Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zatopić końcówki zakurzu po lakierowaniu.

wezuwiusz3 31 Sty 2010 23:21 5051 4
  • #1 31 Sty 2010 23:21
    wezuwiusz3
    Poziom 12  

    Witam.Czy może mi ktoś podpowiedzieć w jaki sposób wtapia się końcówkę zakurzu po miejscowych podmalowywaniach lakierniczych.Może znacie jakieś dobre strony gdzie można o tym poczytać.W jaki sposób można nanosić i po jakim czasie rozpuszczalnik do cieniowania.Raz próbowałem i fuknąłem (rozpuszczalnik w szpraju) po lakierze po malowaniu ,ale nie wyszło(ściekło)w konsekwencji tego musiałem jeszcze raz poprawiać,ale już nie wtapiałem krawędzi,tylko po prostu przepolerowałem.Nawet mi to wyszło,ale nie jestem pewien czy obie warstwy się odpowiednio połączyły (stara z nową) i czy teraz po zimie nie będzie się złuszczał klar.Lakier metalik 2K .Nanosząc rozpuszczalnik kierowałem się instrukcją podaną na jakiejś stronie internetowej.Niby wszystko było robione z zegarkiem w ręku i miało się udać,szybkie pociągnięcie ręki z pojemnikiem podczas rozpylania rozcieńczalnika do cieniowania,ale w efekcie powstały paskudne zacieki i to nie od razu jak było zapylone,tylko po paru sekundach.Wyglądało by to na to że była za duża ilość naniesiona ,albo w nie właściwym czasie.A może trzeba było to wykonać w inny sposób,używając pistoletu do zaprawek z małą dyszką ,a nie szpraju,.albo po umyciu pistoletu z klaru fuknąć rozpuszczalnikiem akrylowym i wyszło by na to samo??.Jeśli możecie to pomóżcie i podpowiedzcie jak to się robi.Apropo.Pierwszy raz malowałem co kolwiek lakierem metalicznym 2K i za pierwszym razem położyłem niemalże lustro na samochodzie.Gorzej w tych miejscach w których musiałem cieniować,ponieważ trzeba było poprawiać,no ale też jak na nowicjusza to jestem zadowolony z efektu.

    0 4
  • #2 01 Lut 2010 15:01
    b.zos
    Poziom 15  

    No cóż musisz troche poczytać o lakierowaniu, robiąc zaprawkę ciężko jest wycieniować ,trzeba miec trochę praktyki , najprościej przemalować cały element , pewnym rozwiązaniem jest rozpuszczalnik korekcyjny albo malowanie kawałka do np. zagięcia blachy na elemencie ale jedno jest pewne klarem -bezbarwnym lakierem to ty musisz pomalować cały element ale ale możesz spróbować usunąć zakurzki papierem 2000 i jak wyjdzie znośnie następnie prysnąć klarem cały element

    1
  • #3 05 Lut 2010 18:24
    wezuwiusz3
    Poziom 12  

    No nie wodzu,chyba nie chodzi Ci o to aby trzeć bazy papierem 2000.Bazy nie wolno niczym trzeć(szczególnie perły),co najwyżej przetrzeć ściereczką antystatyczną przed położeniem klaru,a jeżeli chodzi o klar,to papier 2000 z mojego punktu widzenia jest za ostrej gradacji dla klaru.Co najwyżej jeżeli zachodzi potrzeba usunięcia zakużu to 2500,ale nie o tym chciałem.Chodzi mi o to jak połączyć stary lakier z nowym,czyli :pomaloałem pół elementu ,bo np jeżeli malujesz np.błotnik ,to zakańczasz na sąsiednim elemencie,czyli włazisz z lakierem na 20 cm na drzwi i tam trzeba obie warstwy zespolić.To jest moje pytanie :Jak ,bo czym to wiem,że jest rozpuszczalnik do cieniowania,tylko jak.(sposób lub urządzenie po pryśnięcia)

    0
  • #4 07 Lut 2010 00:08
    ptasior1988
    Poziom 12  

    na allegro mozna kupic jest nawet w opisie aukcji jak stosowac plus rysunek.

    1
  • #5 07 Lut 2010 14:52
    b.zos
    Poziom 15  

    Wodzu wezuwiusz nie napisałem nic o szlifowaniu 'perły' , rozumiem ,że sam dobierasz lakier :D i musisz napylać sąsiedni element -tak robiło się w PRLu autorenolakiem:D

    0