Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pralka diana 65 "nie kręci programator"

Jooras 21 Jul 2004 12:41 3303 16
  • #1
    Jooras
    Level 11  
    Jakis czas temu wysiadl silniczek na programatorze więc go wymienilem. pralka dzialala do czasu az zagotowala wode i gotowala cała noc - programator stal w miejscu. wymienilem termostat, wody nie gotuje ale programator nadal sie nie przesuwa potrafi np. godzine wirowac albo plukac albo prac cala noc do czasu jak jej nie wylacze. aha nadmieniam ze grzałka grzeje ;-) po tej całonocnej saunie. jescze jedno programator stoi nawet jesli sie go wspomaga ręką - znaczy pokręca sie nim.
  • #2
    Paw_el

    Home appliances specialist
    Witam.
    Skoro silniczek jest sprawny, czeka Cię wymiana pragramatora.
  • #3
    Jooras
    Level 11  
    silniczek wykreciłem podłączylem 220 v i sie kreci. myslisz ze to programator ??
  • #4
    dar
    Level 13  
    Cześć,

    Mozna jeszcze przejrzec programator... znaczy sie rozebrac ... ale jest to mozolna robota ... czasmi zasniedzieją mu styki i trzeba przeczyscic ... raz to robilem ale do tego trzeba miec benedyktyńską cierpliwosc ...

    rezultat byl OK. Pralka dzial do dzis ... :)
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Jooras
    Level 11  
    silniczek jest sprawny bo sprawdzałem a programator stoi jak mur -beton ani w jedna ani w druga ;-) pozdro
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Jooras
    Level 11  
    Nie nie, obroty rewersyjne sa a napięcie sprawdze jak tylko wyjde z pracy i dotre do domu. narazie wielkie dzieki pozdro
  • #9
    Jooras
    Level 11  
    aha i jescze jedno jak mozna aprawdzić tą "blokade" programatora?? bo chyba nie jestem w temacie !!
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Jooras
    Level 11  
    Dzieki wielkie jak sprawdze jutro sie odezwe
  • #12
    pinokio14
    Level 12  
    cześć! daj zarobić fachowcowi u mnie wymiana programatora w dianie kosztuje 190zł z roczną gwarancją pozdrawiam :)
  • #13
    Jooras
    Level 11  
    chyba sobie odpuszcze ta diane zlapalem goscia co sprzedaje i daje gwarancja na pol roku uzywane sprzety pralki po 300 zl siemens, aeg i wiele innych marek pozdro
  • #14
    tan
    Level 15  
    Ja bym jeszcze raz sprawdzil dokladnie ten silniczek. Bo chodzic to on moze, ale (to juz bylo tutaj gdzies chyba opisywane) przytrzymaj go palcami i delikatnie pusc - moze sie okazac ze sie zablokuje. Przyczyna moze byc tez to, ze magnes odkleil sie od oski - przy braku obciazenia moze isc, ale gdy przyjdzie do przeskoku programatora nie daje rady. No chyba ze jednak blokada sie klei.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    konkie
    Level 13  
    Obejrzyj dokładnie blokadę elektromagnetyczną po spodniej stronie programatora. Obok silniczka jest otwór, a w nim plastykowy trzpień, który powinien się znajdować pomiędzy metalowymi widełkami. Być może widełki są skrzywione i wymagają wyprostowania.
  • #17
    Krzysztof Kaczmarzyk
    Level 2  
    Jeżeli programator pracuje prawidłowo przy praniu w niskich temperaturzch a kłopoty pojawiają się przy wysokich to najprawdopodobniej problem jest w mechaniźmie przesuwającym programator (kółko zębate fi ok 7mm z mimośrodowo osadzoną ośką na której jest pazurek popychający cylinder programatora). Nie wiem na czym polega uszkodzenie tego kółka zębatego, wzrokowo nic nie można stwierdzić i przy niskich temperaturach zachowuje się właściwie. Przy takim uszkodzeniu można zauważyć że programator próbuje przeskoczyć na następną pozycję ale cofa się z powrotem. Wymiana kólka załatwia problem.