Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF II 1.3 gaśnie na ciepłym silniku

systemowe 27 Sty 2010 19:38 4370 5
  • #1 27 Sty 2010 19:38
    systemowe
    Poziom 2  

    Witam. Jestem posiadaczem golfa II 1.3 na pełnym wtrysku, rocznik 1991. Mam problem z moim autkiem i niestety żaden mechanik nie potrafi konkretnie powiedzieć co może być przyczyną. Więc do rzeczy: Auto odpala bez żadnych problemów (nawet przy -20 stopniach). Wszystko jest ok dopóki nie przejadę około 10 km. Stając gdzieś na skrzyżowaniu zaczynają falować obroty i żarzyć kontrolki, po czym po chwili gaśnie. Odpala bez problemu,ale trzeba wtedy trzymać auto na gazie-inaczej momentalnie zgaśnie. Aha-zauważyłem też że w trakcie hamowania gaśnie od razu. Gdzie szukać usterki? Proszę o pomoc :(

    0 5
  • #2 28 Sty 2010 22:06
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    sprawdź czujnik temperatury (4 piny)

    0
  • #3 31 Sty 2010 10:53
    systemowe
    Poziom 2  

    Też właśnie ktoś mi podpowiedział o czujniku temperatury. U mnie są 2 czujniki : czarny i niebieski (2 pinowe). Tylko który jest który? :) Nie mogę za bardzo sprawdzić gdyż wskazówka kontrolki temp nie działa odkąd jestem posiadaczem tego samochodu :/

    0
  • #4 31 Sty 2010 11:43
    kwok
    Poziom 39  

    czujnik niebieski
    sprawdź szczelność odmy
    sprawdź działanie sondy
    nagrzany silnik powinien mieć obroty 1000 +/- 50 rpm (ustawia się śrubką w dołku w korpusie przepustnic NIE MAJSTROWAĆ PRZY OŚKACH PRZEPUSTNIC
    sprawdź działanie przepływki
    sprawdź styk biegu jałowego/max otwarcia przepustnicy

    najpierw zacznij od odmy i ustawienia obrotów

    0
  • #5 31 Sty 2010 13:45
    wojtula46
    Poziom 2  

    Czujnik niebieski daje sygnał do komputera ( ECU ) ma wpływ na obroty silnika. Można sprawdzić jego rezystancję w zależności od temperatury.

    0 st.C ..............5 - 7,5 k ohm
    +20 st.C...........2 - 3 k ohm
    +40 st.C...........1 - 1,5 k ohm
    +60 st.C...........0,5 - 0,7 k ohm
    +80 st.C...........0,28 - 0,38 k ohm
    +100 st.C..........0,18 - 0,22 k ohm

    Czujnik czarny nie ma wpływu na obroty silnika, daje sygnał do wskaźnika temp. i kontrolki temp.

    0
  • #6 08 Mar 2010 21:31
    tegez1
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów. Chciałem odgrzać ten temat i zadać pytanie jakie napięcia powinny być na wtyczkach do czujników? U mnie na niebieskim jest około 5V a na czarnym 10V ,a po włączeniu świateł ponad 12V. Wydaje mi się że odczyt na czarnym jest nieprawidłowy. Proszę o odpowiedź.

    0