Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes E "Okularnik" - Problem z zapłonem

M4rc!n~ 29 Jan 2010 17:04 3903 9
  • #1
    M4rc!n~
    Level 10  
    Witam.
    Mam dość poważny problem z w/w samochodem.
    Nie można go odpalić.
    Kluczyk w układzie otwiera centralny zamek, ale w rzeczywistości nie zostaje on otwarty. Przekręcanie kluczyka nie daje żadnej reakcji.
    Gdyby ktoś zbił szybę i próbował odpalić na krótko to migają diody w lusterku.
    Pomocy!
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    M4rc!n~
    Level 10  
    Tak, diesel.
  • Helpful post
    #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Jaki masz kluczyk? Scyzoryk czy rybkę?
    Rybki lubią się rozprogramować nawet przy skanerze w markecie.

    Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to dochodzi plus na fioletowy przewód w kasecie ze sterownikami,z przodu pod maską po stronie pasażera,pierwsza obudowa z bezpiecznikami.
    Ten test odpowie,czy wine za taki stan ponosi okablowanie,stacyjka,czy wina leży po stronie rozrusznika?
    Później skrzynia na P i podłącz +12 V na fioletowy przewód.
    Jeżeli rozrusznik zakręci - masz podpowiedź gdzie dalej szukać przyczyny.
    Pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem masz pozycjoner lewarka.
    Sprawdź czy na N rozrusznik też nie kręci?
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Tajemniczy
    Motronic wrote:
    Nie jest to wina rozprogramowania.

    Motronic wrote:
    Niech zgadnę-diesel? Stara sprawa, 20 min roboty.


    Ideą tego forum jest pomoc w rozwiązywaniu problemów!
    Chyba mnie myli mój wzrok!
    W opisie funkcji pełnionej przez użytkownika Motronic widzę: Moderator Elektronika Samochodowa i takie posty!
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Pomoc w tym temacie nie jest trudna.
    Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy.
    Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania.
    Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników.
    Świece żarowe : sprawdzić zasilanie przekaźnika świec,może być ścieżka wewnątrz niego upalona np.Nie posiada on żadnego zabezpieczenia na wypadek zwarcia świecy żarowej.
    Świece żarowe można na szybko pomierzyć amperomierzem,po wypięciu wtyczki zasilać poszczególne piny wiązki idącej do silnika, pobór w okolicy 28 A lub zasilać poprzez szeregowo wpiętą żarówkę,jeśli żarówka świeci to świeca powinna być dobra. Jak ma zwarcie niestety też świeci.

    Uważam, że bez względu na poziom zadanego pytania
    M4rc!n~ wrote:
    Witam.
    (...)Nie można go odpalić(...)
    - warto pomagać.
    Być może odpowiedzi przeczyta ktoś inny, komu przydadzą się te informacje.
  • #9
    M4rc!n~
    Level 10  
    Chyba rozwiązane, narazie nie zamykać - muszę dobrze sprawdzić.