Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku

spid53 30 Sty 2010 22:48 24168 9
  • #1 30 Sty 2010 22:48
    spid53
    Poziom 11  

    Witam i proszę o radę.

    Seat cordoba 2000r 1,6 b ,75KM,kod silnika ALM,bez gazu

    Od kilku dni borykam się z problemem.Aby uruchomić zimny silnik muszę dodać trochę gazu.Potem aby nie zgasł muszę trzymać nogę na gazie i trzymać go tak na 1200(jak na ssaniu).Gdy jadę to ręka na ręcznym żeby nie zdejmować nogi z gazu bo zdechnie.

    Gdy silnik się nagrzeje do 90stopni (może nawet mniej) to jedzie bez problemu,nie ma szarpania ani strat mocy(na zimnym też nie szarpie). Jedynie gdy dojeżdżam do świateł i wyłączam sprzęgło to obroty spadają do ok 500 po czym oscylują w granicach 750(przed awarią obroty na biegu jałowym ok 850).Problem występuje tylko gdy wyłączam sprzęgło jadąc na wyższych biegach, bo gdy jadę na dwójce wolno to po wyłączeniu sprzęgła nic z obrotami się nie dzieje.

    Uwaga!!!!!
    Sonda lambda ok,przepustnica wyczyszczona,czujnik temperatury ok.


    Czy może to być coś ze sterownikiem przepustnicy?Czytałem na forum że można wgrać nowy program dla tego sterownika (ciekawe czy poza serwisem też?)

    Pomóżcie w miarę swoich możliwości bo znam dobrego mechanika ale to jest straszny ździerca i policzy jak za zboże,a przy okazji lubi jeszcze przyciąć kasę na czymś czego faktycznie nie zrobił.Fakt że jak z naprawą to tylko do niego bo inni jak nie dadzą rady to do niego odsyłają.

    Pozdrawiam i proszę o pomysły.

    -1 9
  • #2 31 Sty 2010 00:15
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Mialem podobnie tyle ze w fordzie musialem tak jechac z 5 kilometrow to byla masakra hamowac recznym jedna noga na gazie druga na sprzegle. U mnie była to wina komputera po podpieciu pod komputer zresetowaniu go wszystko wrocilo do normy ale tez jak szybko jechalem silnik jakby prygasal obroty spadały wiec przeczyscilem spirytusem przeplywomierz i jak reka odjał :) A znow w Hondzie na zimnym silniku tez trzeba bylo gazu dodac i na zimnym gasla po przeczyszczeniu silnika krokowego czy jak to sie tam nazywa problem znikl wszystkie usterki u mnie pojawily sie z nastaniem zimy

    1
  • #3 08 Lut 2010 16:05
    spid53
    Poziom 11  

    Byłem z autem pod komputerem błąd który wyświetliło to błąd nastawnika przepustnicy.
    Próbowano przeprowadzić adaptację ale komputer nie komunikował się z sterownikiem.
    Był jeszcze jeden błąd-za niski sygnał z sondy lambda(ale było napisane że to błąd sporadyczny).
    Tylko dlaczego jak auto dobrze się rozgrzeje to wszystko jest ok

    2
  • #4 08 Lut 2010 22:17
    pablotor
    Poziom 11  

    Mam bardzo podobny problem...
    Seat Ibiza 2002 (przejściówka) kod silnika AKK 1.4 benzyna

    Poza opisanymi wyżej objawami zauważyłem u siebie że czasami gdy silnik się nagrzeje to na biegu jałowym na przykład jak stoję na światłach obroty zamiast spadać utrzymują się na granicy 1200...
    Na słabo rozgrzanym silniku jadąc powiedzmy 40km/h na luzie obroty potrafią skakać między 900-1200, na postoju czegoś takiego nie zauważyłem.

    Czujnik temperatury płynu chłodzącego miałem walnięty, ale po wymianie jest niestety to samo.

    3
  • #5 09 Lut 2010 08:53
    spid53
    Poziom 11  

    Dzisiaj wstawiłem samochód do mechanika.Po południu napiszę co z tego wynikło bo sam jestem ciekaw.

    0
  • #6 09 Lut 2010 17:31
    spid53
    Poziom 11  

    Mechanik stwierdził że walnięta jest przepustnica.Na pytanie dlaczego auto trzyma obroty na ciepłym silniku odpowiedział-"bo jest częściowo walnięta"

    Gdy czyściłem przepustnice nie zauważyłem jakichkolwiek usterek mechanicznych.Zajrzałem nawet do zespolonego z nią nastawnika a tam czyściutko jakby z fabryki wyszło.Wszystkie mechanizmy wyglądają ok.

