Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa

krecik550 01 Lut 2010 02:27 75991 79
  • #1 01 Lut 2010 02:27
    krecik550
    Poziom 11  

    Wiatm. Wiem że ten temat byl juz kilka razy wałkowany, Ale nadal,nie mogę znaleźć cennych informacji dla mnie. Mam pytanie co bardziej się opłaca wykonać samemu przyczepke dwuosiową o DMC do 750 kg czy kupić. Jeżeli chodzi o kupno jak sie sprawują te przyczepki. Jeszcze pytanie do robienia samemu przyczepki jakie osie zastosować? i jak zrobić aby były obok siebie a nei były daleko chodzi mi o rozstaw głównie o wstawienie resorów. Z góry dziękuje z pomoc

    1 29
  • Pomocny post
    #2 01 Lut 2010 07:28
    glosny83
    Poziom 28  

    Jeśli chodzi o przyczepkę warto poświęsić czas na zrobienie samemu,ponieważ jest ona wtedy o wiele bardziej wytrzymalsza od kupnej oczywiście kwestia wykonania.
    Osie proponuje zrobić na belce z passata a możesz ją odpowiednio skrócić do rozmiarów przyczepy belkę robisz wleczoną i nie na resorach tylko na bałwanach.

    1
  • #3 01 Lut 2010 14:02
    krecik550
    Poziom 11  

    myślałem aby zrobi8ć przyczepke o wielkości skrzyni 250x125 Chodzi mi o zrobienie takiej Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa
    Na resorach się tego nie da zrobić bo będą osie za bardzo od siebie oddalone a mi chodzi żeby zrobić tandem. A co myślisz o 2 osiach od syreny. O jakich bałwankach myślisz?

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Lut 2010 14:20
    glosny83
    Poziom 28  

    Jeśli chcesz zrobić przyczepkę dwu osiową to osie syrewnowskie też nie żle się spisują a dlaczego myślisz że nie da się zrobić przyczepki dwu osiowej resorowanej da się resoru przesuwasz wtedy względem siebie.A jeśli chodzi o bałwany to stosuje się je od np. stara są to bałwany odbojowe.W przypadku przyczepy resorowanej tak czy inaczej musisz zastosować odboje.

    0
  • #5 01 Lut 2010 14:40
    krecik550
    Poziom 11  

    tak rozumiem. Wiem że w każdej przyczepce są odboje z wyjątkiem tych kupnych bo one mają swoje osie już amortyzowane. Nie moge zrozumieć jak zrobić z tymi resorami. Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa tak jak w tej przyczepce resor jest długi, a ja chce aby 2 osie były obok siebie, a w tym przypadku oś by była odsunięta o około metr. Jak zrobić żeby były koło siebie?

    0
  • Pomocny post
    #6 01 Lut 2010 14:57
    boryk
    Poziom 11  

    Jedena oś musi miec resor bliżej środka. pamietaj, że rostaw osi nie może przekraczać 130cm w przeciwnym razie bedziesz musiał rejestrować jako dwuosiową a jeąeli rozstaw jest do 130cm to jest jako jedna oś i nie potrzebujesz prawajazdy kategori b+e.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A przedewszystkim musisz się zastanowić do czego bedzie ci ona służyć.Bo dodając oś zwiekszasz jej ciężar przez co zmniejszasz sobie masę załadunku.Jest też większe zużycie paliwa, co prawda lepiej jeżdzi sie z nią na pusto bo jest cięższa i tak nie podskakuje.

    0
  • #7 01 Lut 2010 17:25
    krecik550
    Poziom 11  

    Wiadomo przyczepka ma slużyc do wszystkiego. Będzi ona wykorzystywana na trasach ok 120km tam i z powrotem. Czyli muszę miec przyczepke wąższą niż 130 cm szerokość. Wiem że nie powinienem tego pisać ale raczej będe nią woził troszkę większy ciężar niż 750 dmc ale to na małych trasach dlatego chce 2 osie. A czy duże są różnice w paliwie. w smie to się nawet zaczynam zastanawiać czy nie zrobić z jedną osią. Czy jedno osiowa wytrzyma tyle jak myślicie?

