Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt duże spalanie w BMW E36

gacek22p 26 Sty 2010 21:11 7608 25
  • #1 26 Sty 2010 21:11
    gacek22p
    Poziom 8  

    Witam
    Posiadam od niedawna BMW E36 1.8i z 1994 roku i spalanie przy normalnej jeździe w mieście wynosi ok. 20-30 litrów benzyny na 100 km. Może ktoś pomoże. Co może być przyczyną takiego spalania? Dodam że wszystkie płyny i filtry wymienion a silnik pracuje równo.

    0 25
  • #2 26 Sty 2010 21:15
    Adrian113
    Poziom 13  

    A czy przypadkiem temperatura silnika nie stoi w miejscu >? Jeśli tak to masz termostat do wymiany :)

    0
  • #3 26 Sty 2010 21:18
    gacek22p
    Poziom 8  

    Właśnie nie termostat jest prawie nowy a silnik się nagrzewa w normalnym czasie.

    0
  • #4 26 Sty 2010 21:23
    Adrian113
    Poziom 13  

    A było robione coś przy rozrządzie ?

    0
  • #5 26 Sty 2010 21:27
    gacek22p
    Poziom 8  

    To wszystko co było robione

    Wym. Łączników stabilizatora
    Wym. Amortyzatorów przód
    Wym. Klocków hamulcowych
    Wym. Tarczy hamulcowej
    Wym. Szczęk hamulcowych tył
    Centralny zamek
    Uszczelnienie silnika z demontażem głowicy
    Regeneracja rozrusznika
    Wym. Uszczelniacza wału
    Wymiana termostatu
    Wymiana paska napędu
    tuleje

    0
  • #6 26 Sty 2010 21:29
    Adrian113
    Poziom 13  

    A jeszcze jedno a nie gubisz czasem paliwa na powrocie ??

    0
  • #7 26 Sty 2010 21:30
    gacek22p
    Poziom 8  

    myślę że nie bo by było coś widać na parkingu.

    0
  • #8 26 Sty 2010 21:32
    Adrian113
    Poziom 13  

    Znaczy się na początku sprawdź czy od samochodu po powrocie do garażu nie czuć paliwem ... jeśli nie to radził bym sprawdzić rozrząd czy aby na pewno jest tak jak powinno być

    0
  • #9 26 Sty 2010 21:35
    gacek22p
    Poziom 8  

    i by chyba było czuć zapach benzyny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A czy jak pojadę na diagnostykę komputerową to powinno wyjść co jest nie tak ?

    2
  • #10 26 Sty 2010 21:40
    Adrian113
    Poziom 13  

    Diagnostyka komputerowa nie zawsze pomaga ... najlepiej udaj się do jakiegoś mechanika żeby sprawdził ci punkty położenia wałka rozrządu a wału ponieważ znajomy sam wymieniał sobie rozrząd nie wiem dokładnie czy przyspieszył czy opóźnił ale w każdym bądź razie dużo palił ale chodził normalnie i po poprawieniu przez mechanika rozrządu wszystko było okey ale nie chce straszyć bo dosyć dużo kilometrów przejechał na przestawionym rozrządzie i po pół roku korbowód wyszedł mu bokiem .... choć był już ustawiony dobrze może nie z tej przyczyny ale w każdym bądź razie silnik wyrzucił....

    0
  • #11 26 Sty 2010 21:44
    gacek22p
    Poziom 8  

    Ale ten mój mechanik nic nie robił przy rozrządzie.

    0
  • #12 26 Sty 2010 21:49
    Adrian113
    Poziom 13  

    A wałek rozrządu jest w głowicy ?? To więc chcący ściągnąć głowice musiał ściągnąć rozrząd .... a niechcący mógł przestawić na wale i górę ustawił wedle znaków a dół został przestawiony i może być problem tego typu.... A nie każdemu chce się sprawdzać po dwa razy czy dobrze złożył ..... A motor działa

    Dodano po 1 [minuty]:

    A gdyby był to diesel a byłby przestawiony to by strasznie hałasował ... a benzyna nie będzie hałasować bo są dosyć duże komory spalania i daleko zawory ...

    0
  • #13 26 Sty 2010 21:50
    gacek22p
    Poziom 8  

    Podjadę do mechanika i niech to sprawdzi.

    0
  • #14 26 Sty 2010 21:51
    Adrian113
    Poziom 13  

    A świece zapłonową jak sie wykręci to jest czarna czy ceglasta / jasna ??

    1
  • #15 26 Sty 2010 21:52
    gacek22p
    Poziom 8  

    A dużo z tym roboty i jaki to może być koszt?

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Swiec nie sprawdzałem.

    0
  • #16 26 Sty 2010 21:59
    Adrian113
    Poziom 13  

    Bo jak są czarne to może być zbyt bogata mieszanka czyli mogą lać wtryski i w ten sposób dostaje się do cylindrów więcej paliwa niż powinno i wzrasta spalanie .... a jak ceglaste to znaczy że jest okey

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://www.allegro.pl/item886550590_bmw_e36_e34_318_wtryski_wtryskiwacze_bydgoszcz.html
    To zależy ;p Co do tego czy dużo roboty z tym ? Nie całą listwę się odkręca i odłącza się przewody elektryczne od wtrysków i zasilające paliwa i powrotu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do tego czy świece się trudno wykręca ? Nie tylko trzeba mieć klucz odpowiedni ....

    0
  • #17 26 Sty 2010 22:00
    gacek22p
    Poziom 8  

    To może najpierw zacząc do diagnostyki kom.

    0
  • #18 26 Sty 2010 22:01
    Adrian113
    Poziom 13  

    Oczywiście ;p i spaliny żeby sprawdzili też ...

    1
  • #19 26 Sty 2010 22:03
    gacek22p
    Poziom 8  

    Jak go kupiłem to były wymieniałem swiece i były z dwiema koncówkami a ja załozyłem z czterema. Czy może byc to powodem

    0
  • #20 26 Sty 2010 22:04
    Adrian113
    Poziom 13  

    Nie to raczej nic nie powoduje ... Tylko te świece dłużej wytrzymają

    0
  • #21 26 Sty 2010 22:07
    gacek22p
    Poziom 8  

    Samochodem się super jeździ tylko te spalanie zaczyna mnie już denerwować

    0
  • #22 26 Sty 2010 22:09
    Adrian113
    Poziom 13  

    Heh to samo mówił mój kolega tylko że on ma 520i tylko w jego przypadku problemem był termostat ... dlatego to pierwsze na myśl mi przyszło :)

    0
  • #23 26 Sty 2010 22:10
    gacek22p
    Poziom 8  

    Ale jak temperatura jest Ok. to chyba nie jest problem termostatu.

    0
  • #24 26 Sty 2010 22:12
    Adrian113
    Poziom 13  

    Jak temperatura jest OK to i termostat jest OK :)

    0
  • #25 26 Sty 2010 22:15
    gacek22p
    Poziom 8  

    OK. Dzięki za pomoc poprostu pojadę do mechanika i niech sprawdzi rozrząd.

    0
  • #26 26 Sty 2010 22:17
    Adrian113
    Poziom 13  

    Nie ma za co i życze błahej i taniej usterki .... Pozdrawiam ;)

    0