Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polączenie 2 skrzyń biegów do pojazdu sam

kamilx20 31 Sty 2010 16:21 18211 22
  • #1 31 Sty 2010 16:21
    kamilx20
    Poziom 9  

    witam planuje zrobić pojazd sam taki 4x4 lub nie zależy czy mój pomysł wypali.
    a wiec silnik od malucha ze skrzynią ze blokowanym mechanizmem różnicowym, skrzynia i most od poloneza i skrzynia od np golfa lub innego na przód naped.
    W załaczniku mniej wiecej rys jak to polacze.
    Zanim to zrobię pytanie czy czy jak obie skrzynie dostana takie same obroty z półosiek ze skrzyni malucha to czy obroty wyjściowe na koła będą takie same przy właczeniu 1 na skrzynia polonez 1 na skrzyni golf i dowolnego biegu na maluchu
    prosze o pomoc czy w ogóle można dobrać tak skrzynie czy dać se spokój i zostawic tylko na tył
    jezeli to nie odpowiedni dział to przepraszam

    0 22
  • #2 31 Sty 2010 16:31
    milejow
    Poziom 42  

    W żaden sposób nie dobierzesz identycznych przełożeń, sypnie się to zaraz po ruszeniu

    1
  • #3 31 Sty 2010 16:38
    kamilx20
    Poziom 9  

    chyba ze dwie takie same skrzynie np od golfa tylko ze wtedy był by problem z przekazaniem napedu na tył bo obrucona skrzynia by kreciła do tyłu

    0
  • #4 31 Sty 2010 17:13
    Grzechocar89
    Poziom 12  

    Szkoda tylko twojego czasu i nerwów, bo to rozwiązanie nie wypali.

    0
  • #5 31 Sty 2010 18:55
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam. Pomysl dobry... wystarczy tylko wyrzucić te skrzynie biegów. Taki pojazd jest na Youtube. silnik ze skrzynią biegów od malucha. Nie blokujesz mechanizmu!!!. Półosie połączone do dyfrow od sierry lub scorpio(są po 100zł na Allegro).Jeden dyfer obracasz ,,do góry nogami,, by koła kreciły sie w tym samym kierunku mimo ze wały napedowe ułożone ,,do siebie,,Mechanizm różnicowy wyrównuje różnice w predkosci miedzy przednimi a tylnymi kołami.
    Jak znajde dam link do filmiku...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Link do filmu.... http://www.youtube.com/watch?v=TrTpJDqFVIY

    0
  • #6 31 Sty 2010 19:12
    kamilx20
    Poziom 9  

    musi być przez skrzynie bo to ma być silne a nie szybkie

    Dodano po 5 [minuty]:

    a jak by dac dwie skrzynie od golfa tylko ta tylnią obrócić do góry nogami

    1
  • #7 31 Sty 2010 19:31
    wal-ker
    Poziom 31  

    Własnie takie jest!!!!Masz po drodze dwa mechanizmy róznicowe które zwalniają obroty....! Na wyjsciu z malucha masz obroty jak w ,,normalnym samochodzie,, Czyli ok 100km/h nastepne dyfer osi ma przełozenie ok 3:1 Zamontujesz wieksze koła niz malucha to masz ok 50 km/h. Mozesz znalezc dyfry od diesla mają inne przełozenia, mozesz kombinowac. Za bardzo komplikujesz sprawe...Dyfry osi beda działac jak wzmacniacze momentu... Chyba ze to ma byc traktor....i potrzebujesz 5km/h....

    0
  • #8 01 Lut 2010 00:16
    kamilx20
    Poziom 9  

    no własnie to ma tez być jako taki traktorek i do pojeżdżenia tak może jechać 50 i 5 kmh
    jak bedą dwie skrzynie maluch i inna to przy dwóch jedynkach będzie jak żółw a np przy 2 piątkach już powinien polecieć te 50kmh

    0
  • #9 02 Lut 2010 15:52
    wieslaw791
    Poziom 2  

    a nie lepiej i łatwiej zastosować podzespoły z uaza ja mam taki ciągnik śmiga aż miło

    0
  • #10 05 Lut 2010 01:22
    kotweiler
    Poziom 16  

    kamilx20 napisał:
    a jak by dac dwie skrzynie od golfa tylko ta tylnią obrócić do góry nogami


    Jakim cudem wychodzi Ci napęd poprzeczny ze skrzyni Golfa, przecież golfiacz ma wałek sprzęgłowy i wyjście półosi równolegle. Taki napęd jak narysowałeś to wyjdzie np. ze skrzyń Audi 80.

