Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharp LE600 - problem po wymianie plyty glownej przez serwis

BoB77 30 Sty 2010 10:34 1889 10
  • #1 30 Sty 2010 10:34
    BoB77
    Poziom 8  

    Odebralem moj 2 miesieczny telewizor z serwisu po wymianie plyty glownej (uszkodzony byl jeden z portow HDMI).
    Niestety, po wymianie plyty glownej przez serwis telewizor nie dziala juz tak samo jak na poczatku - obraz jest bardzo zimny i dynamiczny w dominacja koloru niebieskiego. Nie daje sie go tez ustawic w Menu tak jak wczesniej, a przelaczanie presetow temperatury barwowej nic nie daje (nie ma zadnego wplywu na obraz).

    Zdobylem instrukcje serwisowa do tego modelu, z ktorej wynika ze w pamieci plyty glownej przechowywane sa informacje z fabrycznej kalibracji wejsc, balansu bieli itp. Wymiana plyty wymaga przeniesienia tych ustawien badz wykonania kalibracji od nowa przy uzyciu odpowiednich przyrzadow. Wyglada na to, ze w moim przypadku serwis po prostu wymienil plyte i pracuje ona w ustawieniach domyslnych zamiast wlasciwych dla tego egzemplarza matrycy.

    Poradzcie mi prosze jakich argumentow mam uzyc reklamujac zle przeprowadzona naprawe gwarancyjna. Zalezy mi na tym, aby moj telewizor dzialal tak jak przed naprawa, poniewaz robilem duzo porownan w sklepach i poswiecilem naprawde wiele czasu na jego wybor. Nie zadowala mnie, aby serwis wykonal kalibracje "na oko".

    0 10
  • #2 30 Sty 2010 16:47
    Ireneo
    Poziom 40  

    Oddaj do naprawy i jako powód podaj że za dużo koloru niebieskiego i nie da rady tego ustawić,niech sprawdza sami i tyle.

    0
  • #3 30 Sty 2010 16:48
    mirex
    Poziom 43  

    Jak to jakich? TV źle działa i ma niewłaściwe kolory.

    Cytat:
    Nie daje sie go tez ustawic w Menu tak jak wczesniej, a przelaczanie presetow temperatury barwowej nic nie daje (nie ma zadnego wplywu na obraz).


    Dawniej działało i teraz też powinno. Wystarczy sprawdzić przed odbiorem.
    Na tym forum obowiązują zasady poprawnej pisowni. "Ogonki" są nieodłączną częścią naszego języka.

    Przeniosłem z działu serwisowego, bo nie o naprawę jako taką chodzi, a o innego rodzaju wiadomości niezbędne użytkownikowi.

    0
  • #4 30 Sty 2010 20:53
    BoB77
    Poziom 8  

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Mam jednak wątpliwości czy serwis, który bez zastanowienia wymienia kluczowe części w telewizorze jak klamoty w pececie potrafi i ma czym wykonać kalibrację. Balansu bieli przecież nie da się ustawić "na oko". Poza tym trochę mi nie w smak jest oddawanie w ich ręce urządzenia za 4 tyś. złotych, które wróciło do mnie choć z mało widocznymi to jednak obecnymi rysami na obudowie i śladami po podważaniu śrubokrętem.

    Niestety, chyba nie mam innego wyjścia.

    0
  • #5 30 Sty 2010 22:28
    mirex
    Poziom 43  

    Zawsze możesz do serwisu centralnego złożyć reklamację na jakość wykonanych prac i udokumentować "szkody". Czasami zdarza się jakaś ryska, choć nie powinna. Trzeba podejść do takich sytuacji ze zrozumieniem, bo i udowodnić, że to naprawiający zrobił się nie da. Natomiast uszkodzenia obudowy od podważania jej, w serwisie fabrycznym nie powinny mieć miejsca. Niech wymieniają.

    0
  • #6 31 Sty 2010 21:36
    BoB77
    Poziom 8  

    mirex napisał:
    Niech wymieniają.


    Tylko czy jest jakaś podstawa prawna, którą mógłbym się podeprzeć? Karta gwarancyjna mówi, że mogą naprawiać 3 razy, później wymiana.

    0
  • #7 12 Mar 2013 09:14
    sebekk23
    Poziom 9  

    Witam

    Chciałbym odgrzać temat, ponieważ identyczna sytuacja zdarzyła się mi się ostatnio po wymianie płyty w LC40-LE820E. Zgłosiłem sprawę do serwisu i przyznam, że technicy próbowali mnie zbyć twierdząc, że ten TV tak ma, ze kolory są OK. Ale niestety nie były i wcisnąłem im telewizor z prośbą o kalibrację. I mam pytanie: Czy zwykły serwis ma możliwość skaliborwania płyty pod matrycę? Co jeśli im się nie uda? Będę mógł wymienić TV? Przewalczył może już to ktoś ?

    0
  • #9 12 Mar 2013 10:40
    sebekk23
    Poziom 9  

    Chodzi o ewentualne kompetencję/sprzęt autoryzowanych serwisów Sharpa. Czy będą potrafili zrobić to(kalibrację) tak dobrze jak w fabryce?

    0
  • #10 12 Mar 2013 19:40
    Ireneo
    Poziom 40  

    A kto to wie co oni w tym serwisie umieją,i czy nie pracują tam "świeżaki"

    0
  • #11 13 Mar 2013 09:58
    sebekk23
    Poziom 9  

    Dostałem TV z powrotem - chyba go skalibrowali, ponieważ kolory są żywsze i czerń jest dynamiczna. Tylko ciemny jest obraz trochę. Ale nie wiem, czy warto walczyć z nimi, ponieważ nastawienie do klienta mają paskudne (dla ciekawskich to serwis Sharp z Warszawy z ulicy Na... :) )

    1