Witajcie,
Moja Corsinka ma 90 000, z czego 40 000 tysięcy zrobiłem na gazie. Mam z tą bestyjką od jakiegoś czasu problemy w rozwiązaniu których może będzie w stanie pomóc.
1. Od dłuższego czasu, z początku sporadycznie pojawił się problem, że gdy zapalam zimny silnik(np. rano) to tuż po zapaleniu, dopóki się trochę nie zagrzeje (2-4 minuty) bardzo nie równo pracuje (jakby palił na dwa gary, albo jeden
), szarpie i gaśnie. Jedyny sposób to trzymać go delikatnie na gazie aby obroty były na poziomie 1200-1600 obrotów. Obecnie zdarza się to nagminnie 4 na 5 dni w tygodniu.
Byłem z tym w warsztacie, diagnoza przepływomierz. Wymiany dokonałem 2 tygodnie temu(na Bosha), ale wymiana niewiele pomogła (2 dni było jakby lepiej - ale i cieplej na dworze, a jak pisałem usterka i wcześnie potrafiła się nie pojawić). Po przełożeniu starego było tak samo, obecnie z powrotem jest nówka
2. Od niedawna (od 3 dni ) obserwuję inny problem, który nadarzył mi się 3 krotnie. A mianowicie jak stoję- przy ruszaniu (na gazie i benzynie) potrafi mi zamigać Check Engine(helikopter) i auto wtedy totalnie przymula(jakby tryb awaryjny) do jego ponownego uruchomienia. Czasem sytuacja powtarza się 2-3 razy z rzędu. Fakt jest zimno (-15 - -20), ale dla sprawnego auta nie powinno być problemu.
Dziś zczytałem błędy z komputera( opisy z netu):
P0300 Nieaktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
P0302 Nieaktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
P0301 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów
P0130 Nieaktywny
( 8 ) <Nieznany błąd>
Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?
P0300 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
P0302 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
P0303 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
Wcześniej innymi autami zrobiłem kilkakrotnie więcej km ( na LPG również) i nie spotkałem się z takowymi problemami.
Zarówno w 1. jak i w 2. przypadku z chęcią wyeliminuje usterki i zapłacę swoje, ale nie chcę sytuacji w której wymieniam dobre części (wg mnie przepływka była OK) i tym samym wyrzucam kasę. Jasne auto ma byś sprawne i jeśli coś jest zepsute to nawet jeśli kosztuje 2 000 to uważam, że trzeba to wymienić.
W związku z tym proszę o info(cypher-ghost@o2.pl) o jakimś dobrym diagnoście-elektryku z wrocławia/okolic, który znajdzie problem i go zlikwiduje, a nie na ślepo będzie wymieniał części.
Może ktoś z Was miał takie usterki i udało mu się je wyeliminować, proszę o info co było problemem.
Jak mi sie uda naprawić te problemy to z pewnością napiszę.
Moja Corsinka ma 90 000, z czego 40 000 tysięcy zrobiłem na gazie. Mam z tą bestyjką od jakiegoś czasu problemy w rozwiązaniu których może będzie w stanie pomóc.
1. Od dłuższego czasu, z początku sporadycznie pojawił się problem, że gdy zapalam zimny silnik(np. rano) to tuż po zapaleniu, dopóki się trochę nie zagrzeje (2-4 minuty) bardzo nie równo pracuje (jakby palił na dwa gary, albo jeden

Byłem z tym w warsztacie, diagnoza przepływomierz. Wymiany dokonałem 2 tygodnie temu(na Bosha), ale wymiana niewiele pomogła (2 dni było jakby lepiej - ale i cieplej na dworze, a jak pisałem usterka i wcześnie potrafiła się nie pojawić). Po przełożeniu starego było tak samo, obecnie z powrotem jest nówka
2. Od niedawna (od 3 dni ) obserwuję inny problem, który nadarzył mi się 3 krotnie. A mianowicie jak stoję- przy ruszaniu (na gazie i benzynie) potrafi mi zamigać Check Engine(helikopter) i auto wtedy totalnie przymula(jakby tryb awaryjny) do jego ponownego uruchomienia. Czasem sytuacja powtarza się 2-3 razy z rzędu. Fakt jest zimno (-15 - -20), ale dla sprawnego auta nie powinno być problemu.
Dziś zczytałem błędy z komputera( opisy z netu):
P0300 Nieaktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
P0302 Nieaktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
P0301 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów
P0130 Nieaktywny
( 8 ) <Nieznany błąd>
Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?
P0300 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
P0302 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
P0303 Chwilowy
( 1 ) <Nieznany błąd>
Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
Wcześniej innymi autami zrobiłem kilkakrotnie więcej km ( na LPG również) i nie spotkałem się z takowymi problemami.
Zarówno w 1. jak i w 2. przypadku z chęcią wyeliminuje usterki i zapłacę swoje, ale nie chcę sytuacji w której wymieniam dobre części (wg mnie przepływka była OK) i tym samym wyrzucam kasę. Jasne auto ma byś sprawne i jeśli coś jest zepsute to nawet jeśli kosztuje 2 000 to uważam, że trzeba to wymienić.
W związku z tym proszę o info(cypher-ghost@o2.pl) o jakimś dobrym diagnoście-elektryku z wrocławia/okolic, który znajdzie problem i go zlikwiduje, a nie na ślepo będzie wymieniał części.
Może ktoś z Was miał takie usterki i udało mu się je wyeliminować, proszę o info co było problemem.
Jak mi sie uda naprawić te problemy to z pewnością napiszę.