Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa

krecik550 01 Feb 2010 02:27 82573 79
  • #1
    krecik550
    Level 12  
    Wiatm. Wiem że ten temat byl juz kilka razy wałkowany, Ale nadal,nie mogę znaleźć cennych informacji dla mnie. Mam pytanie co bardziej się opłaca wykonać samemu przyczepke dwuosiową o DMC do 750 kg czy kupić. Jeżeli chodzi o kupno jak sie sprawują te przyczepki. Jeszcze pytanie do robienia samemu przyczepki jakie osie zastosować? i jak zrobić aby były obok siebie a nei były daleko chodzi mi o rozstaw głównie o wstawienie resorów. Z góry dziękuje z pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    glosny83
    Level 28  
    Jeśli chodzi o przyczepkę warto poświęsić czas na zrobienie samemu,ponieważ jest ona wtedy o wiele bardziej wytrzymalsza od kupnej oczywiście kwestia wykonania.
    Osie proponuje zrobić na belce z passata a możesz ją odpowiednio skrócić do rozmiarów przyczepy belkę robisz wleczoną i nie na resorach tylko na bałwanach.
  • #3
    krecik550
    Level 12  
    myślałem aby zrobi8ć przyczepke o wielkości skrzyni 250x125 Chodzi mi o zrobienie takiej Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa
    Na resorach się tego nie da zrobić bo będą osie za bardzo od siebie oddalone a mi chodzi żeby zrobić tandem. A co myślisz o 2 osiach od syreny. O jakich bałwankach myślisz?
  • Helpful post
    #4
    glosny83
    Level 28  
    Jeśli chcesz zrobić przyczepkę dwu osiową to osie syrewnowskie też nie żle się spisują a dlaczego myślisz że nie da się zrobić przyczepki dwu osiowej resorowanej da się resoru przesuwasz wtedy względem siebie.A jeśli chodzi o bałwany to stosuje się je od np. stara są to bałwany odbojowe.W przypadku przyczepy resorowanej tak czy inaczej musisz zastosować odboje.
  • #5
    krecik550
    Level 12  
    tak rozumiem. Wiem że w każdej przyczepce są odboje z wyjątkiem tych kupnych bo one mają swoje osie już amortyzowane. Nie moge zrozumieć jak zrobić z tymi resorami. Przyczepka sam dwuosiowa czy jednoosiowa tak jak w tej przyczepce resor jest długi, a ja chce aby 2 osie były obok siebie, a w tym przypadku oś by była odsunięta o około metr. Jak zrobić żeby były koło siebie?
  • Helpful post
    #6
    boryk
    Level 12  
    Jedena oś musi miec resor bliżej środka. pamietaj, że rostaw osi nie może przekraczać 130cm w przeciwnym razie bedziesz musiał rejestrować jako dwuosiową a jeąeli rozstaw jest do 130cm to jest jako jedna oś i nie potrzebujesz prawajazdy kategori b+e.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A przedewszystkim musisz się zastanowić do czego bedzie ci ona służyć.Bo dodając oś zwiekszasz jej ciężar przez co zmniejszasz sobie masę załadunku.Jest też większe zużycie paliwa, co prawda lepiej jeżdzi sie z nią na pusto bo jest cięższa i tak nie podskakuje.
  • #7
    krecik550
    Level 12  
    Wiadomo przyczepka ma slużyc do wszystkiego. Będzi ona wykorzystywana na trasach ok 120km tam i z powrotem. Czyli muszę miec przyczepke wąższą niż 130 cm szerokość. Wiem że nie powinienem tego pisać ale raczej będe nią woził troszkę większy ciężar niż 750 dmc ale to na małych trasach dlatego chce 2 osie. A czy duże są różnice w paliwie. w smie to się nawet zaczynam zastanawiać czy nie zrobić z jedną osią. Czy jedno osiowa wytrzyma tyle jak myślicie?
