Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 1,6 16V 1999r. wolne obroty podczas jazdy

frankrom 29 Jan 2010 22:49 5408 25
  • #1
    frankrom
    Level 19  
    Witam.
    Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    Gdy odpalam zimny silnik to obr. biegu jałowego są na poziomie 2tys. obr. i bardzo długo schodzą do około 750 obr.Gdy auto stoi i dodaję gazu to obr spadają wzorowo.
    Problem pojawia się dopiero podczas jazdy gdy damy na luz to obr potrafią się zawiesić w zakresie 1500 do 2000 obr/mini i tak się utrzymują do momentu zatrzymania pojazdu i albo bardzo wolno spadają albo utrzymują się na poziomie 1200obr/min.
    Diagnoza nie ujawniła błędów. Parametry ok
    Silniczek krokowy wymieniony na nowy.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    frankrom
    Level 19  
    Mam dostęp do diagnozy tylko na postoju i wtedy jest osiągnięty warunek regulacji biegu jałowego
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    frankrom
    Level 19  
    Diagnoza odbywa się Clip-em.
    Zwiększone obroty biegu jałowego występują tylko podczas jazdy a wtedy brak możliwości podglądu parametrów.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    frankrom
    Level 19  
    W moim modelu nie ma czujnika prędkości pojazdu.Sygnał prędkości prawdopodobnie przesyłany jest przez sterownik ABS.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    frankrom
    Level 19  
    Bardzo dziękuje za tytuły typu "Fachura" ale sprawdzałem i w aucie i na schemacie i chyba jednak z ABS-u
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    frankrom
    Level 19  
    Dobrze Motronic, moderatorku (może moderatorku inaczej), dalszy dialog w takim klimacie jest chyba bez sensu.
  • #12
    genek1000
    Level 35  
    Coś się moderator uparł na ten czujnik na skrzyni, a juz kiedyś pisałem że megane i scenic faza 2 czyli od września 1999r gdy weszły do oferty również silniki K4J i K4M ( 1,4 16v i 1.6 16v) zaczęto montować również ABS z którego to pobierana jest informcja prędkości dla licznika. Może się zdarzyć że w ubogich wersjach tych pojazdów nie była zamontowany w/w , to wtedy był czujnik na skrzyni, ale taka sytuacja występuje bardzo rzadko.


    A teraz do tematu. Podwyższone obroty biegu jałowego przy jeździe na tzw. luzie są prawidłowe, w celu utrzymania podciśnienia dla wspomagania hamulców. Są one przeważnie na poziomie 1200 obr.min. 2000 obr /min to trochę dużo. Czy w samochodzie jest zamontowany gaz ? . Jakie są składy mieszanki dla niskich, średnich i wysokich obciążeń ?
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    frankrom
    Level 19  
    Witam.
    Właśnie jest tak jak już pisałem. Na postoju wszystkie parametry są ok. ale i silnik wówczas pracuje wzorowo. Natomiast problem jest tylko podczas jazdy a wtedy nie mogę zdiagnozować tych parametrów.
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    Jakie są wartości paramatrów dopasowania składu mieszanki dla niskich , średnich i wysokich obciążeń ? Czy posiada LPG ? Czy posiada klimatyzację ?
    ( Jak grochem o ścianę :cry: )
  • #17
    romoo
    User under supervision
    To podnieś na podnośniku auto i symuluj jazdę.

    PO któreś z kolei silnik obniża obroty w zależności od prędkości jazdy.
    Nie jeden mówił mi o takiej usterce '' jade wciskam sprzęgło i obroty się zawieszają.. na postoju jest ok.''


    Zauważyłeś jakieś lewe powietrza .... itp... MAP...
  • #18
    frankrom
    Level 19  
    Auto posiada klimatyzację bez LPG. Panowie czy ktoś może podać jaka winna być wartość z potencjometru przepustnicy przy puszczonym pedale gazu - odczyt parametrów Clip-em.
  • #20
    frankrom
    Level 19  
    Problem występuje przez cały czas czy latem, czy zimą, czy z klimatyzacją czy bez.
    Mam wrażenie że im większa prędkość pojazdu to obroty "zawieszają" się na wyższym poziomie.
  • #21
    genek1000
    Level 35  
    Może poprostu tak ma być :D . Jeśli chcesz spróbować czy jest to zależne od prędkości pojadzu ( a na pewno ) to wyciągnij bezpiecznik opisany ABS ze skrzynki bezpieczników w kabinie. Kalkulator wtrysku straci wtedy informację o prędkości i obroty będą spadać na luzie do 750 obr/min.
  • #22
    romoo
    User under supervision
    Tak ma być im większa prędkość tym obroty zawieszają sie wyżej.
    Bo gdyby tak nie było to przy zmianie biegu by szrpał.
    A w czym co to przeszkadza?
    Zrób tak jak genek1000 pisze to się pozbędziesz tego fanta.
  • #23
    opelastra1992
    Level 11  
    kolego silnik krokowy jest odpowiedzialny za obroty. wyczyść go albo wymień
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    frankrom
    Level 19  
    Panowie w czwartek spróbuję jeszcze z tym ABS-em.