Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy warto kupić BMW 525 e-34 z 1994?

26 Sty 2010 16:02 5920 19
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam pytanie, czy warto kupić BMW 525 e-34 z 1994r z silnikiem 2,5 td bo słyszałem, że są w nich mało wytrzymałe silniki.
    Czy to prawda?
    Prosił bym o porównanie do BMW e-30 324 td z 1990 roku bo taki samochód miałem i wiem, że jest praktycznie nie do zajrzenia!
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 35  
    Kup sobie lepiej E36 chociaż ma blachę ocynkowaną, a w E34 to będzie rdza rdzę rdzą poganiać pewnie. Silnik jak to silnik- jak się dba to pojeździ a jak nie - to wiadomo.
    Zresztą opłacalność zakupu zawsze zależy od stanu i ceny.
  • Poziom 19  
    Awaryjny silnik.Problemy z chłodzeniem ,pękające głowice.Reszta ujdzie w tłoku.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    A co do tego pąkania glowic to przy jakim przebiegu pękają ??
  • Poziom 19  
    Byłem także zainteresowany zakupem takiego pojazdu.Z tego co sie dowiedziałem to ten silnik ma nieco wadliwy system chłodzenia.Łatwo go przegrzać przez co uszkodzenie głowicy staje się naprawdę proste(niezależnie od przebiegu). Niby najlepsze płyny chłodzące mogą temu zaradzić.Poza tym jest dość paliwożerny.Dlatego odpuściłem sobie.Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Ogólnie silniki diesla BMW z tamtych lat do najlepszych konstrukcji nie należą w porównaniu do tych koncernu PSA lub nawet VW. Przy czym TDS jest bardziej awaryjny od TD. E34 to bardzo dobry model według mnie, na pewno ma solidniejsze blachy od E36. Najlepszy silnik do E34 to wg mnie 2,0 24V R6 (150KM). Ojciec ma taki w swoim E34 i nie narzeka. Jest nie do zajechania, a spalanie LPG ok 15l, przy spokojnej jeździe można zejść do 11-12l. Ale jeśli kupował byś z LPG to tylko sekwencja bo te silniki nie tolerują starszych generacji instalacji LPG.
  • Poziom 9  
    No dzięki :!::!: Ale mam jeszcze jedno pytanie czy do 525tds e-34 pasował by silnik od 324 td e-30 1990r. Czy trzba zminic mocowania czy da sie na te same :?::?::D
  • Poziom 10  
    sam posiadam e34 525 ale 24v vanos a jezeli chodzi o tdesika to odradzam znam kilka przypadków grzania sie i nie tylko najgorzej jest z paleniem tego motoru pompa paliwowa jest nie dopracowana lubi cieknac szczeze nie widzialem jeszcze tds który nie cieknie osobiscie nie polecam lepiej juz zakupic 524td lub zrobic swapa z e30 tego motoru.
  • Poziom 28  
    Dodatkowo są też problemy z odpaleniem tych silników jak są ciepłe.
  • Poziom 13  
    również dobrego słowa nie powiem o tych silnikach - kolega miał taki w swojej e39 i padaka - problemy z paleniem. Znajoma miała też e39 z tym motorem i pompa padła przy dość małym przebiegu.
    ogólnie e34 fajne auto - i nieprawda że "rdza rdzę rdzą pogania" - jak się kupi bitą z każdej strony to owszem ale jeśli chodzi o bezwypadki to na nich długo rdza nie wychodzi. Tylko że bmw to bmw - "będziesz miał wydatek" i coś w tym jest - części droższe od aut innych marek w tej klasie.
  • Poziom 10  
    moim zdaniem jak bmw to benzynka ewetualnie z gazownia napisze tak jezeli chodzi o starsze modele czyli e30 e34 i e32 to troche dobrze sie znam i powiem tak jak e30 to starczy 318is e34 to najlepiej 525 24v vanos a e32 t0 735 stara szóstka 211km lub 740 286km do tego moze byc automat to juz jedzie
  • Poziom 9  
    Popieram kolegę.Jak BMW to tylko benzyna.Do zgazowania najlepiej nie mniejszą jak 2.5
  • Poziom 11  
    TDS jest fajnym dynamicznym silnikiem.

    Dwie zasadnicze wady:
    1. Paliwożerny, w porównaniu do nowszych dieseli ( 8-14ltr nawet spala);
    2. Słaby silnik - jeżeli szybciej śmigasz, przy przebiegu ponad 300tys km lubią pękać głowice, a to już poważna zabawa.

