Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alteranto Valeo podłaczenie peugeot

31 Sty 2010 00:54 3484 11
  • Poziom 15  
    Witam bo juz sam nie wiem co zrbic. kupilem nowy regenerowany alternator CA533IR
    do Peugeota. ładowanie dopiero sie zalacza jak dodam mocno gazu do okolo 4000 obotow tedy pod obciążeniem dmuchawa, światła, audio, jest ładowanie na jałowym biegu 14.1.

    podłączony jest on tylko kablem do B+ jednak sa niby jeszcze dwa cienkie kable wisza, jden z nich chyba powinien byc do czujnika oleju a drugi wlasnie nie wiem. Zauwazylem ze w regulatorze napiecia jest jeden pin? oznaczenie L. Do czego to jest?

    jak go podlaczylem to ciagle palily mi sie kontrolki STOP, Oleju i wody czasem na chwilke przygasały.

    czy to jest normalne w tych aterantorach czy jak?

    alteranto Valeo podłaczenie peugeot
  • Poziom 35  
    Kolego, ten pin jest do dołączenia przewodu od kontrolki ładowania. Jeżeli go dołączysz i włączysz zapłon to kontrolka ładowania powinna się zaświecić , po uruchomieniu silnika zgaśnie. Prawdopodobnie jest to jeden z tych dwóch cienkich przewodów.
    Czytałem twój poprzedni temat, mam wrażenie że na tamtym alternatorze miałeś tą samą usterkę, czyli nie dołączony przewód od kontrolki.
  • Poziom 15  
    no w tamtym i tak uzwojenie juz bylo poprzepalane ale kontrolka ładowania zapali mi sie na zapłonie i gasnie po przekreceniu .... bez podlaczonia tego pinu nawet ...
  • Poziom 35  
    Kontrolka powinna się zaświecić tylko wtedy gdy jest dołączona do alternatora. Czy te oba cienkie kabelki o których pisałeś, nadal są nie dołączone?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
  • Poziom 12  
    zakodować typ alternatora
  • spec od auto-elektro
    adax-zabrze napisał:
    zakodować typ alternatora


    Co to znaczy bo to jakaś bajka.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    skolaszczecin napisał:
    no w tamtym i tak uzwojenie juz bylo poprzepalane ale kontrolka ładowania zapali mi sie na zapłonie i gasnie po przekreceniu .... bez podlaczonia tego pinu nawet ...

    W wypadku nie podłączenia przewodu kontrolki ładowania do alternatora, kontrolka nie powinna świecić nawet po zapaleniu silnika. Skoro gaśnie to szukaj problemu w instalacji a nie w alternatorze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Wprawdzie nie odpowiedziałeś na pytanie czy te dwa cienkie przewody masz nadal nie dołączone, ale mam wrażenie, że przewód od kontrolki ładowania dopiąleś do czujnika ciśnienia oleju, dlatego po uruchomieniu ona gaśnie.
  • Poziom 15  
    ok można zamknac ... faktycznie byl podpięty pod czujnik oleju tylko właśnie ze po przekręceniu stacyjki zapala sie a po włączeniu silnika gasła. Teraz od razu sie wzbudza i pod obciazeniem światła, dmuchawa, audio na jałowym ma od 14,2 na samym jałowym bez obciążenia 14,5.

    Dla potomnych ten pin L wlasnie jest wzbudzanie.