Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator - jedna cela za male stezenie elektrolitu

JollyRoger81 30 Sty 2010 13:52 8739 11
  • #1 30 Sty 2010 13:52
    JollyRoger81
    Poziom 8  

    Witam serdecznie
    Posiadam akumulator 12V 45Ah. W okresie letnim przy prawie codziennej eksploatacjii (Laguna 2.0) nie bylo problemu. Teraz samochod garazuje i ok raz w tygodniu jest odpalany...a raczej byl do momentu kiedy akumulator odmowil posluszenstwa. Po naladowaniu wytrzymal ok 2 tygodnie czyli 2-3 rozruchy w odstepach czasowych. Po ponownym naladowaniu i odczekaniu doby napiecie na zaciskach spadlo napiecie do 10.6V. Po pomiarze stezenia elektrolitu okazalo sie ze w jednej celi (pierwszej od bieguna minusowego) wynosi ono 1.10 (prawie poza skala), w reszcie jest w normie. Przy pomiarach podczas ladowania a raczej doladowania bo dzien wczesniej byl naladowany pelnym cyklem napiecie 14V a pobor pradu ok 1,5A. Dodam jeszcze, ze jakis czas temu wszystkie cele byly uzupelnione woda. Laguna kupiona juz z tym akumulatorem 1,5 roku temu.
    1. Zwarcie tej celi??
    2. Czy pomoze wylanie elektrolitu z jednej celi i zalanie kwasem o odpowiednim stezeniu??
    3. Co moglo byc przyczyna takiego spadku stezenia ??
    Dziekuje za wytrwalosc w czytaniu i czekam na propozycje

    0 11
  • #2 30 Sty 2010 14:20
    maszan
    Poziom 23  

    Raczej mu juz nic nie pomoze.Mialem podobnie tylko ze 2 cele mialy padake.Dopoki bylo cieplo dawal rady .

    0
  • #3 30 Sty 2010 15:10
    sirsizar
    Poziom 11  

    Witam
    O ile nie ma zwarcia w tej celi lub nie ma 7 lat , można taki akumulator reanimować.
    Należy wymienić elektrolit i kilkakrotnie naładować i rozładować.
    Ładowanie i rozładowywanie 1/10 prądu znamionowego, czyli w tym
    przypadku max prąd 4.5 A.
    Po trzech takich cyklach powinien być do użytku.

    1
  • #4 30 Sty 2010 15:58
    JollyRoger81
    Poziom 8  

    sirsizar napisał:
    Witam
    O ile nie ma zwarcia w tej celi lub nie ma 7 lat , można taki akumulator reanimować.
    Należy wymienić elektrolit i kilkakrotnie naładować i rozładować.
    Ładowanie i rozładowywanie 1/10 prądu znamionowego, czyli w tym
    przypadku max prąd 4.5 A.
    Po trzech takich cyklach powinien być do użytku.


    Niestety data produkcji nie jest zaznaczona (choc jest tabelka) ale aku wizualnie jak nowka. A co do wymiany elektrolitu to chodzi o calosc czy tylko ta jedna cele?? Bo sie zastanawiam jak by sie zachowal podczas ladowania ze "swiezym" elektrolitem w jednej celi.

    0
  • #5 30 Sty 2010 16:04
    wopor
    Poziom 32  

    witam , mam z ostatniego tygodnia 2 takie aku maja po 1-2 lat i po wymianie , a miały identyczny odjaw , rozprułem góre by dostac sie do mostków i okazało sie ze połączenia mostków sie upaliły w wyniku pewnie złego połaczenia (zalania ołowiem w czasie produkcji), powodzenia

    0
  • #6 30 Sty 2010 16:11
    sirsizar
    Poziom 11  

    Wymieniać cały elektrolit ( koszty niewielkie ).
    Jeżeli to nie pomoże to tak jak napisał "wopor" - trzeba otworzyć aku i
    sprawdzić mostki.

    0
  • #7 30 Sty 2010 17:20
    viper555
    spec od auto-elektro

    sirsizar napisał:
    Wymieniać cały elektrolit ( koszty niewielkie ).
    Jeżeli to nie pomoże to tak jak napisał "wopor" - trzeba otworzyć aku i
    sprawdzić mostki.


    Wiesz jak masz takich rad udzielać to zmień forum.

    Obecna technologia produkcji nie przewiduje naprawy.P

    0
  • #8 30 Sty 2010 19:26
    GK
    Poziom 17  

    Witam!
    Stawiam na zwarcie płyt w tej celi. Niestety jedyna rada jaka przychodzi mi do głowy to zakup nowego akumulatora.

    0
  • #9 30 Sty 2010 22:16
    JollyRoger81
    Poziom 8  

    Witam wszystkich
    Dziekuje za rady i wypowiedzi na ten temat.
    Aku nie bede rozbieral bo az tak zdesperowany nie jestem :D , ale elektrolit wymienie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Od razu zrobi sie pulkanko woda. Jesli to nie pomoze to oswietlenie garazu tez sie przyda a do auta pojdzie nowy. Oczywiscie o rezultatach napisze na forum.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 31 Sty 2010 14:18
    Januszmiesz
    Poziom 11  

    akumulatora radzę nie rozbierać kiedyś to zrobiłem ale wtedy był problem z nowymi wymieniłem całą celę czyli pakiet podziałało to 3 miesiące i dalej to samo w twoim przypadku wymiana akumulatora na nowy to jedyna opcja zmierzyłbym też ile auto pobiera prądu gdy jest wszystko wyłączone jeśli więcej niż 500mA to trzeba szukać
    np alarm, radio samochodowe,częstą usterką jest nie wyłączające się oświetlenie w bagażniku łącznik po prostu zamarza lekarstwo wyjąć żarówkę i poczekać na ocieplenie:D
    pozdrawiam

    0
  • #11 31 Sty 2010 21:59
    polo
    Poziom 14  

    A ja myślałem że akumulatory to się naprawiało w czasach komuny sam to zresztą robiłem pracując w państwowej firmie ale to były inne akumulatory (zalewane lepikiem ) idż do sklepu i kup nowy ,zaoszczędzisz na elektrolicie.Nie długo pojawią się tu pytania spaliła mi się żarówka i odpowiedzi wymień włókno.

    0
  • #12 31 Sty 2010 23:57
    j.amator
    Poziom 12  

    Witam. Ja kupiłem mowy akumulator i po trzech miesiącach podładowałem i zarazem sprawdziłem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach ,okazało się że jedna cela jest ciągle nie doładowana,ale w takim wypadku właśnie ta cela będzie rozładowywać inne segmenty bo są one połączone ze sobą, to tak jak zakładasz trzy baterie nowe ,a jedną stare , dyskwalifikuje cały zestaw, .Oczywiście złożyłem reklamację ,została przyjęta bez żadnych warunków,dostałem nowy akumulator.To że wymienisz elektrolit na pewno nic nie da,pewnie z płytek osypały się komponenty i elektrolit nie da się nasycić przy ładowaniu akumulatora.Miałem taki przypadek też myślałem że to pomoże ,to tylko nie potrzebnie włożyłem pracy czasy i jakiś tam pieniądze.

    0