Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zbyt duże spalanie w BMW E36

gacek22p 26 Jan 2010 21:11 8991 25
  • #1
    gacek22p
    Level 9  
    Witam
    Posiadam od niedawna BMW E36 1.8i z 1994 roku i spalanie przy normalnej jeździe w mieście wynosi ok. 20-30 litrów benzyny na 100 km. Może ktoś pomoże. Co może być przyczyną takiego spalania? Dodam że wszystkie płyny i filtry wymienion a silnik pracuje równo.
  • #2
    Adrian113
    Level 13  
    A czy przypadkiem temperatura silnika nie stoi w miejscu >? Jeśli tak to masz termostat do wymiany :)
  • #3
    gacek22p
    Level 9  
    Właśnie nie termostat jest prawie nowy a silnik się nagrzewa w normalnym czasie.
  • #4
    Adrian113
    Level 13  
    A było robione coś przy rozrządzie ?
  • #5
    gacek22p
    Level 9  
    To wszystko co było robione

    Wym. Łączników stabilizatora
    Wym. Amortyzatorów przód
    Wym. Klocków hamulcowych
    Wym. Tarczy hamulcowej
    Wym. Szczęk hamulcowych tył
    Centralny zamek
    Uszczelnienie silnika z demontażem głowicy
    Regeneracja rozrusznika
    Wym. Uszczelniacza wału
    Wymiana termostatu
    Wymiana paska napędu
    tuleje
  • #6
    Adrian113
    Level 13  
    A jeszcze jedno a nie gubisz czasem paliwa na powrocie ??
  • #7
    gacek22p
    Level 9  
    myślę że nie bo by było coś widać na parkingu.
  • #8
    Adrian113
    Level 13  
    Znaczy się na początku sprawdź czy od samochodu po powrocie do garażu nie czuć paliwem ... jeśli nie to radził bym sprawdzić rozrząd czy aby na pewno jest tak jak powinno być
  • #9
    gacek22p
    Level 9  
    i by chyba było czuć zapach benzyny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A czy jak pojadę na diagnostykę komputerową to powinno wyjść co jest nie tak ?
  • #10
    Adrian113
    Level 13  
    Diagnostyka komputerowa nie zawsze pomaga ... najlepiej udaj się do jakiegoś mechanika żeby sprawdził ci punkty położenia wałka rozrządu a wału ponieważ znajomy sam wymieniał sobie rozrząd nie wiem dokładnie czy przyspieszył czy opóźnił ale w każdym bądź razie dużo palił ale chodził normalnie i po poprawieniu przez mechanika rozrządu wszystko było okey ale nie chce straszyć bo dosyć dużo kilometrów przejechał na przestawionym rozrządzie i po pół roku korbowód wyszedł mu bokiem .... choć był już ustawiony dobrze może nie z tej przyczyny ale w każdym bądź razie silnik wyrzucił....
  • #11
    gacek22p
    Level 9  
    Ale ten mój mechanik nic nie robił przy rozrządzie.
  • #12
    Adrian113
    Level 13  
    A wałek rozrządu jest w głowicy ?? To więc chcący ściągnąć głowice musiał ściągnąć rozrząd .... a niechcący mógł przestawić na wale i górę ustawił wedle znaków a dół został przestawiony i może być problem tego typu.... A nie każdemu chce się sprawdzać po dwa razy czy dobrze złożył ..... A motor działa

    Dodano po 1 [minuty]:

    A gdyby był to diesel a byłby przestawiony to by strasznie hałasował ... a benzyna nie będzie hałasować bo są dosyć duże komory spalania i daleko zawory ...
  • #13
    gacek22p
    Level 9  
    Podjadę do mechanika i niech to sprawdzi.
  • #14
    Adrian113
    Level 13  
    A świece zapłonową jak sie wykręci to jest czarna czy ceglasta / jasna ??
  • #15
    gacek22p
    Level 9  
    A dużo z tym roboty i jaki to może być koszt?

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Swiec nie sprawdzałem.
  • #16
    Adrian113
    Level 13  
    Bo jak są czarne to może być zbyt bogata mieszanka czyli mogą lać wtryski i w ten sposób dostaje się do cylindrów więcej paliwa niż powinno i wzrasta spalanie .... a jak ceglaste to znaczy że jest okey

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://www.allegro.pl/item886550590_bmw_e36_e34_318_wtryski_wtryskiwacze_bydgoszcz.html
    To zależy ;p Co do tego czy dużo roboty z tym ? Nie całą listwę się odkręca i odłącza się przewody elektryczne od wtrysków i zasilające paliwa i powrotu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do tego czy świece się trudno wykręca ? Nie tylko trzeba mieć klucz odpowiedni ....
  • #17
    gacek22p
    Level 9  
    To może najpierw zacząc do diagnostyki kom.
  • #18
    Adrian113
    Level 13  
    Oczywiście ;p i spaliny żeby sprawdzili też ...
  • #19
    gacek22p
    Level 9  
    Jak go kupiłem to były wymieniałem swiece i były z dwiema koncówkami a ja załozyłem z czterema. Czy może byc to powodem
  • #20
    Adrian113
    Level 13  
    Nie to raczej nic nie powoduje ... Tylko te świece dłużej wytrzymają
  • #21
    gacek22p
    Level 9  
    Samochodem się super jeździ tylko te spalanie zaczyna mnie już denerwować
  • #22
    Adrian113
    Level 13  
    Heh to samo mówił mój kolega tylko że on ma 520i tylko w jego przypadku problemem był termostat ... dlatego to pierwsze na myśl mi przyszło :)
  • #23
    gacek22p
    Level 9  
    Ale jak temperatura jest Ok. to chyba nie jest problem termostatu.
  • #24
    Adrian113
    Level 13  
    Jak temperatura jest OK to i termostat jest OK :)
  • #25
    gacek22p
    Level 9  
    OK. Dzięki za pomoc poprostu pojadę do mechanika i niech sprawdzi rozrząd.
  • #26
    Adrian113
    Level 13  
    Nie ma za co i życze błahej i taniej usterki .... Pozdrawiam ;)