Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1,9 Tdi ASV nie jedzie - dziwna przypadłosc.

26 Sty 2010 22:20 6895 24
  • Poziom 12  
    to tak silnik to 1,9 Tdi ASV 110KM

    silnik zachowuje się jak by spadł wąż od IC

    kompletnie nie jedzie i do tego dużo dymu z rury.

    diagnostyka wykazała - różnicę w regulacji ciśnienia turbiny, nie podaje błędu bo juz nie pamiętam ale wszystkie punkty z viki-ross tech tech zostały sprawdzone.

    przepływka z wymaganych 850 ma 400, turbo tak samo nie chce pompować nawet połowy zadanej wartości,

    paliwo jest w 70-80% obcięte,

    co zostało wymienione lub w 100% sprawdzone:

    Wtryski
    pompa
    przepływomierz
    turbina
    wężyki podciśnień
    n75
    kompresja była sprawdzana ale mam zegar tylko do 20b i tyle było na każdym z
    cylindrów
    węże ciśnieniowe turbo>IC>dolot

    i tu nie ma mowy o jakiejkolwiek pomyłce z mojej strony te części sam sprawdzałem lub (wtryski/pompa robił bosch)

    teraz juz sam nie wiem co w aucie jest nie tak - głowica popękana lub ECU?

    podawajcie pomysły bo już ręce po prostu opadają jak człowiek co dzień robi przy tym samym samochodzie a efektów nie widać.....
  • Poziom 23  
    Powiem Ci, ze tak na odległość to bez logów będzie ciężko, wiec jakbyś mógł to takowe zrób. Będziesz potrzebował kogoś z kompem i np. Vag-Com-em.


    Jedyne co mi przychodzi do głowy, a czego nie napisałeś to zawór recyrkulacji spalin - EGR. Jak się nie zamyka to dokładnie by tak było.

    Później jednak dolot: niedrożne przewody lub IC, sterowanie turbiną.
  • Poziom 14  
    riffo napisał:
    to tak silnik to 1,9 Tdi ASV 110KM

    silnik zachowuje się jak by spadł wąż od IC

    kompletnie nie jedzie i do tego dużo dymu z rury.

    diagnostyka wykazała - różnicę w regulacji ciśnienia turbiny, nie podaje błędu bo juz nie pamiętam ale wszystkie punkty z viki-ross tech tech zostały sprawdzone.

    przepływka z wymaganych 850 ma 400, turbo tak samo nie chce pompować nawet połowy zadanej wartości,

    paliwo jest w 70-80% obcięte,

    co zostało wymienione lub w 100% sprawdzone:

    Wtryski
    pompa
    przepływomierz
    turbina
    wężyki podciśnień
    n75
    kompresja była sprawdzana ale mam zegar tylko do 20b i tyle było na każdym z
    cylindrów

    i tu nie ma mowy o jakiejkolwiek pomyłce z mojej strony te części sam sprawdzałem lub (wtryski/pompa robił bosch)

    teraz juz sam nie wiem co w aucie jest nie tak - głowica popękana lub ECU?

    podawajcie pomysły bo już ręce po prostu opadają jak człowiek co dzień robi przy tym samym samochodzie a efektów nie widać.....



    sprawdz polaczenie wezy z IC, ja kiedys zahaczylem podloga o jakies wyboje i wyrwalem IC dymil i nie jechal

    gdyby turbo bylo uszkodzone lub przeplywomierz lub N75 nie dymilby tak mocno
    stawiam na nieszczelnosc ukladu doładowania
  • Poziom 10  
    Jesli chcesz skutecznej pomocy podaj błędy z pamieci komputera to zawsze podstawowa sprawa w diagnostyce diesla ze sterowaniem elektronicznym a póżniej jeśli możesz parametry które pokazuje komputer podczas diagnostyki tzn.temp silnika,ciśnienie doładowania itp. Im więcej tym lepiej to naprowadza na usterkę, ponieważ każdy chce ci pomóc na podstawie twojego opisu a to niestety za mało
  • Poziom 12  
    jestem mechanikiem i posiadam takie coś jak vcds.

    niepotrzebne ci logi bo jak napisałem ile tnie dany element w dynamicznym.

    poza tym to co napisałeś było sprawdzone, egr działa,

    i co najciekawsze jak zwykle w tdi na balacie 150tys. a prawdziwy przebieg to 300tys. i kolektor dolotowy ściągam a tam dziurka jak palec wskazujący, masakrę robi egr w tym silniku.
  • Poziom 34  
    Skoro przepływka podaje tylko 400 mg/skok a została wymieniona to oznacza, iż albo ta wymieniona jest również walnięta albo sygnał od niej nie dociera do ECU i trzeba w wiązce szukać przyczyny.
  • Poziom 12  
    sztomel, tez tak myślałem, ale wymieniłem 3 przepływki - te same numery i ta sama firma.
  • Poziom 14  
    Sztomel napisał:
    Skoro przepływka podaje tylko 400 mg/skok a została wymieniona to oznacza, iż albo ta wymieniona jest również walnięta albo sygnał od niej nie dociera do ECU i trzeba w wiązce szukać przyczyny.


