Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera 2.0D 96r. nie zapala

29 Sty 2010 22:23 3507 6
  • Poziom 15  
    Witam

    Zdiagnozowałem rozrząd, sprawdziłem ciśnienie sprężania, podłączyłem pod pompę drugie wtryskiwacze i okazało się że wytryskują ropę, a silnik nie chce odpalić.
    Co jeszcze powinienem sprawdzić ?

    Awaria silnika nastąpiła podczas jazdy, coś strzeliło i przestał silnik pracować. Później po długich próbach jeszcze odpalił ale bardzo kopcił i nie wkręcał się w obroty. Po jakimś czasie zgasł i już nie odpalił.
  • Poziom 9  
    Wygląda to mniej więcej tak jakby Ci się ściął klin na kole rozrządu,koło mogło się obrócić i pupa.Jeżeli nie sprawdzisz klinów to nie będzie widać czy wałek pompy,wału lub wałek rozrządu jest obrócony .
  • Poziom 17  
    pierwsze co proponowalbym sprawdzic to pasek rozrzadu ,prawdopodobnie byl zbyt slaby naciag i mogl przeskoczyc na zebach, bo w sciecie klina nie wierze ,chyba ze tam ktos grzebał wczesniej , ponadto prawdopodobnie przeskoczyl na pompie ,bo gdyby przeskoczył również na wałku rozrządu to już miałbyś awarje silnika ,bo tłoki zamknęłyby zawory a to równa sie wysadzeniem walka rozrządu i nie tylko
  • Poziom 9  
    Zgadzam się z kolegą,ale jeżeli diagnozowałeś rozrząd to prawdopodobnie znaki się pokrywają,dlatego pisałem o klinach.
  • Poziom 15  
    No właśnie jeśli chodzi o rozrząd to sprawdziłem na wszelkie możliwe sposoby i jest OK.
    Mam natomiast pytanie do kolegów fachowców od klekotów :
    1. Czy jeśli wtryskiwacz się otwiera tzn że ciśnienie z pompy jest wystarczające ? Czy może być taka sytuacja że paliwo jest wtryskiwane ale pod zbyt małym ciśnieniem. Wg mnie jeśli ciśnienie jest za małe to wtryskiwacz się nie otworzy , ale prosiłbym o potwierdzenie.
    2. Przy jakim koncie wtrysku (zakresie) diesel powinien odpalać ?
  • Poziom 17  
    witam co do kąta wtrysku to regulujesz go poprzez prawidłowe ustawienie całego rozrządu co do przestawienia w czasie jazdy to ty już na to nie masz wpływu,jest to regulowane automatycznie przez przesatawiacz konta wtrysku , co do cisnienia wtrysku ,to raczej samodzielnie nie jesteś w stanie tego zrobić samodzielnie bo wymaga to przyrzadów,natomiast z praktyki ,to musisz wymontowac wtryskiwacze przylaczyc je do przewodów wysokiego ciśnienia i korzystając z pomocy drugiej osoby ,która przyciśnie pedał przyspieszenia i uruchomi rozrusznik ,a ty obserwujesz wtryski ,ze wszystkich musi byc wytryskiwane paliwo w postaci mgły ,jesli z któregoś wycieka paliwo w postaci kropelek ,to znaczy ze końcówka wtrysku jest zapieczona i należy ja wymienic. tych par precyzyjnych sie nie naprawia . po odkreceniu nakrętki od strony koncówki wtrysku wymien końcówke dobrze dokreć ,a spreżyna która sie znajduje wewnątrz jest tak dobrana że powinna pozwolić na wtrysk paliwa przy 140 at
  • Poziom 15  
    Co do konta wtrysku to nie chodziło mi o to jak przestawić tylko w jakim zakresie jest w Diesel'u (benzyna ok 10 st). Natomiast co do wtrysków to też nie chce ich regulować tylko chodzi mi o to czy wtryskiwacze otwierają się dopiero wtedy jak jest odpowiednio wysokie ciśnienie, czy może być tak sytuacja że mgiełka jest ale ciśnienie jest za małe.