Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra f 1,8 16v 1996. trudności z odpalaniem, przerywa.

wonski1975 26 Jan 2010 11:14 3665 8
  • #1
    wonski1975
    Level 10  
    Panowie mam astre f 1.8 16 v z1996 r .Od jakiegoś czasu mam problem z przerywaniem silnika przy 4500 obrotów podczas jazdy jak i na biegu jałowym. Ostatnio doszło do tego trudność z odpalaniem. Trzeba długo kręcić, żeby odpalił. Wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego (nawet dwa razy). Byłem u elektryka, na diagnostyce, i nie wyświetla się żaden błąd. Co może być powodem takich objawów.
  • #2
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    sprawdź ciśnienie paliwa może pompka siada
  • #3
    wonski1975
    Level 10  
    Pompa została wykluczona,podejrzenie pada na sterownik silnika.czy to jest możliwe.Jeśli nie to gdzie jeszcze szukać przyczyny.
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Trzeba się podłączyć z diagnozą i zobaczyć mu w parametry, co tam słychać, jak czas wtrysków, co przepływomierz pokazuje, jak lambda pokazuje.
    Ciśnienie paliwa, też by nie zaszkodziło sprawdzić, tam na listwie wtryskowej jest taki dydek do podłączenia manometru.
  • #5
    wonski1975
    Level 10  
    Czy możecie napisać jakie ciśnienie powinno być, co do sondy lambda i innych sygnałów, z komputera niema żadnego błędu.
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    2,5 ata czy jak to się tam pisze
    to ż enie ma błędów nic nie znaczy
    chodzi o podgląd parametró bieżących pracy silnika. Do tego potrzeba sprzętu i odrobiny wiedzy.
    zobcz czy jak depniesz do oporu, tak aby przerywał, czy lambda pokazuje na bogato. Powinna pokazywac na bogato. Jezlei nie to problem w zasilaniu w paliwo.
  • #7
    wonski1975
    Level 10  
    Dzięki za pomoc.Problem okazał się w sterowniku silnika i jakiś czujnik.Jaki czujnik niewiem,tak zwana tajemnica zawodowa jak powiedział elektryk.
  • #8
    bartek_j
    Level 35  
    czujnik położenia wałka rozrządu.
    Ale to sprzczne z infoirmacją wcześniej którą podałeś, bo pisałeś że nie ma błedów. Usterka tego czujnika jest rejestrowana jako bład w sterowniku i wtedy sterownik chodiz w trybie awaryjnym, na samym czujnik wału czyli w półsekwencji itp. Skutkiem ubocznym jest trudniejsze odpalanie i limit obrotów gdzieś przy 4k.
  • #9
    Dalton71
    Level 12  
    Podobny objaw miałem w mojej Astrze C18XE, wtedy okazało się że pękła rura dolotowa i padł przepływomierz.