    1
  • Pomocny post
    #8 01 Lut 2010 17:33
    465208
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Lut 2010 17:46
    krecik550
    Poziom 11  

    Znaczy nei upieram sie przy przyczepce dwu osiowej. Miałem taki plan na początku ale teraz nei wiem czy nie zrobić jednoosiowej. A jeżeli chodzi o resory to sięnie upieram przy nich, ale nie znam innej możliwości zrobienia takiej przyczepki. No chyba ze kupne osie, bo pneumatyczne odpada. A tak odejde od tematu to które polecacie bardziej jedno osiowe czy dwu osiowe (zbieram opinie) bo puki co jeszce nie zaczołem nic robić więć mogę jeszzcze zrobić wszystko a później to już klamka zapadła)

    1
  • Pomocny post
    #10 01 Lut 2010 18:01
    kwok
    Poziom 39  

    jedna oś z rury grubościennej bezszwowej do tego dokręcane albo solidnie dospawane czopy od VW (trzeba dobrze spawać żeby się nie wypaczyły bo najlepiej jest jak zbieżność i pion kół jest na 0 - lekko się toczy) amortyzatory jakieś krótkie np tył malucha, bałwanki na odboje
    oś do resorów mocujesz za pomocą cybantów przy czym resory dajesz pod oś - niższa przyczepka

    0
  • #11 01 Lut 2010 21:19
    krecik550
    Poziom 11  

    a od czego rysory proponujecie? I jak ustawić oś tak aby sie równoważyla przyczepka czy z lekkim naciskiem na hak samochodu? Jakie przyczepki polecacie jednoosiową czy dwuosiowe. Jakie są lepsze? dzięki z góry za pomoc

    0
  • Pomocny post
    #12 01 Lut 2010 22:03
    wal-ker
    Poziom 32  

    Witam, przyczepka z ładunkiem musi naciskac na hak ok.40-70 kg. Tylko wtedy da sie jechac bez problemu.Robie własnie przyczepke do przewozu jachtu....i z moich wyliczen wyszło ze nie opłaci sie robic przyczepki z osi,,kombinowanych,,Na Allegro np. jest firma ,,Gotter,, która robi osie ze 290zł. Sam wybierasz szerokosc,szerokosc mocowania,i do jakich kólma byc piasta.Przykrecasz do ramy 4 sróby i gotowe. Nic wiecej nie potrzebujesz nawet amortyzatorów bo resorowanie w gumach jest tak zw.samotłumiące.Za trzy stówy nie kupisz osi od np.syreny,resorów i amortzatorów.A jeszcze przeróbka,spawanie wieszaków itp. Oprócz osi 750 kg mają tez na chyba 1050kg. są niewiele drozsze. W ramie przygotujesz otwory do mocowania tak ze bedziesz mógł przesuwac os do przodu i tyłu by uzyskac odpowiedni nacisk na hak.I zawsze bedziesz mogl korygowac gdyby ładunek sie zmienił lub auto zle zachowywało. Na rysunku trudno wyliczyc gdzie ma byc oś by bylo dobrze...

    0
  • Pomocny post
    #13 01 Lut 2010 22:07
    Krick1987
    Poziom 24  

    A może zastosować belkę skrętną z renault 19???

    0
  • Pomocny post
    #14 01 Lut 2010 22:11
    wal-ker
    Poziom 32  

    Za jakie pieniadze !!! A słyszałes o pękjacych w nich drązkach skrętnych

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kup gotową wyjdzie taniej,wazy kilanascie kg...masz wiecej na ładunek... Policz....

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak bedziesz wozil delikatny towar to ta kupna swietnie amortyzuje.....

