Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IBM ThinkPad T41 - ciemność na matrycy po włączeniu

29 Sty 2010 15:39 4025 11
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie
    Proszę o wyrozumiałość, jestem miłośnikiem-amatorem elektroniki, nie inżynierem ;)

Jak w temacie... Problem powstał po zwarciu, które powstało przy wsuwaniu kabla USB. Laptop się wyłączył i już nie wstał. PO wciśnięciu przycisku Power laptop się włącza ale nie uruchamia, tzn. działają wszystkie diody, włącza się wentylator (który pracuje cały czas), ładowanie baterii bez zarzutu (choć ta nadaje się jedynie do recyclingu), ale nic nie wyświetla się na ekranie. Słychać tylko kod sygnałowy> 1 krótki /pauza/ 3 krótkie /pauza/ 3 krótkie /pauza/ 1 krótki. w/g tabeli kodów producenta problem z pamięcią lub płytą główną:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46018.html

Pamięć RAM można wykluczyć. Sprawdzałem kości na innym laptopie (działają), z resztą bez wpiętej pamięci otrzymuję ten sam kod.
    Staje się jasne że problem leży po stronie płyty głównej...

I teraz pytanie do fachowców. Gdzie szukać przyczyny? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK. Napięcia na płycie nie wzbudzają podejrzeń (na oko, nie mam szczegółowego schematu). Na wejściu mam 16V, na BIOS przychodzi napięcie 5V i 3V ale w okolicy kości BIOS znalazłem punkt o napięciu 24V (nie wiem czy to prawidłowa wartość). Nie mniej jednak BIOS jest raczej w porządku> odczytałem z niego dane w celu wyciągniecia hasła fabrycznego. Na monitorze zewnętrznym też nic nie widać. Nie sądzę żeby przez zwarcie na USB uszkodziła się grafika. Procesor też jest OK.

Bardzo proszę o pomoc bo to moje jedyne narzędzie do pracy, na dodatek sprzęt naprawdę wysokiej klasy więc wart naprawy.
  • Poziom 14