Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Stacjonarne numery specjalne w TPSA - Proszę o szczegóły.

ADEK1000 31 Sty 2010 20:39 6754 5
  • Stacjonarne numery specjalne w TPSA - Proszę o szczegóły.

    #1
    Poziom 24  

    Stacjonarne numery specjalne w TPSA - jak to jest zrobione, w jaki sposób działają i wszystko na ten temat ?

    Witam.

    Dziś jak zwykle, mam do Państwa kilka pytań (nietypowych z resztą :p) Proszę o udzielenie mi Odpowiedzi na nie.

    Zacznijmy jednak od paru słów historii Telekomunikacji Polskiej SA i Jej Firmy-Matki (Polska Poczta, Telegraf i Telefon)

    Telekomunikacja Polska SA wydzieliła się z części PPTiT i na początku lat 90.tych XX wieku powstała jako osobna firma. Do czasu powstania Błękitnej Linii - tj. do roku 2004r. (chyba) - Telekomunikacja Polska miała mnóstwo jawnych Oddziałów i Biur Obsługi Klienta w całej Polsce. Tegoż okresu w historii tyczą się moje pytania.

    Jak już powiedziałem wcześniej, przed utworzeniem Błękitnej Linii TPSA, to jest przed 2004 roku wszystkie sprawy związane z Obsługą Klienta TPSA, tj. m.in. opłacenie Faktur za Usługi, zaamówienie instalacji nowej linii tel. (sprawdzenie możliwości technicznych na instalację nowej linii tel., jej instalacja), zgłaszanie awarii linii tel., usuwanie awarii linii tel. itp. - tym wszystkim zajmował się najbliższy (w stosunku do miejsca zamieszkania Abonenta) Oddział lub BOK (Biuro Obsługi Klienta) TP. Dziś jest inaczej, jak wiadomo. Ale wracając do tematu i moich pytań. Wówczas, gdy w całej Polsce TPSA miała jawne Oddziały i Biura Obsługi Klienta, gdzie można było załatwić (pospolicie mówiąc) wszystkie sprawy związane z TPSA jawne były również zarówno adresy Biur i Oddziałów TPSA jak i numery telefonów do tych Biur i Oddziałów (publikowane np na stemplach TPSA oraz w Książkach Telefonicznych). Dziś - częstokroć numery - poprzednio jawne (do Biur i Oddziałów TPSA) są albo "ukryte" albo zlikwidowane, a pospolity Abonent ma oficjalnie tylko dostęp do TPSA przez „jedyny słuszny numer” 19393. Ale...

    Wystarczy zgłosić np awarię na BL, zwykle nast. dnia oddzwania na nasz domowy nr tel. (podany w uszkodzeniu, jako linia do naprawy) Monter pracujący dla TPSA w Firmie Zewn. obsługującej Dany Rejon i... co widzimy na wyświetlaczu swojego tel. o ile posiadamy aktywnego CLIP-a – albo nr nieznany (jeśli dzwoni np. z komórki) albo np. kiedysiejszy numer do TPSA (częstokroć ten sam nr co kiedyś był jawny, a teraz jest "dziwny") I właśnie o „dziwaczność„ („techniczną dziwaczność tego numeru”) się dziś pytam, jak to jest zrobione, że… i w ogóle jak? i co?.

    1. - Dziwaczność tego numeru polega na tym np., iż jest to np - obecnie – „numer tel. tylko w jedną stronę”., Polega to np. na tym, iż połączenia wychodzące z tego numeru są normalnie realizowane przez centralę tel., zaś połączenia przychodzące (z normalnych nr tel. pospolitych abonentów) na ten numer są … ?

    I tu nie wiem, i o to właśnie pytam. Proszę o Odp.

    Może, celem naświetlenia sytuacji krótko opiszę co i jak?
    - Gdy oddzwonimy na taki nr tel. to w słuchawce tel. zamiast sygnału oczekiwania (aby ktoś odebrał połączenie) usłyszymy np. Błękitną Linię TP lub – zależnie od konkretnego numeru – np. komunikat centrali m.in. np. „nie ma takiego numeru”, „abonent czasowo niedostępny”, lub po prostu „sygnał zajętości linii”.
    Moje pytanie brzmi: W jaki, technicznie, sposób są tworzone i w jaki sposób działają tzw. „numery w jedną stronę” i jak jest z ich taryfikacją?, bo...

