Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamienniki (tyrystorów) w regulatorze do prądnicy

oloolo 21 Jul 2004 02:07 8263 7
  • #1
    oloolo
    Level 24  
    Zamieszcam schemat regulatora do prądnicy 3-fazowej (gwiazda)
    i pytam: Czy można wymienić tyrystory z tego regulatora na jakies krajowe, (jesli tak to na jakie)
    no i czy te tyrystory nie są jakies dziwne , bo z tego co wiem to tyrystor ma 3 nóżki a nie 4.
    Oryginalny regulator 500zł czyli zakup odpada

    Taki tyrystor kosztuje 2,26 $ czyki ok 8zł
    ale nawet google go nie znajduje na polskich stronach więc może być problem z zakupem.
  • #2
    misiosoft
    Level 15  
    Jak dlamnie te tyrystory są całkiem normalne, nie mają 4 nóżek tylko 3, ta 4 nóżka to poprostu blaszka do której przykręca się radiator. Blaszka ta jest połączona z anodą wewnątrz tyrystora, robi się tak we wszystkich tyrystorach w tej obudowie. A co do zakupu to miożesz kupić dowolny tyrystor o takich samych parametrach. Ja osobiście ostatnio kupowałem 2N6509 w www.tme.pl ma bardzo podobne parametry co 2N6507 tylko że jest na wyższe napięcie ale według mnie też pasuje.
    Pozdrawiam
  • #4
    oloolo
    Level 24  
    Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom.
    Uzi 18 napisał:
    Quote:
    Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem.
    Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V.
    Co mozna w tym temacie poradzic?
    Czy regulator ze strony : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1291398#1291398
    mozna z powodzeniem zastosowac w tym motcyklu ?
    Alternator ma moc 329W , aku jest 16Ah 12 V.
    Pozdrawiam
    Bart.


    Robakk z tego tematu te schematy miał własnie ode mnie :D
    Uzi , zanim zaczniesz kombinować z robieniem regulatora to przeczyść styki na kostce do regulatora, i wszelkie inne bo też mogą mieć wpływ na to. bo regulator moze żle "odczytywać" sobie napiecie na aku.
    Ten regulator działa własnie w ten sposób ze on zwiera uzwojenia alt. do masy kiedy napiecie zwieksza sie powyżej 14,5 V,i dlatego napiećie spada Ci do 13V, on działa całkiem inaczej jak w standartowych alt. To jest regulator do prądnic 3-fazowych z kołem magnesowym i nadaje sie do Twojego moto.
    Poza tym nie jest powiedziane że do Twojej Hondy VT1100 trzeba zakładać oryginalny regulator , może to być regler od Suzuki GS500, Kawa ZZR600, Honda VFR750, VFR800 albo od kawasaki GPZ500S jakim ja jezdzę. Jet ich dużo na allegro
    W razie jeszcze jakichs pytan odpowiem.

    Aha osobiście polecam rocbić ten drugi regulator z możliwością regulacji napiecia ładowania
  • #5
    uzi18
    Level 23  
    Dzieki wielkie za odp.

    Takie jeszcze mam pytanie :

    Jak wielka jest mozliwosc regulacji ?
    13-15 V?

    W prawdzie motor jest nie moj ale kolega mnie bardzo prosil o pomoc.
    700 zl za regulator to chyba przesada.

    Wlasnie chodzi o to ze na biegu jalowym laduje.
    Styki przeczyszcze albo moze na krotko przewodem dolacze do aku. styk pomiarowy.

    Na pewno nie bedzie problemow z ladowaniem? Jak ten uklad wyregulowac?

    Pozdrawiam serdecznie.
    Bart.

    PS. Mam wrazenie ze za bardzo scina ten regulator. Pomiar na alternatorze podczas zwiekszania obrotow pokazal ze regulator coraz mocniej scina.
  • #6
    oloolo
    Level 24  
    Na biegu jałowym ładuje ,bo regulator nie zwiera wtedy uzwojeń do masy tak bardzo, przy zwiekszeniu obrotów widocznie zwiera zbyt mocno, może sie przegrzał.
    Nie robiłem zadnego z tych układów, ale zasada działania tych regulatorów jest taka sama jak oryginalnych , do mojego moto reg nowy 450zł.

    Regulacja w drugim układzie jest 13-15V, regulujesz R8 Prk-iem 1Kohm ,poszukaj na allegro mozna kupić taki regulator z regulacją za 200zł.

    Zrób ten regler (nie podłaczaj tyrystorów) podłacz zasilacz regulowany i sprawdz miernikiem na R1, R2 , i R4, przy ok 14,5 powinno sie pojawiać na nich napięcie.
    Ile kabli ma ten regulator 6 czy 5 ?