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    krecik550
    Level 12  
    Znaczy nei upieram sie przy przyczepce dwu osiowej. Miałem taki plan na początku ale teraz nei wiem czy nie zrobić jednoosiowej. A jeżeli chodzi o resory to sięnie upieram przy nich, ale nie znam innej możliwości zrobienia takiej przyczepki. No chyba ze kupne osie, bo pneumatyczne odpada. A tak odejde od tematu to które polecacie bardziej jedno osiowe czy dwu osiowe (zbieram opinie) bo puki co jeszce nie zaczołem nic robić więć mogę jeszzcze zrobić wszystko a później to już klamka zapadła)
  • Helpful post
    #10
    kwok
    Level 39  
    jedna oś z rury grubościennej bezszwowej do tego dokręcane albo solidnie dospawane czopy od VW (trzeba dobrze spawać żeby się nie wypaczyły bo najlepiej jest jak zbieżność i pion kół jest na 0 - lekko się toczy) amortyzatory jakieś krótkie np tył malucha, bałwanki na odboje
    oś do resorów mocujesz za pomocą cybantów przy czym resory dajesz pod oś - niższa przyczepka
  • #11
    krecik550
    Level 12  
    a od czego rysory proponujecie? I jak ustawić oś tak aby sie równoważyla przyczepka czy z lekkim naciskiem na hak samochodu? Jakie przyczepki polecacie jednoosiową czy dwuosiowe. Jakie są lepsze? dzięki z góry za pomoc
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #13
    Krick1987
    Level 24  
    A może zastosować belkę skrętną z renault 19???
  • Helpful post
    #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    krecik550
    Level 12  
    Przyczepka nie będzia miała zbyt lekkiego życia. nie przecze, że zawsze, ale dużo żeczy będzie cieżkich właśnie dlatego myśle o zrobieniu przyczepki sam. Wtedy gdy ją zrobie sam zrobie ramę o wiele mocniejszą niż kupne i raczej nie zwiększe jej dużo wagi przy tym o jakieś 20 max od kupnej. Na temat ramy wiem wszystko, tylko jedynie zostaje mi teraz kwestia jedna oś czy 2 i jakie resory
  • Helpful post
    #16
    kwok
    Level 39  
    i masz rację
    w kwestii ustawienia osi to najpierw mocujesz do osi z kołami resory i stawiasz na nich przyczepkę tak aby był nacisk na hak około 5-10kg
    jak będę miał jutro trochę czasu to narysuję ci jak zrobić ramę i dyszel żebyś mógł załadować nawet do 1,5t tyle że jazda oczywiście z głową przy takim obciążeniu
  • Helpful post
    #17
    glosny83
    Level 28  
    [quote="boryk"]Jedena oś musi miec resor bliżej środka. pamietaj, że rostaw osi nie może przekraczać 130cm w przeciwnym razie bedziesz musiał rejestrować jako dwuosiową
    Bzdury przyczepy robie 10 lat i się z takim czymś nie spotkałem.
  • Helpful post
    #18
    hollywood
    Level 11  
    Jeszcze jedna sprawa kreciku. Dwu osiowa przyczepa znacznie bardziej przykuwa uwagę służb porządkowych, bo zazwyczaj potrzeba już mieć prawko kat.E, a częste kontrole chyba nie będą Ci potrzebne, prawda? Ja może przyczep nie produkuję ale uważam, że przy dużych obciążeniach na resorach są znacznie mniej obsługowe, niż na skrętnych belkach, itp. Tylko pamiętaj o amortyzatorach, wtedy nie będzie skakała. Resory od poloneza trucka trwałe i chyba najbardziej dostępne i najtańsze w razie wymiany.
  • #20
    krecik550
    Level 12  
    witam przepraszam ze wcześniej nie mogłem odpisac ale nei miałem prądu a agregatu nie posiadam. Przemyślałem to wszystko i bede robił przyczepke jednoosiową, ale wymiarów raczej nie będe zmienienial.a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary? co do ramy to już mniejwięcej wszystko wiem. resory od poldka tracka a os chyba od syreny jeszcze nie wiem. Co mi się uda trafić. Rama z profila zamkniętego byrty z balachy ocynkowanej.
