Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 - 1,9 TDi/110 KM - AFN - 1998 kombi moduł komfortu

eservice 28 Sty 2010 21:37 8907 6
  • #1 28 Sty 2010 21:37
    eservice
    Poziom 10  

    auto jak w temacie. temat pewnie niejednokrotnie powielany, ale proszę o pomoc. według mnie to uszkodzony moduł komfortu (proszę o opinie). Wszystko zaczęło się dzisiaj, jak odpuściły mrozy.
    ZAUWAŻONE USTERKI :
    - nie działa podświetlenie wnętrza (ani na środku, ani z tyłu u pasażerów),
    - centralny zamek nie rygluje się podwójnie (zamykam go z dodatkowego alarmu, bo fabryczny chyba nie działa (nie zapala się dioda w drzwiach kierowcy)
    - centralny nie zamyka się wcale w klapie bagażnika
    - nie ma podświetlenia "pod drzwiami"
    - sygnał pozostawionych włączonych świateł drogowych działa przy wyjętym ze stacyjki kluczyku nawet przy zamkniętych drzwiach (wcześniej tylko przy otwartych)
    - przy zamykaniu auta "dodatkowym" alarmem już sam on sygnalizuje "pipkaniem" , że coś jest nie tak, ale drzwi zamyka
    - nie działa domykanie szyb z pilota jak też przez przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy czy pasażera
    - po zamknięciu auta alarmem pozostają włączone (podświetlone) guziki do otwierania szyb w drzwiach >>> czy może to rozładować akumulator ? dużo prądu ciągnie ?

    to wszystkie usterki, które dzisiaj zauważyłem.

    może ktoś pomoże ?

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Sty 2010 21:56
    auto blysk serwis
    Poziom 11  

    Za wszystkie wypisane usterki odpowiada moduł komfortu.Przetestuj go jeszcze sprzętem diagnostycznym i zrób test elementów wykonawczych a wszystkiego się dowiesz.Jest też możliwość że poluzował się wtyk od modułu ale tego się dowiesz jak np.vag nie nawiąże komunikacji ze sterownikiem.Na początek tyle sprawdź i napisz

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Sty 2010 22:19
    rnb_bolii
    Poziom 33  

    Witam. Proponuję jeszcze dostać się do modułu i sprawdzić wtyczkę, luty poprawić, osuszyć płytkę. No chyba że kolega już to zrobił. Pozdrawiam.

    0
  • #4 28 Sty 2010 22:30
    dugi.1985
    Poziom 20  

    Według mnie kolejny raz pogniła instalacja modułu komfortu. Pooglądaj dokładnie instalacje pod dywanikiem. I polecam stosować gumowe dywaniki na zimę i welurowe na lato. Instalacja gnije w miejscu łączenia plusa zasilającego i przewodów masowych. Kilkanaście cm od puchy z modułem komfortu. Trzeba tylko odizolować z parcianki wiązkę i poszarpać przewodami które są łączone w fabryczne tulejki zgrzewalne.

    1
  • #5 28 Sty 2010 22:36
    eservice
    Poziom 10  

    dzięki za szybkie odpowiedzi. elektryk dzisiaj podpinał się pod niego jakimś pomarańczowym małym skanerkiem z wymiennymi płytkami, ale z modułem komfortu połączyć się nie mógł. Miał tam zamiast mod. komf. opcję centralny zamek i i tak nic nie udało mu się zrobić. Powiedział, że korzysta z wersji zgodnej z VAG 1,5,1. Ja mam do dyspozycji kabel i Polski VAG 2,5 i postaram się to sprawdzić jutro. Jeśli okaże się, że to faktycznie moduł komfortu, to czy da się to jakoś profilaktycznie odpiąć, żeby mi się szyby same nie pootwierały ( bo słyszałem o takich sytuacjach) ? Poza tym co z tymi guzikami od opuszczania szyb ? Sprawdziłem, że na wyłączonym silniku są one podświetlone i opuszczanie szyb działa. Ma to jakieś znaczenie ? Dużo żre prądu ? co z akumulatorem ? jakieś zwarcie się nie zrobi ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    dugi.1985 napisał:
    Według mnie kolejny raz pogniła instalacja modułu komfortu. Pooglądaj dokładnie instalacje pod dywanikiem. I polecam stosować gumowe dywaniki na zimę i welurowe na lato. Instalacja gnije w miejscu łączenia plusa zasilającego i przewodów masowych. Kilkanaście cm od puchy z modułem komfortu. Trzeba tylko odizolować z parcianki wiązkę i poszarpać przewodami które są łączone w fabryczne tulejki zgrzewalne.

    Dywaniki gumowe mam, ale auta używam od pół roku i - z tego co widziałem jak kupowałem - wcześniej ich nie było.... od której strony rozpocząć szarpanie dywanu z podłogi, żeby dostać się do modułu komfortu ? trzeba demontować fotel kierowcy ? jeśli tak, to cze jest gdzieś tam kabel od poduszki pow., który trzeba odpinać (mam poduszkę w fotelu kierowcy). Znajdę gdzieś fotki z "dogrzebywaniem się" do modułu komfortu ?

    0
  • #6 28 Sty 2010 22:53
    rnb_bolii
    Poziom 33  

    Moduł znajduje się pod dywanikiem kierowcy w dużej puszce, przed siedzeniem. Nie trzeba demontować siedzenia.

    0
  • #7 29 Sty 2010 12:30
    eservice
    Poziom 10  

    a więc tak, zanim zacząłem dobierać się do modułu komfortu wyjąłem mały bezpiecznik 10A nr 14 odpowiedzialny za podnoszenie szyb. Po ponownym jego włożeniu wszystko działa jakby dopiero z fabryki wyjechało. Oczywiście potem pokasowałem błędy. Na razie (od 3 godzin) jest OK, ale podejrzewam, że moduł z czasem będzie do wymiany. Czy przy szukaniu takowego wystarczy mi numer, który zczytałem VAGiem ? J0959799J ?
    z góry dzięki za dalsze podpowiedzi.

    0