Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 1.5DCI Clio II 2002r. kolizyjny czy bezkolizyjny

28 Sty 2010 15:28 12716 13
  • Poziom 20  
    Witam.
    Mam taki problem ponieważ poluzował sie pasek rozrządu z winy napinacza coś zaczoło szumieć i samochód zgasł nie da sie przekrecić rozrusznikiem napinacz i pasek rozrządu już zdjęty tylko muszę wiedzieć na 100% czy silnik jest kolizyjny czy nie bo nie opłaca sie zakładac napinacza i paska jak zaraz trzeba będzie ściągać a tak od razu można by było zdjąc głowicę z drugiej strony zdejmować na darmo głowicę a okaże się bezkolizyjny.Tak więc czy ten silnik jest kolizyjny czy nie potrzebuje 100% pewnej odpowiedzi.Proszę o pomoc!!!
  • Poziom 42  
    Praktycznie już brak silników bezkolizyjnych
  • Moderator Samochody
    Pokaż mi jakikolwiek bezkolizyjny diesel na tym świecie, zwłaszcza 16zaworowy
    Targaj głowię, szkoda czasu na kleparnię w klawiaturę
  • Poziom 20  
    No mówi się trudno trzeba przygotować się na koszty a możecie mi w przybliżeniu powiedzieć co ile może kosztować i jakie uszkodzenia silnik był na małych obrotach.ten silnik jest 8-zaworowy
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zależy w jakiej pozycji w danej chwili się co w silniku znajdowało.
    Koszty od 0zł do nowego silnika. Nikt nic nie powie dopóki nie zobaczy uszkodzeń.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nooo, w denku tłoka
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
  • Poziom 20  
    Tyle samo czyli 1,5tyś powiedział mój mechanik, pasek sie poluzował z tego powodu że tydzień przed zamarzł płyn(woda) w całym układzie po roztopieniu wszytko było niby ok ale niestety lód w pompie wodnej zrobił swoje.
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Wątpie żeby brykła lodu po uruchomieniu i silnika wpadła na łopaki i przyblokowała pasek. Ktos był geniuszem że zostawił auto z wodą na zime. :)
  • Poziom 20  
    Cudem silnikowi sie nic nie stało pewnie dzięki temu ze był na małych obrotach, głowica do wymiany wygięty wałek rozrządu i zawory na tłokach tylko mikroskopijene wgniecenia.
    Silnik 1.5DCI Clio II 2002r. kolizyjny czy bezkolizyjny
    Głowice chodza po ok 400zł znalazłem ogłoszenie za 450zł kompletna używana tylko jaki jest % szans że będzie dobra jezeli chciałbym naprawiać ta głowice to koszt będzie wielokrotnie wiekszy za sam wałek rozrządu trzeba zapłacic 750zł
  • Poziom 33  
    Witam, moim zdaniem to obejrzyj ja tylko wzrokowo.... i zamontuj.Ewentualnie tylko na płaskoszlif zeby miec pewnosc ze uszczelka bedzie trzymac. Bi inaczej tylko koszty... szlifowanie zaworów i gniazd itp. Przy okazji zauwazysz ze tłoki luzne,wzery na bloku itp.Zakładasz taką jak kupisz-zaplacisz 450+ uszczelka.Malo ryzykujesz.W najgorszym przypadku zdemontujesz i wtedy do poprawienia ..... Inaczej nazbierasz 1200zlw remoncie zanim ją zamontujesz....Przy obecnej wartosci takich aut trzeba liczyc....
  • Poziom 20  
    Tamta głowica sie całkiem nie nadaje wszystkie zawory krzywe w tym wałek rozrządu.Jak założę nowa głowice to napisze jaks sie sprawuje tylko gdzeies wyczytałem ze silnik ze zmienioną głowica nigdy nie bedzie już taki sprawny jak był kiedyś,a jeszcze zobaczyłem że w turbinie i w rurze wydechowej pełno ropy więc rozrząd jakiiś czas przed nawalał.