Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Favorit - problemy z ogrzewaniem

kpierek 26 Sty 2010 23:12 3327 8
  • #1 26 Sty 2010 23:12
    kpierek
    Poziom 9  

    Witam wszystkich!
    Otóż problemem jest bardzo słabe ogrzewanie w mojej skodzie (2 zima tym autem) tzn. teraz jak panują te mrozy tzn - 20/25 to na długiej trasie ok 250 km przy optymalnej temp. silnika z nawiewów leci letnie powietrze (przepustnica ustawiona w pozycji max ciepło) tak ze po 2 h godzinach mozna fest zmarznąć. O krótkich odcinkach nie mówie bo nawet silnik za bardzo nie zdazy sie rozgrzac. Nie wiem czy poprostu przy takich temp i na dodatek prędkości ok 90 km/h ogrzewanie nie wyrabia czy to problem nagrzewnicy. Płyn jest i obieg szczelny. A i przewody od nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku sa nie tak cieple jak powinny być (chyba ze mi sie wydaje). W lato wymienialem uszczelke pod glowica i nie iem czy czasem sie nie przytkal obieg w nagrzewnicy albo jakies zapowietrzenie(raczej wykluczam). Myślicie ze tektura przed chłodnice pomoże?? Prosze o rady i ewentualne sugestie. Pozdrawaim

    0 8
  • #2 26 Sty 2010 23:54
    Yaro126
    Poziom 20  

    Wydaje mi się że masz zapowietrzony układ chłodzenia.

    0
  • #3 27 Sty 2010 00:00
    varrior87
    Poziom 18  

    Sprawdź linkę z panelu nawiewu. Lubi się odczepiać od uchwytu i wtedy zawór nie jest całkowicie otwarty. Niestety, aby dostać się do tego trzeba ściągnąć prawą stronę zegarów a potem dostać się do śrub przytrzymujących deskę. Ewentualnie od strony silnika ale to musisz się liczyć z koniecznością wyciągnięcia całego nawiewu. Po prostu sprawdź te dwa przewody co idą obok akumulatora, tamtędy płynie ciepły płyn do nagrzewnicy. Jeśli są jeden jest gorący a drugi nie to znaczy, że zawór nie do końca się otwiera.

    0
  • #4 27 Sty 2010 10:35
    kpierek
    Poziom 9  

    Sprawdzę tylko nie teraz bo boje sie ze mi jakies plastiki popękaja przy demontażu na takich mrozach. Dzieki za Pomoc:)

    0
  • #5 27 Sty 2010 11:46
    Kwasu20
    Poziom 12  

    Równie dobrze możesz mieć uszkodzony termostat silnika (lub jego brak).

    0
  • #6 27 Sty 2010 17:28
    kpierek
    Poziom 9  

    Termostat mam i jest sprawny bo w wakacje wymienialem uszczelke pod głowica i jak "zagotowalem" go w wodzie to sie otwieral ladnie wiec raczej nie to;)

    0
  • #7 30 Sty 2010 13:08
    kpierek
    Poziom 9  

    Sprawdziłem te przewody i oba są na tyle gorące ze wydaje mi sie ze powinno być ok a linka od ogrzewania jest po obu końcach na swoim miejscu. Wiec albo zostaje zapowietrzony układ albo coś z nagrzewnica???

    0
  • #8 08 Kwi 2010 11:59
    mflaku
    Poziom 11  

    Mialem te same problemy i po odpowietrzeniu ukladu, dolaniu plynu chlodniczego i przekreceniu termostatu o 180 stopni, cos pomoglo.

    Mam nowy problem mianowicie, termostat jest otwarty, leci cieple powietrze z dmuchawy a auto po przekazowaniu raz schodzi ze ssania raz nie. Dopiero po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu auta, obroty sa ponizej 1000 czyli bez ssania.

    Co moze byc nie tak ?? termostat czy jakis mechanizm regulujacy zalaczanie i wylaczanie ssania.

    Pozdrawiam

    0
  • #9 08 Kwi 2010 15:12
    kpierek
    Poziom 9  

    Pamiętam że miałem przeboje z gaźnikiem i obrotami. Ja bym sprawdził sprezynę od zaworu w gaźniku czy prawidłowo spełnia swoją funkcję. Czy wraca zapadka od zaworu. Bo skoro piszesz ze termostat otwarty tzn ze silnik gorący i moze spręzynka już ze starosci podatna jest na temperature. Ewentualnie może linka od gazu się zacina (może ze starości). Nie wiem czy to to ale mozna sprawdzic tymbardziej ze wiosna idzie i sprzyja przeglądom.

    0