Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[A6 C6] nierówne wolne obroty

norweg1 28 Jan 2010 00:26 5829 10
  • #1
    norweg1
    Level 10  
    [A6 C6] nierówne wolne obroty


    --------------------------------------------------------------------------------

    Witam forumowiczów,

    Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu ślicznej A6 C6 2006r. z silnikiem 2.0TDI 140 KM.
    Nie wiem czy to nie moja nadwrażliwość ale mam pewne wątpliwości co do pracy silnika.
    Oto objawy:

    1. Na wolnych obrotach silnik ma wyczuwalne wibracje a obroty pływają pomiędzy 800 a 1000obr/min,
    2. Wydaje mi się, ze czasem traci moc i nie przyspiesza tak jak powinien,
    3. Bez biegu gdy staram się go przegazować bywa (nie zawsze), że nie da się przekroczyć 3000 obr/min po czym za chwile mu przechodzi i kręci się normalnie.



    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze ze serwis nic nie znalazl , brak jakich kolwiek blendów w kompie
  • #2
    MRCZ
    Level 17  
    Zakładając, że masz zmieniony filtr paliwa i powietrza bo to podstawa, możesz mieć powietrze w paliwie. Możliwości to: synchronizacja wałka rozrządu, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, pompowtryskiwacze - vag błędu nie pokaże w przypadku niedomagań lub uszkodzenia wyżej wymienionych, ale idzie wszystko sprawdzić w diagnozie statycznej i dynamicznej.
  • #3
    Piasek80
    Level 30  
    Dobry preparat do czyszczenia dieslowskiego układu wtryskowego w zbiornik (coś z oferty Liqui Moly) i z 50 km ognia na autostradzie pomoże.
    Sprawdzane empirycznie :)
  • #4
    MRCZ
    Level 17  
    Znam przypadki, że po tych preparatach w dzisiejszych warunkach jeszcze gorzeje się dzieje :) w stylu - "dolałem uszlachetniacza przejechałem kilkadziesiąt kilometrów zgasiłem auto i już nie mogę odpalić" :)
  • #5
    Piasek80
    Level 30  
    Dziwne przypadki znasz...
    Ja żadnego takiego nie odnotowałem...
    Poza tym jak napisałem - nie uszlachetniacz - a dodatek czyszczący.
  • #6
    MRCZ
    Level 17  
    Piasek80, nie kwestionuje tego co napisałeś, całkiem możliwe, że pomoże. Przypadek który przytoczyłem dotyczy nawet tego samego auta i silnika, który przytoczył kolega rozpoczynający wątek, ale on o ile pamiętam dodał uszlachetniacza i wytrąciła się parfina...
  • #7
    norweg1
    Level 10  
    wszystko wymienione filtru oleje rozrzad wtryski sa ok bo byly juz sprawdzone bylem juz w kilku miejscach na kompie i bylo wszystko sprawdzane co jest mozliwe i lipa nic nie wykazalo wszysko w normie
  • #8
    tkoziol

    Level 19  
    nastawnik do roboty napisz
  • #9
    norweg1
    Level 10  
    a co to jest i kto to moze zrobic
  • #10
    Piasek80
    Level 30  
    Nastawnik w pompowtryskach ??
    Gdzie to jest ?
  • #11
    Sztomel
    Level 34  
    tkoziol wrote:
    nastawnik do roboty napisz


    nastawnik w silniku 2.0 TDI, życzę powodzenia w jego szukaniu ;)
    raczej proponuję zrobić przegląd wskazań czujników temperatury oraz logi z turbodoładowania czyli grupę 011 w 01 Engine logować Vagiem z wciśniętym do podłogi na maxa pedałem gazu na 3 lub 4 biegu od obrotów 1500 i tak trzymanym aż do osiągnięcia 4000 RPM i wkleić wynik tych logów, jeśli będzie przeładowanie - czyli wartość ciśnienia rzeczywista będzie znacznie odbiegać od tej zadanej to turbosprężarka do demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii łopatek -Ci w Skandynawii są ciut bardziej kumaci niż Ci z Engeland więc powinni zajarzyć o co biega - zwłaszcza jeśli moc silnika powraca po jego wyłączeniu i ponownym odpaleniu.