Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Schemat] Tl072 - czy ten schemat jest poprawny ?

26 Sty 2010 12:35 1728 5
  • Poziom 35  
    Witam. Jestem początkujący. Zwracam się do Was z pytaniem, czy schemat który zamieściłem jest poprawny ? Ze strony, z której go pobrałem był połączony ze wzmacniaczem na TDA7294. W związku z tym pytanie:
    - czy rezystor R8 jest tutaj potrzebny jeśli filtr podłączę pod końcówkę TDA8510J lub bezpośrednio pod głośnik?
    - W układzie scalonym U3A nóżki 4 i 8 są NC. Czy muszę podłączyć tam zasilanie tak jak w układzie U3B ?
    - czy z zasilacza komputerowego uzyskam napięcie -12V ?
    - rozumiem, że wyjście pod wzmacniacz znajduje się za rezystorem R8 ale jest to jedna linia. Czy drugi przewód muszę podłączć pod GND ?

Schemat:
    [Schemat] Tl072 - czy ten schemat jest poprawny ?

Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    TL072 to dwa wzmacniacze w jednej obudowie. Podłączając się zasilanie pod nogi 8(+12V) oraz 4(-12V) zasilą się oba wzmacniacze. Wyście trzeba podpiąć od R8 oraz GND.
  • Poziom 35  
    Czyli mam rozumieć, że ten drugi w kolejności układ zadziała, jeśli zasilanie dołączymy do U3B ?
  • Poziom 25  
    Tak.

Jezeli planujesz zasilić to z zasilacza komputerowego proponuję na zasilaniu dołożyć kilka kondensatorów ceramicznych, które będą filtrować zakłócenia impulsowe z zasilacza (ujemne napięcia powinny być na gnieździe do płyty głównej).
  • Poziom 35  
    A czy mogę wykorzystać stabilizator napięcia ze starej płyty głównej aby uzyskać to napięcie ? Nie chcę podłączać zasilacza pod dużą płytę główną, tylko po to by zasilić malutki układ. Proszę odpowiedzieć a ja powiem, jakimi układami dysponuję.

Edit: Mój błąd. Źle zinterpretowałem twój post. Myślałem, że napięcie -12 uzyskam dotykając obudowy np USB na płycie głównej zamiast złącza ATX.