    Mimo tych wad - po jednym TDSie kupiłem drugiego z powodu ceny, pięknego brzmienia silnika oraz przyspieszenia i wygody jazdy BMW serii 5

    Co do ceny części to miałem styczność z e39, to są do przyjęcia, ale nie w ASO - strasznie drogi jest serwis BMW w Polsce i obsługa mnie nie powaliła na kolana. W Niemczech drogo, ale obsługa profesjonalna
  • Poziom 11  
    Po pierwsze kolego - z tych lat nie kupisz nic dobrego w dieslu. Przebieg możesz między bajki włożyć - sam Bóg tylko wie ile auto może mieć przejechane.
    Na dzień dobry zazwyczaj jest pompa do uszczelnienia, wtryski itd.
    Ja raczej polecam Ci benzynę, zwykły M50B20 - 520i - trudno go zmęczyć.
  • Poziom 1  
    Ja latałem troche BMW i sporo sie tego składało i starsze bmw są według mnie bobrymi samochodami sam jeżdze e34 w 2.5td bardzo dobrze mi sie to użytkuje problem niepalącego auta wiem jak rozwiązać ale narazie mam wszystko dobrze.
    Ma wegług mnie BDB silnik i jak sie dba to sie ma, spala mi tak od 5.6 na trasie do 10 w mieście.
    Silnik ma świetny moment obrotowy i napewno jest to dużo lepsze od przejeżdzonego LPG
    A do tego E34 jest tańsze w utrzymaniu niż E39
    A i jeszcze jedno Diesel nie nadaje sie dla oszołomów.
    Pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW starszych lat
  • Poziom 11  
    Ja nie mówie, że nie są wartymi uwagi!
    Są jak najbardziej, e34 moze być faktycznie tańsze w eksploatacji od e39, pod warunkiem, że DOBRZE KUPIMY, bo największym wrogiem używanego auta jest jego poprzedni właściciel...
    Nie ma co ukrywać, teraz większość kupujących chciałaby diesla, a najgorzej jest, jak ktoś używał wcześniej benzynkę i uważał, że mu dużo pali, więc teraz dieselek - i będzie mniej palił...
    Spalanie to nie wszystko, w dieslu ma się co psuć, w benzynie zdecydowanie mniej rzeczy DROGICH może ulec awarii.
  • Poziom 18  
    Jarosx9 napisał:
    Kup sobie lepiej E36 chociaż ma blachę ocynkowaną, a w E34 to będzie rdza rdzę rdzą poganiać pewnie. Silnik jak to silnik- jak się dba to pojeździ a jak nie - to wiadomo.
    Zresztą opłacalność zakupu zawsze zależy od stanu i ceny.


    nieprawda z tym E36 (źródło: http://bmw-e36.netinfo.net.pl/?s=ocynk jak i wiele innych stron) E34 ma znacznie lepsze zabezpieczenia korozyjne niż E36.
    Problemem w tym aucie jeśli chodzi o koszty eksploatacji jest przednie zawieszenie które jest droższe i szybko się psuje na polskich drogach.

    Ale co do 525 TD to nie polecam chyba że musi być diesel i dynamika nie ważna.
    Zobacz Dane techniczne BMW 525 TD E34 jak dla mnie 12,9 sek do 100 km/h to dziś jest za dużo - nowe auta 1.4 będą Cie brać spod świateł. Jak kupować to o wiele lepiej 525 lub ew 520 M50.
  • Poziom 33  
    A ja dociągałem 160kmh na 'trójce'. W innym samochodzie. Bezsensowna opinia, tak jak i Twoja...
    E34 fajne, wygoda itp, dynamika wcale nie jest taka zła, a co do chłodzenia/pękania/spalania to zależy od użytkownika, nie będziesz szanować samochodu, to on Ciebie nie uszanuje, a właściwie Twojego portfela :)
  • Poziom 13  
    Tak jak napisał ogur3k jak dbasz tak masz. Aczkolwiek na zadbane auto z tych lat będzie ciężko trafić. Ogólnie uważam że to auto z tym silnikiem jest bardziej awaryjne.
  • Poziom 9  
    Osobiscie odradzam TDS-a ze względu na chociażby awaryjne i drogie w regeneracji pompy wtryskowe. Ogólnie model e34 jest bardzo udanym samochodem do instalacji gazowych starszej generacji co najwyzej silniki 12v. Natomiast jezeli myslimy o silniku 24v (vanos) wtedy jedynie sekwencja ze wzgledu na plastikowe kolektory ktore pękają w przypadku 'starzalu'
    Pozdrawiam!