    0
  • #15 01 Lut 2010 22:31
    krecik550
    Poziom 11  

    Przyczepka nie będzia miała zbyt lekkiego życia. nie przecze, że zawsze, ale dużo żeczy będzie cieżkich właśnie dlatego myśle o zrobieniu przyczepki sam. Wtedy gdy ją zrobie sam zrobie ramę o wiele mocniejszą niż kupne i raczej nie zwiększe jej dużo wagi przy tym o jakieś 20 max od kupnej. Na temat ramy wiem wszystko, tylko jedynie zostaje mi teraz kwestia jedna oś czy 2 i jakie resory

    1
  • Pomocny post
    #16 02 Lut 2010 00:37
    kwok
    Poziom 39  

    i masz rację
    w kwestii ustawienia osi to najpierw mocujesz do osi z kołami resory i stawiasz na nich przyczepkę tak aby był nacisk na hak około 5-10kg
    jak będę miał jutro trochę czasu to narysuję ci jak zrobić ramę i dyszel żebyś mógł załadować nawet do 1,5t tyle że jazda oczywiście z głową przy takim obciążeniu

    1
  • Pomocny post
    #17 02 Lut 2010 19:42
    glosny83
    Poziom 28  

    [quote="boryk"]Jedena oś musi miec resor bliżej środka. pamietaj, że rostaw osi nie może przekraczać 130cm w przeciwnym razie bedziesz musiał rejestrować jako dwuosiową
    Bzdury przyczepy robie 10 lat i się z takim czymś nie spotkałem.

    0
  • Pomocny post
    #18 02 Lut 2010 21:31
    hollywood
    Poziom 11  

    Jeszcze jedna sprawa kreciku. Dwu osiowa przyczepa znacznie bardziej przykuwa uwagę służb porządkowych, bo zazwyczaj potrzeba już mieć prawko kat.E, a częste kontrole chyba nie będą Ci potrzebne, prawda? Ja może przyczep nie produkuję ale uważam, że przy dużych obciążeniach na resorach są znacznie mniej obsługowe, niż na skrętnych belkach, itp. Tylko pamiętaj o amortyzatorach, wtedy nie będzie skakała. Resory od poloneza trucka trwałe i chyba najbardziej dostępne i najtańsze w razie wymiany.

    0
  • Pomocny post
    #19 03 Lut 2010 14:28
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Dorzucę od siebie ciekawą stronkę (gdy robiłem sam przyczepkę, jak Ty, otrzymałem od nich katalog): http://www.indespension.co.uk/

    1
  • #20 03 Lut 2010 15:37
    krecik550
    Poziom 11  

    witam przepraszam ze wcześniej nie mogłem odpisac ale nei miałem prądu a agregatu nie posiadam. Przemyślałem to wszystko i bede robił przyczepke jednoosiową, ale wymiarów raczej nie będe zmienienial.a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary? co do ramy to już mniejwięcej wszystko wiem. resory od poldka tracka a os chyba od syreny jeszcze nie wiem. Co mi się uda trafić. Rama z profila zamkniętego byrty z balachy ocynkowanej.

    0
  • Pomocny post
    #21 03 Lut 2010 16:52
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    krecik550 napisał:
    .a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary?

    Też tak robiłem. W dowodzie rej. nie ma wymiarów, jest tylko dop. ładowność.

    0
  • #22 03 Lut 2010 21:53
    krecik550
    Poziom 11  

    Aha a czy jest w dowodzie masa przyczepki (choodzi mi o rzeczywista mase całkowitą jak jest pusta)?