  • Helpful post
    #21
    romuald-f
    A/T specialist
    krecik550 wrote:
    .a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary?

    Też tak robiłem. W dowodzie rej. nie ma wymiarów, jest tylko dop. ładowność.
  • #22
    krecik550
    Level 12  
    Aha a czy jest w dowodzie masa przyczepki (choodzi mi o rzeczywista mase całkowitą jak jest pusta)?
  • Helpful post
    #23
    glosny83
    Level 28  
    krecik550 wrote:
    witam przepraszam ze wcześniej nie mogłem odpisac ale nei miałem prądu a agregatu nie posiadam. Przemyślałem to wszystko i bede robił przyczepke jednoosiową, ale wymiarów raczej nie będe zmienienial.a tak a propo rejestracji gdybym zrobił takie triko, ze kupiłbym przyczepke do remontu zarejestrowaną z tabliczką czy ja moge w niej zmienić wymary? co do ramy to już mniejwięcej wszystko wiem. resory od poldka tracka a os chyba od syreny jeszcze nie wiem. Co mi się uda trafić. Rama z profila zamkniętego byrty z balachy ocynkowanej.

    Jeśli tak zrobisz to masz 0 problemów,a jeśli chciał byś rejestrować to problemów masa rysunki techniczne wymiary przyczepy dokładna waga konstrukcji,no i przegląd i użeranie się w urzędach .Kupić złomową przyczepke i po problemie,tylko numery musisz nabić na dyszlu nowej.
  • Helpful post
    #24
    stan2300
    Level 17  
    witam panowie ,tez mam przyczepke typu sam i o jednym trzeba pamietać ze przy przyczepce o dopuszczalnym cieżarze calkowitym powyżej 400 czy 500 kg musi byc hamulec najazdowy ,ale to juz inna bajka
  • Helpful post
    #25
    darek23g
    Level 12  
    witam. sam wykonałem kilka przyczepek samochodowych na zamówienie koszt, koszt takiej przyczepki z robocizną nie przekroczył 700zł :) oczywiście potrzebna jest stara przyczepka nie nadająca się do użytku:P a po 4 dniach stoi taka sama tyle że nówka funkiel:P ważny jest papier a resztę da się zrobić:D pozdrawiam.
  • Helpful post
    #26
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #28
    kotweiler
    Level 16  
    Jak chcesz robić jednoosiową, to najmocniejsza będzie oś z busa, np Fiat Ducato lub tańsza z Renault Trafic. Mam zrobioną przyczepę na osi z Fiata Ducato(starszy model do 1994 r). Oś jest oryginalnie obniżana, tzn rura mocująca resor jest poniżej średnicy koła, co daje nam niższą podłogę w przyczepie. Do tego mam założone opony wzmacniane z niższym profilem (185/70/14C). Ładnie wygląda i dobrze trzyma się drogi. Bez obawy można załadować więcej, nośnośc fabryczna osi to 1600 kg. Bardziej uniwersalna będzie przyczepa z hamulcem najazdowym ponieważ nie każdy samochód może holować lekką przyczepę o DMC 750 kg bez hamulca. Dwusiowa to przynęta dla misiaczków, jak ktoś słusznie napisał.
  • #29
    krecik550
    Level 12  
    w zasadzie nie zastanawiałem się od czego da jeszcze oś. Ostatnio znalazłem na strychu 2 piasty od żuka. gdy dam pomiędzy nimi jakąś belke np.całówkelbo profil mógłbym sobie wtedy zrobić oś taka jak mi jest potrzebna. Co do miśków mam cb ale nie chce ich unikać więc wole jednoosiową
  • Helpful post
    #30
    Camillo2000
    Level 10  
    A co sądzicie o przyczepce typu sam ale z zawieszeniem na sztywno tzn. oś bezpośrednio przymocowana do ramy. Jak to się ma do przeglądu, bo wiem że można taką kupić orginalną z homologacja i wtedy nie ma problemu.