    0
  • #11 10 Lut 2010 16:24
    kamilx20
    Poziom 9  

    tak wiem to był tylko przykład ale też po głębszej analizie zorientowałem sie że trza audi

    0
  • #12 24 Cze 2010 22:33
    pchelek_18
    Poziom 9  

    Witam. Chciałbym się przyłączyć do tematu.
    Mój problem tkwi w tym iż potrzebuje zrobić traktorka z napędem 4x4 w szybkim tempie ramę mam tylko potrzebuje informacji czy łączył ktoś 2 rożne skrzynie biegów przód audi 80 tył żuk (+most) napędzać to biedzie silnik z golfa II 1.6d
    a pytanie jest takie: jak połączę wszystko razem to mechanizm różnicowy wyrówna różnice prędkości przedniej i tylnej osi? oczywiście traktorek ma pracować na działce oraz do lasu a nie jako wyścigówka :)
    Bardzo proszę o nie pisanie postów typu:
    Poco ci 4x4, to głupie lub coś w tym stylu.
    Ja tylko pytam czy takie coś może działać

    (aha i takie pytanko jakie są jeszcze skrzynie by były takie jak ta od audi)

    z góry dziękuje za odpowiedzi

    0
  • #13 24 Cze 2010 22:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Dobrze jest tak zrobić wolny i mocny tylni napęd i szybki przedni.
    Czyli szybsze przełożenie na przód a wolniejsze na tył tylko nie można obu skrzyń na bieg wrzucać.
    Po prostu jedna pracuje to druga na luzie ot taki reduktor bez zbytniej kombinacji.

    Przy terenie można właczyć oba napędy bo i tak koła buksują.

    0
  • #14 24 Cze 2010 22:45
    pchelek_18
    Poziom 9  

    Też o tym myślałem ale nie wiedziałem co może się stać jak włączę na obu skrzyniach bieg. :)

    0
  • #15 24 Cze 2010 22:54
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Rozerwie w najsłabszym miejscu.

    Jak byś nie zespawał planetarki w skrzyni malucha to to mogło by działać bo tam by satelity wyrównywały różnice prędkości.

    1
  • #16 24 Cze 2010 23:14
    cybkryst
    Poziom 19  

    A co z wytrzymałością mechanizmu różnicowego. Przecież satelity nie są przystosowane do ciągłej pracy. Nie mają łożysk, osadzone są tylko na sworzniach Tak że moim zdaniem po kilku bardziej obciążonych przejazdach olej w przekładni będzie bardzo nasycony stalą.

    0
  • #17 24 Cze 2010 23:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 25 Cze 2010 11:15
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Szególnie w vectrach A jest to zauważalne 4 koła 4 rózne.
    Im droższe auto tym się bardziej o nie dba.

    Pozatym Łada Niva jak właczysz 4WD na asfalcie i skręcisz kołami to murowane ukręcenie półoski, na miękkim podłożu jakoś to sie wyrównuje.

    0
  • #19 25 Cze 2010 22:30
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 27 Cze 2010 12:53
    pchelek_18
    Poziom 9  

    Witam.
    Dzięki za odpowiedzi tak więc takie coś niema szans powodzenia. no trudno a poradził by mi ktoś jak można połączyć silnik z golfa ze skrzynia np. żuka bez używania łańcuchów i zębatek ?? lub golfa ze skrzynia biegów subaru justy 4X4 czy jest takie coś możliwe bo nie mam skąd załatwić całego kompletnego silnika subaru justy a mam silnik golfa.
    Pozdrawiam.
    Z góry dzięki za odpowiedzi

    0
  • #21 27 Cze 2010 18:41
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Dobrze jest żeby skrzynia pracowała na swoich znamionowych obrotach i dać zwolnice jak w KAZDYM cywilizowanym ciągniku.
    polączenie 2 skrzyń biegów do pojazdu sam

    0
  • #22 29 Lip 2011 14:46
    TRAKTORZYSTAzagrofoto
    Poziom 9  

    polączenie 2 skrzyń biegów do pojazdu sam

    Ja w swoim bede mial tak

    1
  • #23 20 Wrz 2011 18:45
    czech777
    Poziom 1  

    To rozwiązanie jest możliwe tylko musisz kupić mosty od terenówki (przedni i tylny) - ten sam model, żeby miały jednakowe przełożenie. Łączysz je z półosiami skrzyni malucha. Mosty od terenówki powinny mieć przełożenie około 1:4. to tak jak byś podłączył dodatkową skrzynię. Ważne jest, żeby 4 koła były jednakowego rozmiaru. Wszystko powinno działać ponieważ mechanizm różnicowy malucha będzie robił za międzyosiowy mechanizm różnicowy.

    Jeszcze dygresja odnośnie przełożeń w połączonych 2 skrzyniach biegów. W przypadku skrzyń od osobówek na 5 mamy przełożenie około 1:1 (silnik benzynowy) zatem po włączeniu dwóch 5 prędkość max jest równa prędkości nominalnej. W tym układzie mamy zatem pojazd który może jechać 1km/h - 150km/h

    0