    0
  • Pomocny post
    #23 04 Lut 2010 06:32
    glosny83
    Poziom 28  

    krecik550 napisał:
    witam przepraszam ze wcześniej nie mogłem odpisac ale nei miałem prądu a agregatu nie posiadam. Przemyślałem to wszystko i bede robił przyczepke jednoosiową, ale wymiarów raczej nie będe zmienienial.a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary? co do ramy to już mniejwięcej wszystko wiem. resory od poldka tracka a os chyba od syreny jeszcze nie wiem. Co mi się uda trafić. Rama z profila zamkniętego byrty z balachy ocynkowanej.

    Jeśli tak zrobisz to masz 0 problemów,a jeśli chciał byś rejestrować to problemów masa rysunki techniczne wymiary przyczepy dokładna waga konstrukcji,no i przegląd i użeranie się w urzędach .Kupić złomową przyczepke i po problemie,tylko numery musisz nabić na dyszlu nowej.

    0
  • Pomocny post
    #24 04 Lut 2010 11:25
    stan2300
    Poziom 16  

    witam panowie ,tez mam przyczepke typu sam i o jednym trzeba pamietać ze przy przyczepce o dopuszczalnym cieżarze calkowitym powyżej 400 czy 500 kg musi byc hamulec najazdowy ,ale to juz inna bajka

    0
  • Pomocny post
    #25 04 Lut 2010 11:35
    darek23g
    Poziom 12  

    witam. sam wykonałem kilka przyczepek samochodowych na zamówienie koszt, koszt takiej przyczepki z robocizną nie przekroczył 700zł :) oczywiście potrzebna jest stara przyczepka nie nadająca się do użytku:P a po 4 dniach stoi taka sama tyle że nówka funkiel:P ważny jest papier a resztę da się zrobić:D pozdrawiam.

    1
  • Pomocny post
    #26 04 Lut 2010 19:00
    wal-ker
    Poziom 32  

    stan2300 napisał:
    witam panowie ,tez mam przyczepke typu sam i o jednym trzeba pamietać ze przy przyczepce o dopuszczalnym cieżarze calkowitym powyżej 400 czy 500 kg musi byc hamulec najazdowy ,ale to juz inna bajka


    To prawda? Myslalem ze do 750kg DMC nie trzeba... Mam stary kodeks drogowy czy co?

    0
  • Pomocny post
    #28 05 Lut 2010 00:50
    kotweiler
    Poziom 16  

    Jak chcesz robić jednoosiową, to najmocniejsza będzie oś z busa, np Fiat Ducato lub tańsza z Renault Trafic. Mam zrobioną przyczepę na osi z Fiata Ducato(starszy model do 1994 r). Oś jest oryginalnie obniżana, tzn rura mocująca resor jest poniżej średnicy koła, co daje nam niższą podłogę w przyczepie. Do tego mam założone opony wzmacniane z niższym profilem (185/70/14C). Ładnie wygląda i dobrze trzyma się drogi. Bez obawy można załadować więcej, nośnośc fabryczna osi to 1600 kg. Bardziej uniwersalna będzie przyczepa z hamulcem najazdowym ponieważ nie każdy samochód może holować lekką przyczepę o DMC 750 kg bez hamulca. Dwusiowa to przynęta dla misiaczków, jak ktoś słusznie napisał.

    0
  • #29 05 Lut 2010 20:16
    krecik550
    Poziom 11  

    w zasadzie nie zastanawiałem się od czego da jeszcze oś. Ostatnio znalazłem na strychu 2 piasty od żuka. gdy dam pomiędzy nimi jakąś belke np.całówkelbo profil mógłbym sobie wtedy zrobić oś taka jak mi jest potrzebna. Co do miśków mam cb ale nie chce ich unikać więc wole jednoosiową

    0
  • Pomocny post
    #30 19 Lut 2010 17:19
    Camillo2000
    Poziom 9  

    A co sądzicie o przyczepce typu sam ale z zawieszeniem na sztywno tzn. oś bezpośrednio przymocowana do ramy. Jak to się ma do przeglądu, bo wiem że można taką kupić orginalną z homologacja i wtedy nie ma problemu.

    0