Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 2.5TDI -Dodatkowe świece żarowe-sterownik

r_putek 29 Sty 2010 22:13 11272 23
  • #1 29 Sty 2010 22:13
    r_putek
    Poziom 8  

    Witam,

    W silniku 2.5 TDI w Volvo V70 '99 (silnik AUDI) są dodatkowe świece dogrzewające silnik.
    Mam problem ze sterownikiem tych świec. Posprawdzałem przewody, świece-wszystko OK. Napięcie do tego sterownika dochodzi po odpaleniu a na świece nie idzie. Próbowałem przy rozpiętym czujniku temp. silnika, przy bardzo niskich temp i nic.
    Nie wiecie jak ten moduł jest sterowany, co może zakłucać włącznie tych świec. czy poprostu jest uszkodzony. Czy mogę go jakoś sprawdzić "na krótko"

    1 23
  • #2 29 Sty 2010 22:44
    varrior87
    Poziom 18  

    A przekaźnik działa?

    0
  • #3 30 Sty 2010 08:18
    r_putek
    Poziom 8  

    nie mogę na schemacie zlokalizować który przekaźnik jest od tych świec

    0
  • #4 30 Sty 2010 09:19
    Michu10
    Poziom 32  

    Wrzuć schemat , to ktoś tobie podpowie

    0
  • #5 31 Sty 2010 08:56
    r_putek
    Poziom 8  

    zaznaczyłem te świece dodatkowe czerwonym kółkiem

    Volvo V70 2.5TDI -Dodatkowe świece żarowe-sterownik

    2
  • #7 31 Sty 2010 12:14
    r_putek
    Poziom 8  

    posprawdzałem przekaźnik na krótko, załacza obydwa obwody.
    Sprawdziłem napięcie na wtyczce i po przekręceniu kluczyka jest na przewodach sterujących przekaźnikiem napięcie 5,8V (wg schematu to przewody 1 i 3 przekaźnika 2,74)
    Co może powodować takie małe napiecie, które nie może załączyć przekaźników. Z tego co wnioskuje to te przewody idą od komputera.

    0
  • #8 31 Sty 2010 12:29
    tolo
    Poziom 33  

    Napięcie mierzyłeś na wypietej wtyczce :?:

    0
  • #9 31 Sty 2010 12:32
    r_putek
    Poziom 8  

    tak na wypietej

    1
  • #10 31 Sty 2010 12:54
    tolo
    Poziom 33  

    To wygląda jak by coś nie tak było z komputerem bo napięcie zasilające przekaźnik wychodzi bezpośrednio z niego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zmierz jeszcze napięcie między 1,2 i 2,3.

    0
  • #11 31 Sty 2010 20:18
    r_putek
    Poziom 8  

    tak własnie mierzyłem na 1-2 i 2-3. Wcześnie troche skrótowo napisałem

    A czy są jakieś przekaźniki żeby mógł włączyć przy 6V, bo gmeranie w komputerze mnir przerasta.

    0
  • #12 20 Kwi 2010 18:18
    jatel2001
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam taki sam problem, czy udało się go rozwiązać?
    Na schemacie został zaznaczony przekaźnik świec podgrzewających wodę. Przekaźnik świec jest oznaczony nr 2/14. U mnie problem jest taki że jest za małe napięcie sterujące tym przekaźnikiem (4,8V) i nie jest załączany. Efekt tego jest taki że trudno odpalić samochód za pierwszym razem nawet gdy jest ciepło na zewnątrz.
    Proszę o radę, czy czeka mnie wymiana komputera?
    Dodam jeszcze że zmierzyłem rezystancję kabla (przy odłączonym komputerze) między komputerem (pin9) a przekaźnikiem (pin4) i wyszło 0 Ohm.
    Po podłączeniu komputera i akumulatora:
    - między pinem 2 przekaźnika a masą jest 12V.
    - między pinem 2 i 4 przekaźnika 4,8V
    - między masą a pinem 4 przekaźnika jest 7,8V

    0
  • #13 20 Kwi 2010 20:55
    oskarv
    Poziom 15  

    Przyczyn ciężkiego odpalania może być kilka a świece żarowe, czyli przekaźnik 2/14 zostanie załączony przy temp około 6 stopni przy większej temperaturze możesz pomarzyć o jego wysterowaniu z ecm.

