Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 406 1.8 16v reset komputera

26 Sty 2010 12:49 11243 9
  • Poziom 9  
    Witam mam mały problem z peugeotem 406 silnik 18 16v rocznik 1997.
    Mianowicie chodzi o to, że jak silnik jest zimny to po zapaleniu gaśnie myślałem, że powodem jest silniczek krokowy i kupiłem nowy tak dla świętego spokoju. Zamontowałem zrobiłem restart komputera i efekt jest taki, że jak jest zimny to chodzi poprawnie, ale jak się rozgrzeje to obroty skaczą od 3000 do 4000. Dodam że wymieniłem też świece, bo gdzieś wyczytałem że mogą odpowiadać za wysokie obroty ale nic to nie dało. Obecnie wsadziłem stary krokowiec, bo obroty mniejsze a co za tym idzie mniej pali. Moje pytanie jest odnośnie do restartu kompa, bo po wymianie krokowca silnik się zachowywał jak by nie był zrestartowany tak mi się wydaje czy jest możliwe, że w niektórych modelach nie można takiego restartu zrobić za pomocą odłączania klemy z akumulatora?
    Następne pytanie to takie że mam alarm który ma własne zasilanie czy jest możliwe że komputer samochodu morze z niego korzystać i dlatego się nie resetuje?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mam pytanie gdzie się znajduje ten sterownik?
    Bo chciałbym sprawdzić faktycznie czy posiadam dokładnie ten model sterownika.
    A moje drugi pytanie jest takie czy podpięcie pod komputer wykaże uszkodzenie tego sterownika czy nie?
    I jeszcze jedna sprawa czy fakt, że na klawiaturze, na której wpisuje kod do auta palą się jednocześnie zielona i czerwona lampka ma jakiś związek z tym sterownikiem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam
    Tak na cewce jest napis sagem
    Czy to oznacza że posiadam ten sterownik sagem sl96?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    A możesz zdradzić, co to za sposób?!
    Oddałem dzisiaj 406 na warsztat w celu podpięcia pod kompa
    Jutro będę wiedział, jakie błędy wywala
  • Poziom 10  
    Witam

    Sam jestem ciekaw, co to za tajemniczy bezkosztowy sposób?:)

    Mam identyczny problem w swoim 406 i tańcuje z nim już długo... za długo.
    Auto mam dwa lata. Od początku trochę dziwnie wchodził na obroty, ale się przyzwyczaiłem bo odpowiednia praca sprzęgłem pozwalała jeździć. Potem obroty zaczęły falować i silnik coraz częściej gasł. Rozebrałem przepustnicę, wyczyściłem wszystko "jak w książce pisze", łącznie z krokowcem i przez rok miałem spokój. Tej zimy znów zaczęły się problemy. Czekałem do wiosny by wszystko sobie zrobić w miłej temperaturze, zakupiłem nowy krokowiec, czyszczenie przepustnicy, montaż nowego krokowca i ... zonk! Po zamontowaniu nowego silniczka, zaraz po uruchomieniu silnik szybko wkręcał się na 3 tys obrotów i falował pomiędzy tymi 3 tys a 2.8 tys. Pojechałem do znajomego elektronika i komputer nie wskazał żadnych błędów, choć podał, że krokowiec jest na sto trzydziestym którymś stopniu a powinien być około pięćdziesiątego. Znajomy poradził, by założyć stary silniczek i zobaczyć co się stanie. Wyczyściłem oryginał, zamontowałem i niestety po jednym dniu w miarę normalnej jazdy znów mam tak, że po uruchomieniu silnik wkręca się na 2 tys. obrotów, po chwili wolno spada do ok. 1,2 tys ale kiedy się zagrzeje przy każdym wrzuceniu luzu jedzie równo na 3 tys. Moja diagnoza jest taka, że ten stary po prostu się zablokował i nie otwierał, dlatego trzymał obroty a silnik gasł kiedy był zimny, bo zablokowany krokowiec nie był w stanie podnieść obrotów. Kiedy się zagrzał wydawało się, że jest ok. Elektronik sugeruje, że skoro przy takim zachowaniu komputer nie wskazuje błędów, to najpewniej jest coś nie tak z oprogramowaniem. Czy ktoś wie, jakie są koszty wgrania nowego softu? I czy nie pozbędę się przy okazji oryginalnego kluczyka?

    ...a może kolega z wpisu powyżej zdradzi na czym polega ta magiczna sztuczka?:)

    ...odpinanie akumulatora oczywiście przerabiałem. Znalazłem kilka procedur i na razie u mnie żadna nie przyniosła zmian.
  • Poziom 18  
    Prospero napisał:

    Sam jestem ciekaw, co to za tajemniczy bezkosztowy sposób?:)


    Jak rozbierzesz cewkę to zobczysz :D
    Swoją drogą to Seagem musiał zrobić niezłą promocję dla Renault na te cewki, że się zdecydowali je zakładać :D
  • Użytkownik usunął konto