Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV Golf 4 4x4 co wybrać? Jaki silnik?

LONGER 1983 27 Sty 2010 16:09 10686 10
  • #1 27 Sty 2010 16:09
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    Chcę kupić golfa 4. Mam takiego na oku tylko że ma napęd 4x4 i tak się zastanawiam. Doradzicie? A i jeszcze jedno pytanie jaki silnik jest lepszy Tdi 110KM czy Tdi 115KM, bo słyszałem że te 115 to są jakieś nieudane.

    1 10
  • #2 27 Sty 2010 16:35
    Elektron 125
    Poziom 18  

    Z tego co słyszałem i się orientuje to silniki 110KM są mało awaryjne.

    0
  • #3 27 Sty 2010 20:21
    matiaudio
    Poziom 36  

    TDI ale byle nie 90KM, jest różnica między 90 a 110 i 115 w mocy.
    Ten 115 konny ma wyższy moment obrotowy 285 Nm, a 110 ma 235 Nm.
    Wersja 115 konna była produkowana tylko przez 2 lata z tego co pamiętam.

    0
  • #4 29 Sty 2010 11:45
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    Słyszałem że te 110 są najmniej awaryjne bo 115 troszke szwankuja.

    0
  • #5 08 Lut 2010 21:06
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    A jak jest z tym napędem 4x4 on jest załączany automatycznie, przy poślizgu, czy jakoś inaczej?

    0
  • #6 27 Mar 2010 12:11
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    ok. dzięki

    2
  • #7 27 Mar 2010 15:56
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Weź tego 110 koni, bedzie optymalnie to jeździło. Tam naped jest rozdzielany procentowo na osie ( patrz dane internet ) i jest stały.

    Dobrze zbiera sie też 2.8 V6 :D ( LPG wrzucasz i masz podobne koszta utrzymania co tego diesla )

    0
  • #8 01 Kwi 2010 16:23
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    Jakie podobne koszty??????????? Chyba żartujesz

    0
  • #9 02 Kwi 2010 11:09
    Misiek3city
    Poziom 1  

    Karolo - bzdury piszecie kolego.
    Golf IV ma napęd ze sprzęgłem typu haldex gdzie tylne koła dołączane są w przypadku uślizgu kół przednich. Więc stały napęd ma jedynie przednia oś.
    Miedzy silnikami 110 a 115 konnymi jest jedna zasadnicza różnica.
    Silniki 110 konne (oznaczenie AFN, AVG, AHF) w większości są na pompie wtryskowej, silnik 115 konny (AJM, AUY) to już pompowtrysk.
    Róznica w kosztach eksploatacji dośc znaczna na niekorzyśc pompowtrysku.
    A te 5 KM to żadna różnica.
    Szukaj 110 dłużej Ci posłuży, a jeżeli nie przejmujesz się kosztami paliwa to patrz na benzynową wersje v6 (w standardzie wszystkie miały napęd 4motion) ewentualnie na wersję z silnikiem 1.8 T.

    0
  • #10 03 Kwi 2010 16:10
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Masz racje kolego, przy edycji postu ucięło mi część tekstu - mój błąd ;)

    1
  • #11 11 Sty 2012 21:39
    LONGER 1983
    Poziom 10  

    W końcu kupiłem Seata Leona 1,9 TDi 130 kucy, zrezygnowałem z 4x4 bo spala litr więcej niż normalny. A Leon wychodzi mnie 6l

    0