Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2,5 CRD temperatura silnika

chamien 13 Dec 2012 11:28 48333 52
  • #31
    arturpolice
    Level 2  
    Ja tez zastosowalem termostat w wężu dziala rewelacyjnie pomysl super . Dzieki.
  • #32
    pkwatszelsoft
    Level 9  
    Zrobiłem jak opisał "Zbychul" trochę problemów z wywierceniem otworu w termostacie, ale poradziłem sobie. Efekt - działa dobrze. Dziękuje Zbychul.
  • #34
    wooytoo
    Level 11  
    Dziś i ja wsadziłem termostat do węża i efekt był natychmiastowy. Otwór zrobiłem wiertłem 1 mm, bo nie miałem w 1,5. Wskazówka podczas jazdy po autostradzie (100km/h, +2*C) dochodziła do połowy a był nawet moment, że poszła ciut nad. Gratuluję pomysłu i życzę 1 000 000 km bezawaryjnej jazdy :)
  • #35
    chojnice
    Level 1  
    witam kolegów
    mam problem z dogżaniem silnika prawdopodobnie termostat czytałem o termostacie zamontowanym w wężu ale czy ten termostat zamontować w wężu od strony zasilania chłodnicy czy powrotu bardzo prosze o radę.
  • #36
    Zbychul
    Level 22  
    :cry:
    masakra
    a czytał Kol. temat od początku ?
    a post nr. 18 ze zdjęciem widział ?
  • #37
    wooytoo
    Level 11  
    Na poprzedniej stronie tego wątku jest zrobione zdjęcie i jak się dobrze przyjrzysz, to zauważysz, na którym wężu i w którą stronę zwrócony jest termostat. Niestety nie śledziłem obiegu chłodzenia, więc nie wiem czy to jest wyjście, czy zasilanie. Najważniejsze, że działa. :)
  • #38
    jareckim
    Level 14  
    Otworek może być zrobiony wiertłem o średnicy 1 mm. Służy tylko do odpowietrzania układu.
  • #39
    Zbychul
    Level 22  
    Niestety nie masz racji - nie służy tylko do odpowietrzania. Bez niego w żaden sposób gorący płyn z silnika nie przedostanie się do termostatu w tym aucie. Inna sprawa, że być może ten 1mm wystarczy na minimalne, ale wystarczające krążenie płynu.
  • #40
    jareckim
    Level 14  
    Elementem którego ogrzanie powoduje otwarcie przepływu płynu przez termostat, jest ten cienki koniec. Jeśli zostanie umieszczony w kierunku metalowej rurki to, zgodnie z zasadą działania układu chłodzenia, będzie nagrzewany cieczą napływającą od strony silnika, a wiec gorącą. Otworek miałby znaczenie gdyby zamontować ten dodatkowy termostat odwrotnie, ale byłby to błąd mogący skutkować przegrzewaniem się silnika. Wtedy z pewnością 1 mm byłby zbyt mały.

    Chrysler Voyager 2,5 CRD temperatura silnika

    Gratuluje pomysłu jest rewelacyjny, właśnie jestem w trakcie przygotowań do jego realizacji. Przerażała mnie myśl o komplikacjach i trudnościach w wymianie oryginalnego termostatu, nie mówiąc o kosztach.
  • #41
    moebel2hand
    Level 2  
    Zbychul wrote:
    Po wymianie termostatu "w wężu" na nowy z mniejszym otworkiem mam odczucie, że nagrzewa się szybciej. Nie liczę po ilu km się rozgrzeje, ponieważ jak jest zimno to z reguły z pilota dalekiego zasięgu odpalam webasto (które przerobiłem na ogrzewanie postojowe) i wsiadam do ciepłego auta.
    Faktem jest, że gdyby nie ta fatalna lokalizacja orginalnego termostatu pewnie bym go wymienił na nowy przy tej niższej cenie zakupu.


