Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

-rozrusznik- Renault Thalia 2001 1,4 8V

lukaszb_82 26 Jan 2010 13:50 6287 10
  • #1
    lukaszb_82
    Level 10  
    Witam,
    mam problem, jak mniemam, z rozrusznikiem. Ostatnio wymieniałem akumulator na nowy(dlatego wydaje mi się, że to nie jego wina).
    Ostatnio miałem dłuższą podróż. Następnego dnia z rana po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręcił.
    Wszystkie kontrolki się świecą, ale przy próbie rozruchu przygasają.
    Co jest przyczyną? Czego mogę się spodziewać? Wymiany rozrusznika czy tylko szczotek lub czegoś podobnego?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Łukasz
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Podajęsz mało szczegółów, może być że twój samochód słabo ładuje lub akumulator jest rozładowywany na postoju. Zmierz napięcie na akumulatorze w momencie gdy rozrusznik jest uruchamiany, napięcie może spaść ale w jakiejśc rozsądnej granicy. Sprawdzenie poprawności ładowania, gdy silnik pracuje napięcie musi oscylować w granicach 14Volt nawet gdy na wolnych obrotach są załączone światła.
    Jerzy
  • #3
    lukaszb_82
    Level 10  
    Tylko, że akumulator był wymieniany ok.2 może 3 tygodni wcześniej.
    Sprawdzany w serwisie - napięcie, ładowanie - wszystko było w porządku. Czy w tak krótkim czasie (fakt-przy tak niskich temperaturach) nowy i sprawny akumulator może być przyczyną problemów?

    Najgorsze, że rozrusznik nawet nie spróbuje zakręcić...
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Autom na rozruszniku słychać?
  • #5
    lukaszb_82
    Level 10  
    Przy tej pierwszej próbie rozruchu było tylko 'pyknięcie' a potem już zupełnie nic.

    Pompka paliwowa włącza się.
  • #6
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam ponownie
    Jak pan nie sprawdzi jakie napięcie jest podczas gdy jest załączony rozrusznik to tylko możemy gdybać
    Jerzy
  • #7
    tranquility
    Level 11  
    Jeżeli sprawdzane napięcie i ładowanie było w serwisie i jest ok, to wina w 100% leży po stronie rozrusznika. Podejrzewam że może nie być szczotek już, albo (co bardzo często się teraz zdarza przy tak niskich temperaturach) został przegrzany komutator wirnika i szczotki (objaw przygasania kontrolek). Kupować nowego (Chyba że stać Cię na oryginał. Tych z Allegro nie polecam bo to jednorazówki i chińszczyzna) , albo używanego nie polecam. Lepiej jest wymontować rozrusznik i oddać do warsztatu który specjalizuje się w regeneracji takich rzeczy.

    Powodzenia ;)

    Robert
  • #8
    bula17
    Level 22  
    Dla 100% i wlasnego potwierdzenia sprawdz czy do rozrusznika dochodzi napiece czyli Stały + i + po stacyjce jak dochodzi to najlepsze rozwiazanie to wymont i regeneracja jak koleja wyrzej pisze .
  • #9
    M-C-S
    Level 13  
    zmierz pobór prądu na postoju
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    M-C-S wrote:
    zmierz pobór prądu na postoju

    I sprawdź masę silnika.
  • #11
    lukaszb_82
    Level 10  
    Witam,

    winowajcą okazał się przeżarty przez sól przewód masowy pod silnikiem.

    Wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Mam nadzieję, że temat będzie przydatny na przyszłość.

    Łukasz