Scania serii r wymiata niesamowicie,pod górę św. Anny na A4 wylatuje z 24t. na na 11 połówce,ale wir w zbiorniku też robi niesamowity,tradycyjne 124-ki są oszczędniejsze.
Jeśli masz coś skopane to ciężko będzie dojść, nie wracając do oryginalnych komponentów.
o spalaniu decyduje szereg rzeczy, czujniki: temperat.paliwa,temperatury i ciśn. doładowania,temp.cieczy{termostat ważny i prawdziwość wskazań czujnika} na tej podstawie ecu zbiera dane i ustala kąt wtrysku,oraz szerokośc impulsu dawki,przy uruchamianiu i jakiś czas po, jest nawet wtrysk wielokrotny,dlatego tak brzydko rki chodza po starcie
Są jeszcze te cztery elektrozawory dawki,które kosztuja majątek..a mogły stracić już swoją precyzje mechanicznie.Tego komputer nie stwierdzi do końca.z
Jęśli ecu nie jest zgodny z przewidzianym, to już wymaga conajmniej jakichś korekt w eeprom,ie-kto to będzie robił?
komputer na servisie jasno pokaże, jakie są czasy ,kąty ,dawka,jak się sprawuje czerwony zawór itd.
Ale czy na pewno jest właściwe ogumienie? chodzi o rozmiar,jaka jest prędkość odcięcia i przy jakich obrotach?-śą różne przekładnie główne ,i może być stosowany tylko jeden rozmiar ogumienia-to jest b.ważne
Wreszcie, należy dokładnie sprawdzić ustawienia tacho, czy pokazuje prawdę -najlepszym sposobem, to wykorzystanie słupków na autostradzie na odległości przynajmniej 300 km i wyjdzie prawda-panowie w serwisie tacho,wykorzystują odcinek 100 m. dla kalibracji,po takiej dokładności, często wskazania licznika wychodzą z rozrzutem 50 km na każdy tysiąc.
Auto słabe i szybkie niezbicie kieruje uwagę na nadmiarową średnicę ogumienia na ciągnącej.
Warto też sprawdzić recyrkulację spalin,jeśli to euro4,samego kierowce też-jego styl jazdy.
Pedał akceleratora ma być tylko muskany nogą,nie jakieś skrajne dwie pozycje no i zasada zielonego pola na obrotomierzu,to tak na boku.Nie wiem kto jest kierowca i z jakim doświadczeniem,więc napomykam o tym.Warto wiedzieć, że w niektórych okolicznościach,i uwarunkowaniach terenowych, rozpędzenie zestawu od 0 do 90/h, zużywa nawet 4 litry napędu.Dlatego ci, co wiedzą o co chodzi ,tak strasznie pomstują na cb jak ich ktoś nie potrzebnie wyhamuje.Notabene, rzadko zrobi to ciężarowiec,raczej osobówka.
Pozornie piszę dużo i niepotrzebnie,ale skoro servis rozkłada ręce..