    Czy ktoś może wie jak sprawdzić taką przepustnicę miernikiem(chodzi mi o odczyty na pinach,a gdyby jeszcze ktoś podał odczyty z kostki w aucie to już by było super).Nie chcę od razu wymieniać przepustnicy po stwierdzeniu" jej częściowego walnięcia"

    1
  • #7 13 Lut 2010 15:57
    spid53
    Poziom 11  

    Kupiłem przepustnice za 200 zł w całkiem niezłym stanie.Nie byłem jeszcze na adaptacji,pojeżdżę i zobaczę bo obroty wchodzą na ok 2000 ale podobno to normalka.Jednak mechanik miał rację.
    A teraz uwaga!!!!!!
    Pomierzyłem omomierzem wartości na poszczególnych pinach w zakupionej przepustnicy,a potem w swojej.W swojej na pinach 1i2 nie miałem żadnej wartości a w kupionej 7,7oma.
    Piny te odpowiadają za sterowanie silniczkiem w nastawniku przepustnicy(objaw-brak zasilania silniczka ).Cały szkopuł polega na tym że połączenia wykonane są na styk,wystarczy trochę cyny i wartość w wskoczyła na 11omów w mojej niby uszkodzonej przepustnicy.Także jeżeli nie możecie przeprowadzić adaptacji to polecam sprawdzić piny 1i2.Postaram się wrzucić jakiś opis bo fotki już mam.Można zaoszczędzić kilka stówek(ja niestety dwie straciłem).Mogę też odsprzedać przepustnicę:)))

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Opis jak naprawić przepustnicę a dokładniej jej nastawnik występującą w następujących modelach aut.

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku


    1.Sprawdzamy rezystancję pomiędzy pinami 1i2(można nie wymontowywać przepustnicy z auta).Jeżeli jest opór o wartości kilku,kilkunastu omów to poniższa procedura nic nie zdziała.Jeżeli opór jest nieskończony oznacza to przerwę w zasilaniu silniczka nastawnika,a tym samym nie można przeprowadzić adaptacji przepustnicy,obroty nie są stabilne,auto gaśnie.

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku

    2.Zdejmujemy pokrywę nastawnika odkręcając kluczem typu torks śrubki

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku

    3.W prawym dolny rogu znajduje się nasz nieszczęsny silniczek zakryty częściowo dużym trybikiem.

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku





    4.Na poniższym obrazku znajduje się połączenie które wygląda w ten sposób że mała miedziana blaszka styka się z dwiema metalowymi blaszkami umieszczonymi po obu jej stronach.Należy poprawić połączenie poprzez podskrobanie(oczyszczenie) blaszek i dociśnięcie jasnych blaszek do dołu.Dla pewności najlepiej zalutować połączenie co uczyniłem.

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku

    5.Drugie połączenie które należy poprawić znajduje się pod dużym trybikiem.niestety dostać się do niego jest ciężko.Są to identyczne blaszki co poprzednio.Można użyć cieniutkiego wkrętaka lub czegokolwiek co pozwoli na podgięcie blaszek.Niestety lutowanie w tym miejscu jest niemożliwe.Jeżeli ktoś się zdecyduje to może spróbować wybić trzpień z środka dużego trybika (od strony gniazda z pinami widać otwór w który trzpień jest włożony).Pozwoli to na wyjęcie trybika i zlutowanie połączenia.Metody z wybijaniem jednak nie sprawdzałem i nie mam pewności że się uda.Ale jak przepustnica ma iść na złom to warto spróbować.

    Seat Cordoba gaśnie na zimnym silniku



    Naprawa pomijając wykręcanie przepustnicy z auta zajmuje kilka minut.Jeśli zadziała zostaje parę stów w kieszeni(liczę na browara:)).Warto więc spróbować zreanimować swoją przepustnicę.Aha, warto przy okazji ją wyczyścić.Pozdrawiam i jeżeli komuś pomogłem proszę dać znać(w razie pytań też).

    1
  • #8 13 Lut 2012 20:15
    p0p0
    Poziom 9  

    Odświeżam temat, bo zima przyszła i mam taki sam problem o sondzie nie wspominając. Może ktoś się zlituje :)

    Mam takie pytanie,czy po zdjęciu przepustnicy i zrobieniu tego styku należy przeprowadzić adaptacje przepustnicy?

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 15 Lut 2012 15:23
    spid53
    Poziom 11  

    Możesz to zrobić,ale nie musisz. Jeżeli nie zrobisz adaptacji to auto będzie samoistnie wchodzić na obroty, ale wystarczy pojeździć kilka dni i wszystko się ustabilizuje.

    2
  • #10 20 Lut 2012 20:43
    p0p0
    Poziom 9  

    Dzięki za odp i świetny poradnik.

    Stawiam piwko w Międzyzdrojach :)

    0