Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 - 2.0 HDI Problem z odpalaniem w zimne dni

31 Jan 2010 08:49 21191 12
  • Level 2  
    Witam ,
    Posiadam Peugeot 307 -2,0 HDI 110 KM rok 2001.
    Od samego początku jak temperatura spadła do 0st mam kłopot z uruchomieniem silnika auto przez dwa tygodnie stało u mechanika który walczył z usterką ( serwis zajmujący się wyłącznie autami francuskimi ) po odebraniu auta okazało się ze dalej nie jest to tak jak powinno być auto odpala za 2-3 razem.

    Co było zrobione :

    - Regeneracja wtrysków
    - Wymiana świec żarowych
    - Wymiana akumulatora na nowy -71Ah/680A
    - Wymiana filtra paliwa
    - Sprawdzenie i przesmarowanie rozrusznika
    - Sprawdzenie wszystkich czujników i elektro zaworów

    Prawdopodobnie po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów.
    Nawet zostało spuszczone paliwo z zbiornika i nalane pewniejsze zimowe podejrzewali ze może paliwo jest złe ( letnie ) oczywiście nie wiele to pomogło

    Z tego co widzę mechanicy z warsztatu są bezradni twierdza ze zrobili już wszystko co mogli żadnych usterek nie widzą.
    Bardzo proszę o pomoc może ktoś z Państwa ma jakiś pomysł albo zna jakiegoś dobrego mechanika z Krakowa będę wdzięczna za jaką kol wiek wskazówkę ( do autoryzowanego serwisu nie chce jechać bo z tego co się naczytałam to tam wymieniają a nie naprawiają
    a na to mnie nie stać )

    pozdrawiam serdecznie Edyta
  • Level 13  
    A moze tak sprawdzić ciśnienie sprężania ,pozdrawiam,częstą przyczyną jest regulator paliwa.
  • Level 16  
    a czujnik temperatury dobry ? nie chodzi o wskazania temp. tylko sterowanie świecami trzeba też sprawdzić pompe wstępnego ciśnienia i przede wszystkim czujnik temp. paliwa w Chrzanowie mam namiar na gościa do dizli sam warsztatu nie mam reszta na mejla lub tel

  • Level 19  
    podmień zawór cr i sprawdz czy pompka elektryczna działa jeżeli ją posiada to znaczy jakie daje ciśnienie
  • Level 2  
    Witam,
    Dziękuję za zainteresowanie, ale prawdopodobnie podejrzewają wtryski ze coś złe zostały zregenerowane zapożyczą wtryski z innego auta i zobaczą czy będzie różnica.

    pozdrawiam
  • Level 16  
    jeśli by nie pomogło dam ci dane do pomiaru każdego czujnika w tym samochodzie by można to pomierzyć
  • Level 10  
    Trochę "odgrzeję" temat. Niestety z tymi silnikami HDI już tak jest że cieżko palą jak jest zimno. Przy -10 czy -15 odpalenie tego silnika jest praktycznie nie możliwe. Pozostaje trzymanie samochodu w garażu i tyle.
  • Level 15  
    Bzdura, mam w swoim samochodzie silnik 2.2 HDI i tej zimy nie było ani jednego dnia, zeby nie zapalił po pierwszym obrocie. Garażuje pod chmurką.
  • Level 11  
    Peugeot 306 2001 rok 2,0 HDI, Problem z rozruchem podczas niskich temperatur - miernik masy powietrza dwu obwodowy (tzw. przepływomierz) przepalony jeden "gorący drut" komputer nie pokazywał żadnej usterki z tym związanej. Wymiana na używany. Dalej - komputer (tester tech) wyświetlił usterkę - czujnik temperatury paliwa - po pomiarach okazało się, że napięcie zasilania czujnika +3,4 V, (pin 22 EDC zasilanie 5 V ok) był zaśniedziały styk wtyczki czujnika temp. paliwa. Po usunięciu w/w usterek i skasowaniu błędów problem z rozruchem znikł, "pali na dotyk" może to Ci pomoże plus rady" Dudi 2007". Pozdrawiam.
  • Level 2  
    Witam ponownie,
    Usterka usunięta, okazało się ze warsztat samochodowy w którym byłam nie dość ze mnie okłamywał to jeszcze brał za to pieniądze.
    - Regeneracja wtrysków
    - Wymiana świec żarowych
    - Wymiana akumulatora na nowy -71Ah/680A
    - Wymiana filtra paliwa
    - Sprawdzenie i przesmarowanie rozrusznika ?????????????????
    - Sprawdzenie wszystkich czujników i elektro zaworów

    Po dwóch tygodniach auto odebrałam ale nie odpalało tak jak powinno dlatego pojechałam do innego mechanika poleconego na forum PEUGEOT KLUB POLSKA
    okazało się ze wina leżała po stronie rozrusznika nie był wo gule wykręcany.
    Poprzedni mechanik powiedział ze wykręcił rozrusznik, rozebrał i wszystko było OK, wiec go tylko przesmarował --kłamstwo !

    Wymiana szczotek oraz tulejek w rozruszniku pomogła moje Lwiątko odpala na dotyk i nie ważne czy jest 0 czy -20 stopni. Ciekawe czy pozostałe czynności jakie były robione przy moim aucie były konieczne i czy wo gule były zrobione :(

    Jeśli ktoś jest z Krakowa lub rejonu PRZESTRZEGAM przed korzystaniem z warsztatu samochodowego:

    AUTO - NALEPA
    Zbigniew Nalepa, Krzysztof Nalepa
    Kraków - Węgrzce 243


    Wszystkim dziękuję za zainteresowanie moją sprawą i serdecznie pozdrawiam.
    Edyta
  • Level 2  
    witam kupiłem ostatnio peugeota 206 z 2002roku 2.0 hdi 90km
    no i lew ujawnił problem a mianowicie jest problem z odpaleniem silnika odpalić odpali ale dość długo kręci gdy jest silnik ciepły to pali juz dobrze ale gdy stoi dłużej nawet ostatnio zaobserwowałem stał 2 dni było ok -1 ,-2 stopnie no i do odpalenia a on dość ciężko świece sprawdzałem są dobre akumlator też jest dobry kilka razy miał przbłyski ze dobrze odpalił przy minusowych ale to dwa czy trzy razy
    czy ktoś wie co to może być i jak naprawić
    z góry serdecznie dziękuje
  • User removed account  
  • Level 11  
    Tak jak napisał georgesgr, wyciągnij wnioski z postów napisanych powyżej, ale dobrze było by, abyś podłączył auto pod tester i odczytał ewentualne błędy, bo problem może być związany z elektroniką a to zaoszczędziło by dużo czasu i nerwów w poszukiwaniu usterki. Ewentualny brak wyświetlonych błędów, znacznie zawęża poszukiwanie usterki. Pozdrawiam.