    Układ paliwowy przypadkiem się nie zapowietrza?

    obowiązkowo do sprawdzenia i ewentualnej regulacji najlepiej dynamicznie kąt wtrysku : w większości przypadków to wystarczy zakładając że sprawdzałeś czy nie ma błędów świadczących o uszkodzeniu pompy

    0
  • #14 21 Kwi 2010 15:48
    jatel2001
    Poziom 10  

    Witam, sprawdzałem jeszcze raz z mechanikiem i okazuje się że świece żarowe po zapaleniu silnika grzeją cały czas (przekaźnik jest ok). Nie przestają grzać nawet po dłuższym czasie. Wygląda na to że silnik przy uruchamianiu dostaje za dużo paliwa i stąd problem z uruchomieniem. Może jest jakiś czujnik temperatury uszkodzony. Komputer dostaje sygnał że silnik jest zimny, załącza świece i podaje więcej paliwa?

    1
  • #15 23 Kwi 2010 20:36
    oskarv
    Poziom 15  

    świece żarowe nie mogą grzać cały czas !!!
    jeżeli tak jest to masz przepalone świece po kilku minutach pracy silnika a nawet jedna minuta wystarczy a czasami mniej zależy od świecy przy pracy ciągłej.

    na schemacie masz świece 20/22 - 26 i przekaźnik 2/14 i one nie mogą grzać cały czas

    ale świece 9/26 -29 i przekaźnik 2/74 na zimnym silniku mogą grzać cały czas ponieważ podgrzewają płyn chłodzący do nagrzewnicy, ale tylko do osiągnięcia pewnej temperatury silnika.

    Czujnik temperatury silnika masz jeden i informacja z niego poprzez sterownik silnika przekazywana jest do zegarów.

    poza tym nie ma co gdybać tylko odczytać parametry na żywo po zimnym starcie i to też dużo powie jak wyglądają podstawowe parametry pracy jak:temp silnika, dawka paliwa, ...

    i podstawowe pytanie : sprawdzał kolega kompresję ?

    0
  • #16 01 Gru 2010 17:28
    krzysio162
    Poziom 1  

    Dlaczego nie idzie prąd na świece żarowe w volvie v70 1997 świece sprawdzane ale w kablu tym co idzie na świece po przekręceniu stacyjki nie ma prądu a lampka na tablicy się normalnie zaświeca i po kilku sekundach gaśnie proszę o pomoc w tej sprawie

    2
  • #17 17 Lut 2012 10:56
    katowiczanin50
    Poziom 1  

    Witam, odświeżę temat.....
    jak sprawdzić działanie tego przekaźnika..jaki mostek.??

    0
  • #18 21 Lut 2012 18:54
    kucharz_86
    Poziom 12  

    mozesz sprawdzic podpinajac prad pod piny 85 i 86

    0
  • #19 19 Gru 2016 21:21
    siku_87
    Poziom 2  

    Witam serdecznie
    mam podobny problem ze świecami wstępnego podgrzewania w volvo 850 ale to te same silniki 2,5 tdi
    ze same świece działają ale one już nie dostają prądu
    moje pytanie gdzie znaleść ten przekaźnik obsługujący te dodatkowe świece podgrzewania wody, bo szukaliśmy z mechanikiem bez skutku

    0
  • #20 20 Gru 2016 19:33
    kucharz_86
    Poziom 12  

    Gdzie jest sterownik to ci nie powiem ale spróbuj polecieć po kablach co kolega załączył na początku tematu.
    Pozdro.

    0
  • #21 20 Gru 2016 19:55
    siku_87
    Poziom 2  

    Właśnie problem w tym ze kable są ostro pokręcone i zaizolowane to cieżko to wyśledzic , w najgorszym razie będe rozkręcać kable i szukac

    0
  • #22 20 Gru 2016 20:01
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odepnij ntc i zobacz czy ruszą

    0
  • #23 20 Gru 2016 23:25
    siku_87
    Poziom 2  

    Prosze o dokładniejsze wyjaśnienie co to jest " ntc'' ?

    0