    2. Przyznam się szczerze, że kiedyś, gdy po naprawie linii tel. Monter obsługujący Mój Rejon, pracujący dla TPSA z mojego aparatu tel. podłączonego do linii tel., którą posiadam zainst. w domu dzwonił na taki numer tel. (i się dodzwonił na ten nr jakby nigdy nic) -ów nr sprawdzałem potem w pamięci aparatu-, to na nast. miesiąc przepatrując biling połączeń wychodzących z danej linii tel. danego dnia w danym miesiącu to na bilingu połączeń wychodzących z tej linii tel. w poprzednim miesiącu (poprzednim miesiącu do tego mies. gdy to sprawdzałem) tego numeru tel. na który dzwonił Monter po naprawie linii tel. po prostu nie było.

    I tu moje pytanie: Dlaczego tak było? Czyżby ów numer tel., na który dzwonił TP-siarz nie istniał oficjalnie (a istniał nieoficjalnie, niejawnie) i nie był taryfikowany, czy co ? Proszę o Odpowiedzi też i na to pytanie.


    3. – Idąc tropem tego „dziwnego numeru tel.” i chcąc się dowiedzieć jak najwięcej na temat „dziwnych numerów z TPSA” zadzwoniłem do Biura Numerów TPSA pod numer 118913, gdzie, (jako że z autopsji znam dokładny adres, gdzie kiedyś było najbliższe Biuro Napraw TPSA i Biuro Obsługi Klienta TPSA w mojej okolicy /jeszcze w czasach przedbłękitnoliniowych/, podałem więc na 118913 miejscowość, nazwę firmy – czyli Telekomunikacja Polska SA – oraz ulicę wraz z jej numerem) i poprosiłem o podanie numeru do powyższej Firmy znajdującej się pod podanym przeze mnie adresem. Konsultantka z Biura Numerów – ku mojemu zdziwieniu po sprawdzeniu danych powiedziała mi - cytuję, że „nie odnajduje takiego abonenta pod podanym adresem w podanej miejscowości…” i że „w związku z tym jest jej bardzo przykro”. W związku z tym podziękowałem jej za udzielone mi informacje, ale, poprosiłem ją jeszcze, aby sprawdziła mi, do kogo należy, (o ile to firma oczywiście) numer tel., który podam. Zgodziła się i poprosiła o numer. Więc, ja jako ów numer podałem jej dokładnie ten sam numer tel. do TPSA, na który kilka dni temu, dzwonił z mojego numeru tel. Monter po naprawie linii tel., którą posiadam zainstalowaną w domu. (o czym pisałem wcześniej) na co ta sama konsultantka z Biura Numerów TPSA po chwili powiedziała mi, iż ów numer, który podałem,. a więc nr (tu powtórzyła za mną ów numer) należy do Telekomunikacji Polskiej SA w (tu podała adres - dokładnie ten sam adres, który ja jej podawałem).
    Nieco zdziwiony zadałem jej więc pytanie nast. treści: Dlaczego wcześniej po tych samych danych adresowych (dokładnie tych samych danych) nie mogła Pani odnaleźć Abonenta i podać mi numeru do Niego?

    Niestety Pani nie odpowiedziała mi na to pytanie (bo powiedziała, że nie umie na to odpowiedzieć) , a następnie pierwsza rozłączyła połączenie…

    I tak oto i to moje pytanie do tej pory pozostało bez odpowiedzi. Mam nadzieję, że Państwo mi na nie odpowiecie bez przeszkód, o co Proszę.