    Skomplikowana operacja taka przerobka na ogrzewanie postojowe ??
    Napisz mi jak mozesz krotko i tresciwie na PW ;)
    Czy ten TANSZY termostat bedzie pasowac tez do ukladu w 2,8 CRD 150KM ?
    Dzieki
  • #42
    jareckim
    Level 14  
    Pasuje do 2,8 CRD bo to bliźniacze silniki z 2,5 CRD. Przerobiłem i działa idealnie. Koszt 25 zł i 15-20 min pracy.
  • #43
    moebel2hand
    Level 2  
    jareckim wrote:
    Pasuje do 2,8 CRD bo to bliźniacze silniki z 2,5 CRD. Przerobiłem i działa idealnie. Koszt 25 zł i 15-20 min pracy.


    Tez zima Wam smalily o ok.30% wiecej przez ten termostat walniety ??
  • #44
    jareckim
    Level 14  
    Niedogrzany silnik = większe zużycie w tym paliwa + brak ogrzewania w kabinie. W dieslu szczególnie.
  • #45
    Zbychul
    Level 22  
    moebel2hand wrote:


    Skomplikowana operacja taka przerobka na ogrzewanie postojowe ??
    ...
    Dzieki


    Tu i w zawartym linku dałem opis: Link
  • #46
    wooytoo
    Level 11  
    otworek o średnicy 1 mm okazał się za mały na wyższe temperatury na zewnątrz, bo przy prędkości 100 km/h silnik się przegrzewał. Po rozwierceniu otworu wiertełkiem o średnicy 2mm problem się rozwiązał. Pozdrawiam
  • #47
    piotrpak
    Level 13  
    Panowie,
    w mój Voyek z 2006 bardzo wolno osiąga temperaturę, ale teraz mamy lato, po 30 stopni ciepła. Przy jeździe na 2000 obr temperatura bardzo wolno osiąga połowę na zegarze. Termostat był nie dawno wymieniany, więc zastanawia mnie inna sprawa, tzn. pompa. Czy jest sprawna i daje odpowiedni przepływ? Czy może ktoś wie jaki powinien być przepływ, gdzie go sprawdzić i lub jak go sprawdzić?

    Pozdrawiam
  • #48
    jareckim
    Level 14  
    Gdyby pompa miała zbyt małą wydajność efekt byłby odwrotny. Temperatura rosła by nadmiernie, aż do zagotowania. Objaw bardziej pasuje na niesprawny termostat, czyli cały czas otwarty. Ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury.
  • #49
    piotrpak
    Level 13  
    Może głupie pytanie, a czujnik temperatury w którym miejscu się znajduje?
  • #51
    jareckim
    Level 14  
    Może lepiej najpierw sprawdzić rzeczywistą temperaturę jakimś termometrem .
  • #52
    rdk74net
    Level 6  
    Witam,
    nie będę zaczynał nowego wątku, problem jest następujący:
    słabe ogrzewanie kabiny: postanowiłem przepłukać układ chłodzenia, spuściłem płyn wężem na dole chłodnicy, zleciało 5 litrów ( w instrukcji jest napisane 13 litrów , gdzie jest reszta ?) nie pomaga dmuchanie sprężarką itp. no ok zalałem środek do płukania układu chłodzenia weszło 5 litrów, uruchomiłem silnik, nagrzał się do 50% wskaźnika , górna rura chłodnicy mocno ciepła , natomiast dolna nadal zimna, tak jak by termostat nie otwierał się i nie było obiegu płynu, w zbiorniczku wyrównawczym też nie widać aby płyn krążył, podłączone do zbiornika wyrównawczego są dwa wężyki ( nie licząc przelewowego ) w czasie pracy silnika brak jest w nich płynu , mam już tego Voytka ponad rok czasu i nigdy nie słyszałem aby włączyły się wentylatory chłodnicy, latem czasem temperatura podskoczyła deko ponad 50% wskaźnika temperatury. Silnik nagrzewa się dość wolno, przy temp wskaźnika na 50% ogrzewanie w kabinie ledwo czuć ze to ciepłe powietrze.

    2 problem - webasto strasznie hałasuje jak by wentylator o coś ocierał, rozbierać i wymieniać łożyska czy lepiej szukać używki ?

    jakieś sugestie ?

    Dziękuję