJM Stuki w okolicy głowicy

mercedesik 25 Jan 2010 21:31 13198 10
  • #1
    mercedesik
    Level 26  
    Witam, borykam się z następującym problemem: Silnik stuka w okolicy głowicy (1-2 cylinder).
    Stuk podobny jest bardzo do stuku popychacza hydraulicznego i regularny do obrotów wałka lecz popychacze wymieniłem wszystkie na nowe i jak stukało tak stuka.
    Ciśnienie oleju sprawdziłem manometrem i na gorącym silniku wynosiło :2 bary na wolnych i 4 przy 3000obr.
    Olej przelewa wszystkie krzywki prawidłowo , wałek ładny bez śladów zużycia,pompowtryski wyregulowane wg elsy i śruby regulacyjne wraz z trzpieniami nowe.
    A stuka jak stukało, ręce mi opadają nie wiem czy któryś pompowtrysk może podobnie stukac,tu wspomne że zaczeło stukac samoistnie nikt nie grzebał ani nic się nie wydarzyło, silnik pracuje ładnie równo z tym że stuka.
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

    Dziś wykręciłem wszystkie świece i kręciłem rozrusznikiem to stuku nie ma a jeśli silnik zapali to stuka.:cry:
  • #2
    bula17
    Level 22  
    Jakies bledy na kompie ??

    jakie sa korekty na pompowtryski ??

    Nowe szklanki zostaly oproznione?
  • #4
    bula17
    Level 22  
    Moze bydz sworzen tylko ze samochod musial by miec z 400 - 500 tys .


    Ja bym sprawdzil jeszcze cisnienie na cylindrach jak to sworzen to benda przeklamania .

    Wazne sa korekty na poszczegulny cylinder jakie ma .

    Samo ustawienie wtryskiwaczy wedlig ksiazki nie mowi ze bendzie ok bo to zalerzy od wypracowania .

    Poza tym mam nadzieje ze luknoles sobie na mocowanie pompowtryska tam od gory idzie tak jakby kulka z regulacja i to lubi pekac do okola takie gniazdo .
  • #5
    peter11_1984
    Level 9  
    Panowie podłącze się do tematu i bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł wkleić linka albo przesłać na maila peter11_1984(malpa)o2.pl instrukcje krok po kroku ustawienia pompowtrysków w silnikach vw. Mam problem z moim caddym (20054, 1.9tdi, kod silnika bjb). Mechanik po remoncie głowicy prawdopodbnie źle je ustawił i chciałbym wziąść sprawy w swoj ręce. Objawy samochodu:
    1. auto ciężko pali na ciepłym silniku.
    2. brak mocy i drgania (szczegulnie w zakresie 1400-2500 obrotów)
    3. fałszywe dane dotyczące spalania podawane przez komputer pokładowy (komputer zawyża spalanie o jakieś 2.5 litra w stosunku do rzeczywistego spalania.)

    Z góry dziękuje za ewentualne np. "pdfy"
  • #6
    Krzysiek534
    Level 16  
    bula 17 jakie przekłamania?
  • #7
    bula17
    Level 22  
    Jak by to byl sworzen to sprezanie nie wyjdzie ci poprawne na danym cylindrze ,
  • #8
    Krzysiek534
    Level 16  
    bula 17 ja nie pisałem że tam jest 5mm luzu, tylko sugerowałem koledze co powinien sprawdzić. A poza tym gdzieś ty widział takie luzy na sworzniu które miałyby znaczący wpływ na sprężanie.
  • #9
    bula17
    Level 22  
    Hyhyhy wlasnie nie tak dawno widzialem :)
  • #10
    mercedesik
    Level 26  
    Tak jak pisałem "śruby regulacyjne wraz z trzpieniami nowe"
    Korekty są mniej więcej takie -0.55 0.00 0.52 0.00
    I nie wskazuje tu na jakąś drastyczną przepaśc
    Błędów oczywiście nie ma a na tych nowych szklankach już troche pojeździłem więc musiały się napełnic.
    Co ciekawe to jak zimnego zapalę to chwile jest cicho i zaraz zaczyna przystukiwac regularnie.
  • #11
    mercedesik
    Level 26  
    Problem rozwiązany OKAZAŁO się jednak że to tulejka w korbowodzie (w sumie dwa korbowody).