    4. W jakim celu TPSA posiada w ogóle w użyciu i użytkuje takie nie typowe numery? I dlaczego po podaniu adresu w Biurze Numerów TPSA ów "numer nie istnieje", nie ma go -podobno- w bazie danych TP, a po podaniu numeru tel. i poproszeniu Konsultanta, aby sprawdził, kto użytkuje i kto jest abonentem podanego przez nas numeru tel. (linii tel.) ten sam numer tel. - o którym nic jeszcze przed chwilą nie było wiadomo - raptem "znajduje się w bazie numerów" ?

    PS: Numery tel., o których piszę nie znajdują się również we współczesnych publikowanych na zlecenie TPSA Książkach Telefonicznych.

    Jaki jest ich status, zastrzeżone, jawne, Czy może inne?

    Póki co to tyle moich pytań.

    Pozdrawiam Państwa.

    Adam z Nowego Modlina.

    0 5
  • Pomocny post
    #2
    Poziom 25  

    cudem wytrwałem do końca lektury: zastrzeżone - wycinane

    1
  • #3
    Poziom 24  

    vinci napisał:
    cudem wytrwałem do końca lektury: zastrzeżone - wycinane


    zastrzeżone, to słowo rozumiem bez problemu,
    ale wycinane - czyli w jaki sposób?
    Proszę o szczegóły i o dalsze Odp. na ten temat.

    0
  • Pomocny post
    #4
    Poziom 14  

    Witam,

    Numery skrócone są to najczęściej numery logiczne, stanowiące nakładkę na numer katalogowy centrali. Na przykład numerowi Policji 997 odpowiada numer siedmiocyfrowy, w sensie składni taki sam jak zapewne masz u siebie w domu. Jeżeli go znasz i zadzwonisz, trafisz w to samo miejsce co po wybraniu 997. Sęk w tym, że numery te nie są powszechnie udostępniane społeczeństwu, bo nie ma takiej potrzeby. Dlatego też w ruchu przeciwnym są najczęściej zastrzegane.

    Pozdrawiam
    vper

    1
  • Pomocny post
    #5
    Poziom 35  

    Cytat:
    1. - Dziwaczność tego numeru polega na tym np., iż jest to np - obecnie – „numer tel. tylko w jedną stronę”., Polega to np. na tym, iż połączenia wychodzące z tego numeru są normalnie realizowane przez centralę tel., zaś połączenia przychodzące (z normalnych nr tel. pospolitych abonentów) na ten numer są … ?

    I tu nie wiem, i o to właśnie pytam. Proszę o Odp.

    Po prostu przekierowanie numeru na cokolwiek - np. zapowiedź słowną.
    "Numery jednokierunkowe" były na centralach od zawsze - to po prostu wyposażenia bez nadanego numeru katalogowego tzn. takiego, który "rozumie" sieć zewętrzna. Sytuacja wygląda tak jak mieszkać w szałasie w lesie: list możesz wysłać - pójdziesz do najbliższej skrzynki pocztowej; natomiast do ciebie nie nic dojdzie bo nie masz adresu w rozpoznawalnym formacie.
    Ad.3. Panienka się po prostu zagalopowała:D i się rozłączyła. Nie wolno takich danych podawać. Jest ustawa o ochronie danych osobowych, ochrona tajemnicy służbowej i parę innych. Na prośbę o dane abonenta podstawie numeru telefonu powinieneś dostać odmowę.
    I jeszcze o obsłudze klienta. W każdej takiej firmie do obsługi klienta jest odpowiednia infolinia. Jeżeli są jakieś lokale z obsługą to są to punkty do sprzedaży usług. Dlaczego? Bo tak jest dużo taniej. To, co wydaje się naturalne i pożyteczne dla małej firmy - dla dużej już niekoniecznie, generuje tylko ogromne koszty. Podsumowując - firma utworzyła barierę bo zyski jakie z ciebie ma są niewspółmierne do kłopotów jakie sprawiasz zawracając im głowę... :twisted:

    1
  • #6
    Poziom 24  

    Witam Państwa.
    Dziękuję za Państwa wszystkie Odpowiedzi.
    Sprawa jest już dla mnie jasna.
    Dziękuję za pomoc,
    Zamykam temat.
    Dziękuję,
    -Adam-

    0