Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.9 diesel obrotomierz

fragli86 29 Jan 2010 19:46 7538 16
  • #1
    fragli86
    Level 14  
    Czytałem dużo na "Elektrodzie" o montażu obrotomierza z poloneza benzynowego do diesla i sam już niewiem co robię źle, że mój obrotomierz jednak nie działa. W silniku mam czujnik halla z którego wychodzą 3 piny podpisane kolejno 1,2 i 3. Wyczytałem że należy pin 1 podłączyć jako impuls, a 2i 3 pin podłączyć razem tak jak na fotce (z lewej strony 2 i 3 pin, a z prawej 1 pin). Według tego podłączenia mój obrotomierz nie działa. Polonez 1.9 diesel obrotomierz

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z drugiej strony czytałem że można podłączyć ten pin co jest na fotce z prawej strony do wyjścia "W" alternatora. Jednak u mnie ciężko jest wyciągnąć alternator a musiałbym to zrobić żeby olutować to wyjście "W". I jescze nie mam pewności czy to by działało
  • #2
    pawel16150
    Level 30  
    Powinno działać od alternatora.
  • #3
    fragli86
    Level 14  
    Ale czy z aternatora będzie dobrze wskazywał obroty?
  • #5
    fragli86
    Level 14  
    Więc będę musiał jakoś wyciągnąć alternator i zrobić wyjście "W" chyba że ma ktoś jeszcze podpowiedź czemu nie działa z czujnika wału. Swoją drogą chciałem znaleźć schemat do poloneza trucka plusa gdzie jest orginalnie obrotomierz ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego schematu.
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    fragli86 wrote:
    Więc będę musiał jakoś wyciągnąć alternator i zrobić wyjście "W" chyba że ma ktoś jeszcze podpowiedź czemu nie działa z czujnika wału. Swoją drogą chciałem znaleźć schemat do poloneza trucka plusa gdzie jest orginalnie obrotomierz ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego schematu.

    Ustawiałeś czujnik?Jest duży jak na czujnik zapas
  • #7
    fragli86
    Level 14  
    A jak ustawić czujnik bo nie kumam
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Obrotomierz masz od benzyniaka , a chcesz p[odłączać do wyjścia W alternatora ? Nic z tego nie będzie , bedzie wskazywał cuda.
  • #9
    kolam56
    Level 11  
    Witam.W "SZUKAJ" wpisz-"obrotomierz do diesla".Na wyswietlonej stronie znajdź post autorstwa "Dogma"i na tym poście znajdziesz rysunek tego co szukasz ,którego autorem jest KOOPERATOR z BARTOSZYC.Taki obrotomierz pracuje w moim polonezie.Przy okazji pozdrowienia dla KOOPERATORA.
    Napisz czy znalazłeś.Pozdrawiam
  • #10
    fragli86
    Level 14  
    Dzięki znalazłem temat, przeczytałem i teraz się zastanawiam czy mógłbym zastosować oryginalny czujnik wału z tego silnika i podłączyć go tak jak w schemacie
  • #11
    kolam56
    Level 11  
    Witam.Sądzę,że nic nie stoi na przeszkodzie wykorzystać ten czujnik.Przewód od niego idzie aż do tablicy ze wskaźnikami.Przewód ten składa się z dwóch części.Gniazdo z wtyczką powinno znajdować się w komorze silnika.Pozdrawiam.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    DriverWRC
    Level 10  
    Odkopię temat.

    Chciałbym zrobić odwrotną 'operację'.

    Do Poloneza z silnikiem benzynowym, tj. Rovera, chciałbym zastosować obrotomierz od Poloneza Diesla.

    Jak to zrobić ? Jest to wykonalne ? Będzie pokazywał prawidłowe wartości ?
  • #14
    wojtek2812
    Level 22  
    Nie braknie Ci skali kolego?
  • #15
    DriverWRC
    Level 10  
    Mam obydwa obrotomierze przed sobą, i od tyłu wyglądają tak:
    Diesel:
    Polonez 1.9 diesel obrotomierz
    Benzyna:
    Polonez 1.9 diesel obrotomierz

    I teraz pytanie, czy różnica może być tylko w uzwojeniu ? Mam plan podmienić same płytki i włożyć do auta, tylko czy to coś da ?

    Przypomnę, do Poloneza z silnikiem Rovera chcę zastosować obrotomierz od silnika PSA (diesel 1.9).
  • #16
    DriverWRC
    Level 10  
    Nikt nic nie pomoże w tej sprawie ? Naprawdę nie ma tutaj nikogo, kto by coś na taki temat mógł poradzić ?
  • #17
    rafałszabla
    Level 13  
    Witam przerabiałem te zegary itd. długo pisać dlaczego się uparłeś na te z19D ma inną charakter pracy to znaczy na kole zamachowym jest nacięcia ale 2 gdzie odpowiada1 obr. wału u Ciebie kolego Rover ma4rowki działał by 2 razy szybciej czyli zamiast 2000tys. 1000obr. skoro tak chcesz to polecam obrotomierz z FSO125p ale zamiast wskazówki były diody led zielone od 5 tyś czerwone .mam takie w swoim 125 dohc16.

    Dodano po 3 [minuty]:

    UPS DZIAŁAŁ by 2 razy szybciej czyli 2000tys. to 19D. zegar u Ciebie 4000tyś.