Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz z Peugeot 605 (rocznik ok 1992) do CC 700

Snorky 29 Jan 2010 15:59 2737 11
  • #1
    Snorky
    Level 10  
    Witam

    Mam pytanie. Czy jest możliwość wykorzystania obrotomierza z w/w Peugeot'a 605 ( rocznik między 1992 - 1996 ), w którym był silnik Diesel'a. Jest to obrotomierz firmy Jaeger Veglia. Do obrotomierza wchodzą 4 kable. Z tego co wiem, to w obrotomierzach Diesel'owskich wchodzą:
    - +12V,
    - masa,
    - sygnał z cewki
    - sygnał z alternatora.

    Da się to w jakiś normalny sposób wykorzystać do cieniaska? Z tego co już zdążyłem zauważyć to, gdy do pierwszego pinu podepnę +12V a do drugiego masę to wskazówka wychyla się na ok 2750 obrotów.



    Poniżej załączam zdjęcia:

    Obrotomierz z Peugeot 605 (rocznik ok 1992) do CC 700 Obrotomierz z Peugeot 605 (rocznik ok 1992) do CC 700 Obrotomierz z Peugeot 605 (rocznik ok 1992) do CC 700

    Może zdjęcia pomogą.

    Czekam na pomysły, o które bardzo proszę.
  • Helpful post
    #2
    varrior87
    Level 18  
    Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej!
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1445427.html
  • #3
    Snorky
    Level 10  
    Dziękuję Ci bardzo za pomoc.

    Czyli rozumiem, że wystarczy podpiąc pierwszy pin pod wyjście alternatora, a drugi do masy. Wtedy będzie wszystko działało poprawnie i zostanie tylko kwestia skalibrowania? Jeśli tak to super.

    Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

    P.S.: Ciekawie wygląda ten obrotek w Uno :D
  • #4
    varrior87
    Level 18  
    Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla. Potem to już kwestia kalibracji. Nie zapomnij aby podpiąć zasilanie obrotomierza po stacyjce (najlepiej z tablicy zegarów) bo inaczej możesz sobie rozładować akumulator. Pozdrawiam
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    varrior87
    Level 18  
    To w takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd i proszę o skasowanie moich wypowiedzi jeśli są niepotrzebne.
  • #7
    Snorky
    Level 10  
    georgesgr:

    To masz jakiś pomysł jak to podpiąć w Cieniasie ? Z tego co wiem to jest układ zliczający obroty na wale korbowym, z którego wyjście idzie na układ zapłonowy.

    varrior87:

    Nic się nie stało. Rzeczą ludzką jest błądzić. :D
    Masz gdzieś schemat ideowy jak podpięłeś ten obrotomierz z Oriona (diesel) do Uno? Bo z tego co opisałeś to działa i to dobrze działa.
  • #8
    varrior87
    Level 18  
    Niepotrzebny jest schemat. Z obrotomierza wychodzą 3 przewody:
    -masa
    -zasilanie
    -sygnał.
    Zasilanie i masę najlepiej podpiąć pod zegary (są zasilane po stacyjce), a przewód sygnałowy przeciągnąć do komory silnika i podpiąć w alternator przed mostek prostowniczy.
  • #9
    Snorky
    Level 10  
    Hmm... Z tego wychodzą 4 i dlatego się zastanawiam jak to podpiąć.

    Do tego nie mam pojęcia co pod które wejście, bo nie miałem możliwości zobaczenia jak to było standardowo podpięte. Stąd wszelkie problemy...
  • #10
    varrior87
    Level 18  
    Wymontowałem mój obrotomierz z całej deski więc łącznie z zegarami. Tak doszedłem gdzie co i jak. Może załóż nowego posta lub zapytaj kogoś co ma być podpięte do tych 4 kabli. Pozdrawiam.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Snorky
    Level 10  
    Jest to obrotomierz z Diesel'a, bo nawet na samej tablicy były wskaźniki od np grzania świec. Do tego widziałem samochód, z którego były te zegary wyciągane i był to Diesel. Zegary tak się składa, że mam, ale problemem jest to, że obrotomierz był do reszty wskaźników przykręcony, ale zasilanie miał z innego miejsca ( nie szło z zasilania pozostałych zegarów ). Do tego sam "silnik" ma 4 nóżki, ale nie mam pewności czy to czegoś dowodzi. Na płytce są 4 wejścia.
    Co do przeskalowania to jeżeli sam obrotek będzie działał to już coś pokombinuje aby go przeskalować.