Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 MPi - problem z alternatorem?

29 Jan 2010 20:02 4440 16
  • Level 12  
    Witam!
    Problem jak w temacie. Już opisuje o co chodzi dokładniej. Jakiś miesiąc temu "skończyły" mi się szczotki w alternatorze a że byłem w trasie to niejako rozładował się akumulator (prawie kompletnie). Na drugi dzień kupiłem nowy szczotkotrzymacz, założyłem (przez noc ładował się akumulator) i Skodzinka odpaliła i pracowała jak marzenie. Ale jakiś tydzień temu, jak były te największe mrozy, zauważyłem że po dodaniu gazu powyżej (pi razy drzwi) 3300obr i więcej zapala się kontrolka ładowania. Po zdjęciu nogi z gazu gaśnie. Dodam, że akumulator jest "nówka sztuka". Co to może być? Pomożecie?
  • Level 19  
    Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
  • Level 12  
    Jak mierzyłem na wolnych obrotach to było hmm... 14.6V a o ile się nie mylę to powinno być 13.8V tak?
  • Level 12  
    Dobra zmierzę. Jeśli wam to coś pomoże to napisze jeszcze że wszystkie połączenia (masa itd.) były czyszczone ostatnio. I jeszcze jedno. Jedna ze szczotek (w szczotkotrzymaczu) jest prawie 4mm krótsza od drugiej, a na początku były równe. Po tak krótkim czasie się tak wyrobiła??
  • Level 39  
    Bo masz pierścienie ślizgowe na wirniku wypalone, albo wyrównać albo zmienić.P
  • Level 12  
    Wypalone to znaczy? Sprawdzałem "na czuja" czyli palcem to niby są gładkie i równe więc co kolega rozumie pod słowem wypalone?
  • Level 24  
    Witam.
    Napięcie ładowanie ksiązkowo powinno być w przedziale 14,2 +/- 0,3 V. w całym zakresie prędkości obrotowej.
    A ta szczotka to nie jest przypadkiem zawieszona?
  • Level 12  
    Nie, nie własnie sprawdzałem czy czasem się nie zawiesiła ale nie miała prawa nawet bo obie elegancko się wsuwają i wysuwają. A może być tak że na jednym z uzwojeń jest większe obciążenie prądowe i dlatego na jednym pierścieniu ślizgowym bardziej "zżera" szczotkę?
  • Level 39  
    Możesz naprawić ale widzę że wolisz kombinować. Przecież kiedy skończyły się szczotki nastąpiło zowalizowanie pierścienia.P
  • Level 24  
    Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
  • Level 30  
    pierścienie możemy jedynie wygładzic drobnym papierkiem celem przeczysczenia minimalnego wygładzenia druga sprawa pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora ale regulatory napięcia razem z szczotkotrzymaczami niestety ale gęsto i często są produkcji made in china także same szczotki niewiadomo z czego są wykonane i do czego można to porównac bo podejżewam że kolega nie kupił regulatora z lepszej półki
  • Level 39  
    melas wrote:
    pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora


    To teraz jest chyba jakaś nowa technologia bo raczej jej nie znam.P
  • User under supervision
    A valeo ma kiepski metal. i wytrzymuje 4 Wielkanoce..
  • User removed account  
  • Level 24  
    Wniosek taki ze trza rozebrac i jesli jest jeszcze co to przetoczyc slizgi - powinno smigac.U siebie w tym samym altku tak zrobilem i 2 lata smiga ok szczotki sciera rowno.
  • Level 12  
    Dobra dzięki za wszytkie rady panowie ;) rozbiore i zobacze te "ślizgi".