Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamienniki (tyrystorów) w regulatorze do prądnicy

21 Lip 2004 02:07 8128 7
  • Poziom 24  
    Zamieszcam schemat regulatora do prądnicy 3-fazowej (gwiazda)
    i pytam: Czy można wymienić tyrystory z tego regulatora na jakies krajowe, (jesli tak to na jakie)
    no i czy te tyrystory nie są jakies dziwne , bo z tego co wiem to tyrystor ma 3 nóżki a nie 4.
    Oryginalny regulator 500zł czyli zakup odpada

    Taki tyrystor kosztuje 2,26 $ czyki ok 8zł
    ale nawet google go nie znajduje na polskich stronach więc może być problem z zakupem.
  • Poziom 15  
    Jak dlamnie te tyrystory są całkiem normalne, nie mają 4 nóżek tylko 3, ta 4 nóżka to poprostu blaszka do której przykręca się radiator. Blaszka ta jest połączona z anodą wewnątrz tyrystora, robi się tak we wszystkich tyrystorach w tej obudowie. A co do zakupu to miożesz kupić dowolny tyrystor o takich samych parametrach. Ja osobiście ostatnio kupowałem 2N6509 w www.tme.pl ma bardzo podobne parametry co 2N6507 tylko że jest na wyższe napięcie ale według mnie też pasuje.
    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom.
    Uzi 18 napisał:
    Cytat:
    Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem.
    Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V.
    Co mozna w tym temacie poradzic?
    Czy regulator ze strony : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1291398#1291398
    mozna z powodzeniem zastosowac w tym motcyklu ?
    Alternator ma moc 329W , aku jest 16Ah 12 V.
    Pozdrawiam
    Bart.


    Robakk z tego tematu te schematy miał własnie ode mnie :D
    Uzi , zanim zaczniesz kombinować z robieniem regulatora to przeczyść styki na kostce do regulatora, i wszelkie inne bo też mogą mieć wpływ na to. bo regulator moze żle "odczytywać" sobie napiecie na aku.
    Ten regulator działa własnie w ten sposób ze on zwiera uzwojenia alt. do masy kiedy napiecie zwieksza sie powyżej 14,5 V,i dlatego napiećie spada Ci do 13V, on działa całkiem inaczej jak w standartowych alt. To jest regulator do prądnic 3-fazowych z kołem magnesowym i nadaje sie do Twojego moto.
    Poza tym nie jest powiedziane że do Twojej Hondy VT1100 trzeba zakładać oryginalny regulator , może to być regler od Suzuki GS500, Kawa ZZR600, Honda VFR750, VFR800 albo od kawasaki GPZ500S jakim ja jezdzę. Jet ich dużo na allegro
    W razie jeszcze jakichs pytan odpowiem.

    Aha osobiście polecam rocbić ten drugi regulator z możliwością regulacji napiecia ładowania
  • Poziom 23  
    Dzieki wielkie za odp.

    Takie jeszcze mam pytanie :

    Jak wielka jest mozliwosc regulacji ?
    13-15 V?

    W prawdzie motor jest nie moj ale kolega mnie bardzo prosil o pomoc.
    700 zl za regulator to chyba przesada.

    Wlasnie chodzi o to ze na biegu jalowym laduje.
    Styki przeczyszcze albo moze na krotko przewodem dolacze do aku. styk pomiarowy.

    Na pewno nie bedzie problemow z ladowaniem? Jak ten uklad wyregulowac?

    Pozdrawiam serdecznie.
    Bart.

    PS. Mam wrazenie ze za bardzo scina ten regulator. Pomiar na alternatorze podczas zwiekszania obrotow pokazal ze regulator coraz mocniej scina.
  • Poziom 24  
    Na biegu jałowym ładuje ,bo regulator nie zwiera wtedy uzwojeń do masy tak bardzo, przy zwiekszeniu obrotów widocznie zwiera zbyt mocno, może sie przegrzał.
    Nie robiłem zadnego z tych układów, ale zasada działania tych regulatorów jest taka sama jak oryginalnych , do mojego moto reg nowy 450zł.

    Regulacja w drugim układzie jest 13-15V, regulujesz R8 Prk-iem 1Kohm ,poszukaj na allegro mozna kupić taki regulator z regulacją za 200zł.

    Zrób ten regler (nie podłaczaj tyrystorów) podłacz zasilacz regulowany i sprawdz miernikiem na R1, R2 , i R4, przy ok 14,5 powinno sie pojawiać na nich napięcie.
    Ile kabli ma ten regulator 6 czy 5 ?