    martwi mnie to kopcenie - przepływka nie powodowałaby kopcenie
  • Poziom 12  
    rojbert dokładnie jak napisałem w 1 poście wszystko wskazuje na dziurę w węzach turbo-IC-kolektor a to niestety było by zbyt proste.
  • Poziom 34  
    Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
  • Poziom 12  
    tylko co najciekawsze chłopak przyjechał po kupnie żeby sprawdzić samochód jakieś pół roku temu i pamiętam ze było wszystko ideał, ten kolektor już musiał być mocno przytkany ale nie wpływał na moc silnika
  • Poziom 14  
    riffo napisał:
    rojbert dokładnie jak napisałem w 1 poście wszystko wskazuje na dziurę w węzach turbo-IC-kolektor a to niestety było by zbyt proste.


    możesz miec dziurę w IC,
    generalnie takie gdybanie i naprawianie samochodu teoretycznie nie ma sensu, trzeba rozebrac i sprawdzic wszystko po kolei jak leci,
  • Poziom 34  
    Olej z odmy i spaliny robią swoje.
  • Poziom 12  
    rojbert chyba jak byś był na tyle kumaty to byś wiedział ze dziura od IC by musiała być wielkości palca

    a nie, nie zauważalne nieszczelności typu pocenie które na pierwszy rzut oka widać z oleju od odmy który robi wielka czarna plamę np. na IC > poza tym pocenie się jest w stanie opanować ECU, i nie mów mi ze jest taka możliwość
  • Poziom 22  
    Zapchany katalizator odepnij wydech i sprawdz parametry .
  • Poziom 12  
    kurcze zapomniałem o tym - wywaliłem kata i jest to samo.
  • Poziom 35  
    faktycznie przepływka mało daje

    napisz czy sprawdzane na stanowisku czy podczas jazdy? i na jaki kolor dymi?

    wyglada na usterke mechaniczna. zawory sie nie otwieraja dostatecznie lub słaba kompresja
    sprawdz to
  • Poziom 22  
    Czujnik cisnienia w kol. ssacym ?? sprawdzony
    faktycznie dziwna przypadlosc ;/ najgorsza robota czas leci kasy nie widac :( .


    A jak jedzie na wypietym przeplywomierzu i jak to sie stalo ze samochod stracil moc ?
  • Poziom 12  
    fuelinyourblood napisał:

    napisz czy sprawdzane na stanowisku czy podczas jazdy? i na jaki kolor dymi?
    lub słaba kompresja


    wtryski i pompa były robione w boschu i mam do nich zaufanie bo to co do tej pory zdiagnozowałem to po naprawie u nich żadnego fuckup`u nie było, a dym jak to dym czarny i to mocny jak cholera, nie widać koloru auta jadąc za samochodem.

    co do kompresji nie mam do 1,9tdi specjalnego przyrządu ale mam samoróbkę z świeca żarowa rozwiercona i podpiętym zegarem do 20b, i zawsze na zegarze mi się kreska opiera o ponad 20b i w tym 1,9 magicznym asv jest tak samo..........
  • Poziom 17  
    Czyszczenie dolotu i zaślepienie EGR na testy. MAP sensor.
  • Poziom 27  
    Jeśli przepływka pokazuje że ma 400-450/r to znaczy że jest sprawna ale recyrkulacja nie działa. Wymagane 850/r oznacza że jest wyłączony EGR programowo (ktoś ruszał soft). Problemu szukałbym gdzie indziej, jak to się stało klientowi, nagle czy po jakiejś naprawie?
  • Poziom 12  
    mam juz ECU nowe tylko musze wgrac nowy program do niego,

    klijet załatwił takiego samego ASV do zczytania programu, zobaczymy czy to cos da, a z tego co wiem to usterka wystapiła z dnia na dzien, zadnej naprawy samochodu nie było.
  • Poziom 12  
    a może zaworek zwrotny paliwa na pompie wtryskowej
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam identyczną sytuacje też asv.
    Wymiana ecu pomogła?
    Pozdro
  • Poziom 12  
    jak dobrze przypominam sobie to przyczyna był dosłownie zgniły komputer sterujący, niestety ibiza z lat 99-02 jest na to narażona,

    po otwarciu kompa nie było co naprawiać, czyścic, myśleć, --- nowy komp i wszystko ok.

    ibi przejściówka i chyba polo z 99-02 ma ten problem, leony octavie itp już maja na środku podszybia kompa i tam na nie nie leci woda ;)